W sierpniu 2017r. została otwarta pierwsza gupa BNI na mapie trójmiejsko-północnego regionu w Gdyni. BNI WIZJA z GDYNI zrzesza już 36 członków – przedsiębiorców – ludzi biznesu. Najważniejsze osiągnięcia grupy BNI WIZJA z GDYNI na przestrzeni 2 lat to: wartość zrealizowanych zleceń od początku istnienia grupy ponad 7 000 000 PLN ilość rekomendacji od początku […]
Redakcja
2019-07-19
3 minuty czytania
W sierpniu 2017r. została otwarta pierwsza gupa BNI na mapie trójmiejsko-północnego regionu w Gdyni. BNI WIZJA z GDYNI zrzesza już 36 członków – przedsiębiorców – ludzi biznesu.
Najważniejsze osiągnięcia grupy BNI WIZJA z GDYNI na przestrzeni 2 lat to:
wartość zrealizowanych zleceń od początku istnienia grupy ponad 7 000 000 PLN ilość rekomendacji od początku istnienia grupy 2 724 ilość Gości od początku istnienia grupy 872
BNI (ang. Business Network International) największa na świecie organizacja rekomendacji biznesowych, opierająca swą działalność na marketingu rekomendacji i efektywnym networkingu, zrzeszająca ponad 245 000 przedsiębiorców w 70 krajach na całym świecie. Została założona w 1985 roku w USA przez dra Ivana Misnera. BNI zrzesza rzetelnych przedsiębiorców sektora MŚP w lokalnych grupach, którym pomaga rozwijać biznes przez rekomendacje oraz budowanie długotrwałych i wartościowych relacji. W BNI obowiązuje zasada, że w każdej grupie może być tylko jeden reprezentant z danej branży, co pozwala na przekazywanie poleceń bez konfliktu interesów i konkurowania o klienta. Rekomendacja to udzielanie sobie wzajemnego wsparcia poprzez polecanie rzetelnych partnerów biznesowych lub dostawców usług. Rekomendacje stwarzają przedsiębiorcom możliwość zaprezentowania swojego biznesu osobie obecnej na rynku, w celu sprzedaży produktu lub usług. Poszczególne grupy regularnie odbywają cotygodniowe spotkania, przebiegające według 20-punktowego programu, który obowiązuje na całym świecie. Jego ścisłe przestrzeganie zapewnia efektywność spotkań i maksymalne wykorzystanie możliwości biznesowych przez każdego z członków organizacji. Przedsiębiorcy działają w stałych grupach i podczas cotygodniowych spotkań biznesowych nie tylko przekazują sobie rekomendacje, ale również wymieniają się doświadczeniem i wiedzą. Uczestnictwo w spotkaniach z przedsiębiorcami z wielu branż daje możliwość poszerzania wiedzy, m.in. z zakresu rozwoju firm, skalowania biznesu, zarządzania firmą, procesami, wyznaczaniem celów, a dodatkowo wymiany biznesowych doświadczeń. Główną misją BNI jest dzielenie się kontaktami biznesowymi w myśl zasady Givers Gain – Dający Dostaje. Filozofia ta zachęca do aktywnej, bezpośredniej współpracy w biznesie. Zgodnie z tą zasadą przedsiębiorcy, którzy w pierwszej kolejności myślą o udzieleniu pomocy biznesowej innym, w zamian otrzymują podobne wsparcie.
BNI w Polsce
BNI w Polsce rozpoczęła działalność 21 lutego 2006 roku. Organizacja została wprowadzona do Polski przez Grzegorza Turniaka. Obecnie BNI w Polsce rozwijają i stoją na czele organizacji – Prezes Zarządu Ryszard Chmura oraz Wiceprezes Zarządu Mateusz Bacański, którzy pełnią funkcję Dyrektorów Narodowych. Działająca już od 12 lat organizacja zrzesza 2000 przedsiębiorców w ponad 50 Grupach. Grupy działają w 26 miastach Polski, takich jak: Warszawa, Kraków, Katowice, Bydgoszcz, Toruń, Rzeszów, Łódź, Włocławek, Tychy, Lublin, Gliwice czy Bielsko-Biała. Największą jest grupa 66-osobowa, która zrzesza przedsiębiorców w Krakowie i działa już od 10 lat. Średnia wielkość grupy BNI to 40 firm. W 2018 roku Członkowie BNI w samej Polsce przekazali sobie 86 193 rekomendacje warte 446 mln złotych netto. Każdy członek BNI, tylko w 2018 roku, pozyskał z rekomendacji BNI średnio 254 747 zł netto dodatkowego przychodu dla swoich firm.