W Stacji Kultura odbył się Rumia Comic Con – wydarzenie w całości skupione na komiksie: historiach, sztuce, procesie twórczym, autorach i czytelnikach. Podczas pierwszego dnia imprezy został rozwiązany międzyszkolny konkurs na na krótką formę komiksową, organizowanego przez Bibliotekę Rumia oraz Ekologiczną Szkołę Społeczną i odbył się wernisaż wystawy prac konkursowych. Tego samego dnia, wieczorem, miał […]
Redakcja
2018-05-11
2 minuty czytania
W Stacji Kultura odbył się Rumia Comic Con – wydarzenie w całości skupione na komiksie: historiach, sztuce, procesie twórczym, autorach i czytelnikach.
Podczas pierwszego dnia imprezy został rozwiązany międzyszkolny konkurs na na krótką formę komiksową, organizowanego przez Bibliotekę Rumia oraz Ekologiczną Szkołę Społeczną i odbył się wernisaż wystawy prac konkursowych.
Tego samego dnia, wieczorem, miał miejsce wernisaż wystawy komiksu Łukasza Kowalczuka „Molly na Planecie Sów”, wydanego z okazji 70. lecia Biblioteki Rumia oraz otwarcie wystawy „Komiks japoński – bogactwo stylów, bogactwo treści”
26 maja czyli drugiego dnia festiwalu od 10:00 do 19:00 cała przestrzeń Stacji Kultura została opanowana przez autorów, wydawców oraz wielbicieli komiksów!
W wypożyczalni głównej przez cały dzień trwały spotkania autorskie z twórcami, które prowadził Tomasz Pstrągowski. Gośćmi byli miedzy innymi: Karol Kalinowski, Edyta Bystroń, Tomasz Grządziela, Elżbieta Żukowska, Henryk Glaza, Radosław Bolałek, Łukasz Kowalczuk.
Przekrój tematyczny był różnorodny – od historii, pedagogiki przez komiks japoński, po anegdoty związane z tworzeniem i wydawaniem własnych rysowanych historii.
Na antresoli można było poznać i pograć w grę planszową „From Space”.
Sala konferencyjna zmieniła się dobrze zaopatrzoną strefę targową. W sali lustrzanej można było wziąć udział w warsztatach z pisania scenariusza do komiksu, rysowania oraz tworzenia zinów.
Cały dolny poziom Stacji Kultura był podzielony na dwie części – strefę filmową, gdzie można było zobaczyć animacje Grupy Smacznego oraz strefę gracza – w której można było pograć w gry retro na konsolach i komputerach sprzed lat, które przywiozło do biblioteki Stowarzyszenie Retrokomp.