Partnerzy

Wyszukiwarka

Bez kategorii
Jak się mają pomorskie marki?

Czy to był dobry rok dla znanych i popularnych pomorskich firm? Z jakimi wyzwaniami musiały się zmierzyć pomorskie firmy i w jakim nastroju przywitają 2018 rok? Oto wyniki naszej sondy. Wzrosty sprzedaży, innowacyjne produkty czy też rozwój na rynkach europejskich. Pomorskie firmy, z którymi rozmawialiśmy wyjątkowo optymistycznie oceniają 2017 rok pod kątem biznesowym. W przypadku producenta […]

Redakcja
2017-11-08
6 minut czytania

Czy to był dobry rok dla znanych i popularnych pomorskich firm? Z jakimi wyzwaniami musiały się zmierzyć pomorskie firmy i w jakim nastroju przywitają 2018 rok? Oto wyniki naszej sondy.

Wzrosty sprzedaży, innowacyjne produkty czy też rozwój na rynkach europejskich. Pomorskie firmy, z którymi rozmawialiśmy wyjątkowo optymistycznie oceniają 2017 rok pod kątem biznesowym. W przypadku producenta stolarki okienno-drzwiowej, firmy Drutex S.A z Bytowa już teraz można podejrzewać, że firmie uda się zakończyć rok z dwucyfrowym wzrostem wielkości sprzedaży, zarówno w kraju, jak i za granicą. Firmie udało się zwiększyć udziału w rynku i zdobyć nowych klientów w takich krajach jak USA, Meksyk czy też Australia.

Co było największym wyzwaniem?

Leszek Gierszewski, prezes Drutex SA tłumaczy, że właśnie jako wyzwanie można było określić próbę nadążenia za rosnącym popytem na produkty firmy. – Wydaje się, że dynamiczny wzrost zainteresowania naszą stolarką przerósł nasze oczekiwania. Potencjał produkcyjny pozwalający na produkcję do 7000 okien dziennie to już za mało – podkreśla szef bytowskiej firmy. Pozytywnie na temat bieżącego roku wypowiadają się także przedstawiciele spółki odzieżowej LPP SA, która ma swoimi portfolio pięć marek – Reserved, House, Cropp, Mohito, Sinsay. – Mijający 2017 był dla nas rokiem pełnym wyzwań, ale i sukcesów – podkreśla Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. – Jednym z kluczowych założeń strategicznych, które zrealizowaliśmy to dalsza ekspansja na nowe rynki zagraniczne – do Wielkiej Brytanii, na Białoruś czy do Serbii. Poza tym śmiało można powiedzieć, że 2017 upłynął u nas pod hasłem dynamicznegoe-rozwoju, ponieważ rosnący udział sprzedaży e-commerce LPP wiązał się nie tylko z wejściem na nowe rynki jak choćby w ostatnich tygodniach otwarciem w Rosji, ale i ze wzrostem powierzchni magazynowych na obsługę tego kanału. Mijający rok pozytywnie ocenia także inna odzieżowa i pomorska marka, Patrizia Aryton. – Rok 2017 jest dobrym rokiem dla naszej marki. Notujemy stabilny wzrost sprzedaży. Udało nam się zrealizować plan działania optymalizacji kosztów w poszczególnych działach w organizacji co przekłada się na wzrost efektywności firmy.

Rozwój i innowacja

Dla firmy LPP przełomowym momentem było pojawienie się marki Reserved na londyńskim Oxford Street oraz uruchomienie sprzedaży internetowej na rynku brytyjskim – Lokalizacja ta jest dla nas oknem na świat mody, które co roku odwiedzane jest przez setki milionów turystów. Wcześniej salon Reserved w najnowszym koncepcie sprzedażowym „Open to public” pojawił się w centrum Berlina. Debiutując z flagową marką LPP na prestiżowych ulicach handlowych Europy realizujemy nasze globalne aspiracje – tłumaczy Przemysław Lutkiewicz, Dla Drutexu przełomowym momentem było natomiast wprowadzenie na rynek nowego, interaktywnego okna pozwalającego na prezentację treści multimedialnych. – Stworzyliśmy pierwsze inteligentne okno, które poza swoimi standardowymi funkcjami oferuje możliwość oglądania telewizji, korzystania z Internetu i pracy na panelu bezdotykowym. Swoim innowacyjnym rozwiązaniem Drutex wpisuje się w światowy trend rozwiązań z zakresu IoT (Internet of Things) – zaznacza Leszek Gierszewski

Miliard złotych przychodu?

Bytowski Drutexw przyszłym roku będzie głównie budował. Firma zaplanowała nowe inwestycje w potencjał produkcyjny, nowoczesne technologie, innowacyjne produkty. Inwestycje będą na pewno kosztowe, ambitne plany mogą natomiast oznaczać astronomiczne zyski. – Jak zawsze mamy ambitne plany i zakładamy kolejne dynamiczne wzrosty. Wszystko wskazuje na to, że nam się to uda. Kiedyś zadeklarowałem, że w roku 2018/2019 powinniśmy osiągnąć miliard złotych przychodu i wierzę, że nam się to uda – podkreśla Leszek Gierszewski, prezes Drutex SA. Optymistycznie patrzy w przyszłość także kosmetyczna firma Ziaja. – Naszym wyzwaniem na rok 2018 jest dalsze umacnianie wysokiej świadomości marki Ziaja oraz pozyskiwanie nowych klientów na rynku polskim, oraz poza granicami kraju. Planujemy również dalsze inwestycje w infrastrukturę produkcyjną oraz rozwój oferty – informuje Joanna Kowalczuk, kierownik działu marketingu Ziaja Ltd.

Anna Pestilenz,

właścicielka Hotelu Szafir w Jastrzębiej Górze

– Rok 2017 był rokiem trudnym dla branży hotelarskiej w miejscowościach nadmorskich. Pogoda nie sprzyjała sprzedaży miejsc wakacyjnych. Jednak nam udało się uzyskać wzrost przychodów dzięki analizom rynkowym oraz skutecznej sprzedaży. Niemały wpływ na to miała także rozpoznawalna marka Hotelu Szafir.

Joanna Kowalczuk,

kierownik działu marketingu Ziaja Ltd

– W 2017 roku sprzedaż produktów ze znakiem Ziaja będzie wyższa w stosunku do roku poprzedniego. Rozwój firmy nieustannie opiera się na konsekwentnie realizowanej strategii,inwestowaniu w infrastrukturę produkcyjną, laboratoryjną i magazynową, rozbudowie dystrybucji i stałej obserwacji potrzeb klientów. Rozszerzyliśmy ofertę we wszystkich kategoriach: kosmetyki, dermokosmetyki ziaja med, kosmetyki profesjonalne ziaja pro, preparaty lecznicze.

Ryszard Cierocki,

prezes firmy Patrizia Aryton

– Rok 2017 jest dobrym rokiem dla naszej marki. Notujemy stabilny wzrost sprzedaży. Udało nam się zrealizować plan działania optymalizacji kosztów w poszczególnych działach organizacji co przekłada się na wzrost efektywności firmy. Skupiamy się przede wszystkim na rozwoju produktu oraz skutecznym pozyskiwaniu nowych klientów oraz umacnianiu swojej pozycji na rynku.

Leszek Gierszewski,

prezes Drutex SA

– Trudno podsumowywać rok 2017, kiedy jeszcze się nie zakończył. Tak się składa, że w przypadku branży stolarki okienno-drzwiowej trzeci i czwarty kwartał to okresy kluczowe pod względem biznesowym. Na pewno jednak możemy już dziś potwierdzić, że będzie on po raz kolejny lepszy od minionego 2016 roku. Planujemy zakończyć bieżący rok z dwucyfrowym wzrostem wielkości sprzedaży, zarówno w kraju, jak i za granicą. Rośniemy w siłę, zwiększamy udziały w rynku, zdobywamy nowych Klientów, nie tylko w Europie, ale również USA, Meksyku czy Australii.

Przemysław Lutkiewicz,

wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP

– Oprócz rozwoju segmentu sklepów tradycyjnych, drugim filarem wzrostu grupy ma być sprzedaż internetowa. Co roku notujemy 100- procentowy wzrost sprzedaży e-commerce, dlatego jesteśmy przekonani o sukcesie tych działań. W roku 2018 chcemy rozpocząć sprzedaż internetową w czterech kolejnych krajach: Bułgarii, Chorwacji, Serbii i Słowenii. Planujemy dalszą ekspansję sieci tradycyjnej – na Bliskim Wschodzie do Izraela oraz na Bałkanach w Słowenii.

Andrzej Pastuszka,

prezes Centrum Medycyny Holistycznej i Naturoterapii

– Kończący się rok to dla nas czas intensywnego rozwoju. Otworzyliśmy w Warszawie kolejne Centrum Medycyny Holistycznej i Naturoterapii. Wprowadziliśmy na rynek nową markę preparatów leczniczych Dr Holistic – pierwsza linia na bazie wysokojakościowych produktów pszczelich ujrzała światło dziennie na początku roku, kolejna – na bazie szwajcarskiego colostrum zostanie przedstawiona jeszcze przed jego końcem. To właśnie praca nad Dr Holistic była dla nas największym, ale również bardzo satysfakcjonującym wyzwaniem.

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl