Partnerzy

Wyszukiwarka

Bez kategorii
Statki napędzane dwoma rodzajami paliw

Ta umowa dotyczy trzech ważnych podmiotów gospodarczych. Przedstawiciele grupy kapitałowej Lotos i PGNiG podpisali umowę o współpracy w zakresie wspólnego oferowania usługi bunkrowania (tankowania) statków paliwem LNG, pochodzącym z Terminala Gazowego w Świnoujściu. Trzecim beneficjentem tej umowy jest Grupa REMONTOWA, ponieważ jej zadaniem jest budowa nowych statków, dostosowanych do podwójnego zasilania, oraz dostosowywanie statków już […]

Redakcja
2018-04-13
2 minuty czytania

Ta umowa dotyczy trzech ważnych podmiotów gospodarczych.

Przedstawiciele grupy kapitałowej Lotos i PGNiG podpisali umowę o współpracy w zakresie wspólnego oferowania usługi bunkrowania (tankowania) statków paliwem LNG, pochodzącym z Terminala Gazowego w Świnoujściu. Trzecim beneficjentem tej umowy jest Grupa REMONTOWA, ponieważ jej zadaniem jest budowa nowych statków, dostosowanych do podwójnego zasilania, oraz dostosowywanie statków już będących w eksploatacji, do używania dwu rodzajów paliw. – Bunkrowanie statków gazem LNG to nie tylko ekologia, ale także biznes z optymistycznymi perspektywami dla obu spółek – uważa Maciej Woźniak, wiceprezes PGNiG do spraw handlowych. – Angażujemy się w coraz większą liczbę przedsięwzięć związanych z paliwami alternatywnymi – mówi Mateusz Bonca, p.o. prezesa Grupy Lotos. – Dążymy do uzyskania pozycji lidera we wdrażaniu paliw alternatywnych nowej generacji, do których zalicza się m.in. CNG i LNG. Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny, informuje, że współpraca obu firm jest ważnym przedsięwzięciem logistycznym i trwa od września 2016 roku. W nadchodzących latach LNG jako paliwo dla statków będzie zyskiwać na popularności między innymi ze względu na przyjęcie tak zwanej dyrektywy siarkowej. Nakłada ona na armatorów, których jednostki poruszają się w obszarze SECA, a więc po Bałtyku, Morzu Północnym i Kanale La Manche, obowiązek wykorzystywania paliw o zawartości siarki nie przekraczającej 0,1 proc. Jednym ze sposobów sprostania tym wymogom jest stosowanie LNG zamiast tradycyjnych paliw ropopochodnych. Interes ten wymaga jednak rozwoju infrastruktury służącej do bunkrowania. Zgodnie z dyrektywą dla paliw alternatywnych, najpóźniej do 2025 r. powinna powstać sieć bazowa punktów bunkrowania LNG w portach morskich. W przypadku Polski mają to być Gdańsk, Gdynia, Szczecin oraz Świnoujście.

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl