Kilkutygodniowa kampania informacyjna w mediach, kilkuset chętnych z całej Polski, a także kilkadziesiąt godzin rozmów oraz testy malarskie, tak pokrótce przed niemal czterema laty wyglądała rekrutacja kandydatów do pracy przy produkcji filmowej Loving Vincent prowadzona przez Gdański Urząd Pracy. Od października 2017 na ekranach kin możemy podziwiać efekty niezwykle interesującej, ale i mozolnej pracy kilkudziesięciu […]
Redakcja
2017-11-07
4 minuty czytania
Kilkutygodniowa kampania informacyjna w mediach, kilkuset chętnych z całej Polski, a także kilkadziesiąt godzin rozmów oraz testy malarskie, tak pokrótce przed niemal czterema laty wyglądała rekrutacja kandydatów do pracy przy produkcji filmowej Loving Vincent prowadzona przez Gdański Urząd Pracy.
Od października 2017 na ekranach kin możemy podziwiać efekty niezwykle interesującej, ale i mozolnej pracy kilkudziesięciu malarzy-grafików wyłonionych dzięki współpracy urzędu i studia filmowego Breakthru Films . „Twój Vincent” to pierwsza pełnometrażowa animacja malarska składająca się z aż 65 tys. klatek namalowanych przez ponad 100 malarzy, wyreżyserowana przez Dorotę Kobielę i Hugh Welchmana. Kobiela i Welchman są również (wraz z Jackiem Dehnelem) współautorami scenariusza. Film wyprodukowały polska firma BreakThru Films, wspólnie z którą Gdański Urząd Pracy rekrutował malarzy oraz brytyjska Trademark Films. Film, który jest biografią Vincenta van Gogha, przywołuje na ekran jego malarstwo, a jednocześnie opowiada o życiu artysty, pełnym pasji ale też dramatów oraz o jego tajemniczej śmierci. Bardzo mnie cieszy, że twórcy tak wspaniałej produkcji, jaką jest Loving Vincent zwrócili się do nas z prośbą o wsparcie tego niezwykłego projektu. Wiedzieliśmy, że będzie to rekrutacja, jakiej w Trójmieście, a w zasadzie to i w całej Polsce jeszcze nie było. Nasza kilkumiesięczna współpraca z BreakThru Films zaowocowała nie tylko rekrutacją malarzy-animatorów, ale także wsparciem finansowym w ramach szkoleń i stypendiów dla ich uczestników. To dla nas wyraźny sygnał, że wiele uznanych marek zarówno w Polsce, jak i na świecie widzi w nas skutecznego partnera HR – wyjaśnia Roland Budnik, dyrektor Gdańskiego Urzędu Pracy. Ze względu na niepowtarzalność techniki, w jakiej powstawał film, a także unikatowe umiejętności, które musieli posiadać graficy-malarze zatrudnieni przy pracy w filmie, konieczne było przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia dla wszystkich zrekrutowanych kandydatów. Wiedzieliśmy, że rekrutacja malarzy do tego przedsięwzięcia będzie dużym wyzwaniem. Z jednej strony ze względu na innowacyjność sposobu malowania i związane z tym umiejętności kandydatów, a z drugiej niemałą liczbę potencjalnych kopistów. Tak trafiliśmy do Gdańskiego Urzędu Pracy, z którym współpraca dała efekt nie tylko dobrze skoordynowanej i skutecznej rekrutacji, ale także wsparcia nas innymi formami oferowanymi przez Urząd – wyjaśnia Sean Bobbit, CEO Breakthru Films. Dzięki wspólnym działaniom Gdańskiego Urzędu Pracy oraz studia filmowego Breakthru Films udało się nie tylko przygotować szkolenia od strony praktyczno-teoretycznej, ale też w całości sfinansować je ze środków Gdańskiego Urzędu Pracy dla kandydatów zarejestrowanych w urzędzie. W ramach zajęć uczestnicy zdobywali wiedzę zarówno w zakresie animacji malarskiej, jak i praktycznego tworzenia kopii malarskich obrazów van Gogha na stanowiskach PAWS utworzonych specjalnie pod produkcję filmu. Dzięki tak wszechstronnemu podejściu do rekrutacji udało się nie tylko znaleźć odpowiednich kandydatów, ale dodatkowo „wyposażyć” ich w bardzo specjalistyczne umiejętności, niespotykane dotąd na rynku. W całym projekcie udział wzięło aż 125 malarzy z całego świata, którzy przyjechali do specjalnie przygotowanych studiów filmowych w Polsce oraz Grecji, aby zrealizować niezwykłe zadanie, jakim było oddanie ostatnich kilku dni życia Van Gogha. Twórcy filmu „Twój Vincent” pozwolili sztuce w nietypowy sposób opowiedzieć prawdziwą historię Vincenta van Gogha. Cały projekt został nakręcony najpierw jako typowy film aktorski, a następnie ręcznie przemalowany przez malarzy w formie pojedynczych klatek. Efekt końcowy to połączenie gry aktorskiej i kunsztu malarskiego animatorów, którzy wszystkie postacie odtworzyli za pomocą farby olejnej. W filmie występują znani aktorzy, doskonale odpowiadający portretowanym przez nich postaciom.