Model z najwyższej półki marki BMW po latach powraca do salonów. W dwóch salonach BMW – w Gdyni i Olsztynie – zaprezentowano najnowsze sportowe coupe serii 8. Nie był to jedyny zaprezentowany model. Swoją premierę miała jednocześnie najnowsza wersja X5. Nie będzie przesadą powiedzenie, że na ten dzień z niecierpliwością czekała zdecydowana większość miłośników motoryzacji. […]
Redakcja
2018-11-29
2 minuty czytania
Model z najwyższej półki marki BMW po latach powraca do salonów. W dwóch salonach BMW – w Gdyni i Olsztynie – zaprezentowano najnowsze sportowe coupe serii 8.
Nie był to jedyny zaprezentowany model. Swoją premierę miała jednocześnie najnowsza wersja X5. Nie będzie przesadą powiedzenie, że na ten dzień z niecierpliwością czekała zdecydowana większość miłośników motoryzacji. Wydarzenie było ważne z dwóch powodów. Po pierwsze „ósemka” wróciła do salonów po niemal 20 latach! To luksusowe, sportowe auto, produkowane było przez niemiecki koncern w latach 1989 – 1999. Gdy samochód po raz pierwszy ujrzał światło dzienne, spowodował ogromne zamieszanie na rynku. Nic więc dziwnego, że oczekiwania co do nowej wersji były ogromne. Drugim z powodów sporego zainteresowania premierą była nowa odsłona jednego z najpopularniejszych modeli, czyli X5. Ten model także trafił po raz pierwszy na rynek niemal 20 lat temu, od tamtego czasu znalazł ponad 2.2 miliona nabywców. Gdyński salon w dzień premiery odwiedziło ponad 100 gości. Imprezę prowadził ambasador BMW Zdunek – komentator sportowy Mateusz Borek. „Ósemka”, jak można było się spodziewać, wzbudziłą ogromne zainteresowanie. Tym bardziej, że można ją było porównać ze swoją starszą siostrą – czyli modelem 840Ci z lat 90-tych. Nowe auto serii 8 dostępne jest w dwóch wersjach: M850i xDrive Coupé z nowym silnikiem benzynowym 4.4 litra V8 o mocy 530 KM oraz BMW 840d xDrive Coupé z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 3 litrów i mocy 320 KM. Obydwie wersje wyposażone są w 8-stopniową skrzynię Steptronic i napęd na cztery koła. Niedługo w salonach mają się pojawić wersje: cabrio, wyczynowa M8 oraz 4-drzwiowe Gran Coupe. Z kolei nowe BMW X5 dostępne jest w czterech wariantach silnikowych, ale z jednym zastrzeżeniem – najmocniejsza wersja z silnikiem benzynowym V8 o mocy 462 KM niedostępna będzie w Europie. Klienci w naszym kraju mogą natomiast wybierać spośród X5 xDrive40i z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem benzynowy o mocy 340 KM i pojemności 3 lirów lub jednym z dwóch trzylitrowych, 6-cylindrowych, rzędowych silników diesla o mocy 265 KM lub 400 KM.