Partnerzy

Wyszukiwarka

Biznes
Dyskurs w „alchemicznych” okolicznościach

Press Lunch, który odbył się za sprawą Trójmiejskiego Koła Stowarzyszenia Interim Managers w w showroomie Torusa – kompleksu Alchemii został poświęcony przybliżeniu zagadnienia „Interim Managementu”. Wśród prelegentów, którzy zdefiniowali oraz scharakteryzowali tytułowe zagadnienie nie zabrakło przedstawicieli świata biznesu. Czym tak właściwie jest Interim Management? Zgodnie z definicją o której opowiedzieli eksperci, owym sformułowaniem określamy działanie […]

Redakcja
2019-12-02
3 minuty czytania

Press Lunch, który odbył się za sprawą Trójmiejskiego Koła Stowarzyszenia Interim Managers w w showroomie Torusa – kompleksu Alchemii został poświęcony przybliżeniu zagadnienia „Interim Managementu”. Wśród prelegentów, którzy zdefiniowali oraz scharakteryzowali tytułowe zagadnienie nie zabrakło przedstawicieli świata biznesu.

Czym tak właściwie jest Interim Management?

Zgodnie z definicją o której opowiedzieli eksperci, owym sformułowaniem określamy działanie wewnątrz organizacji, które jest ukierunkowane na osiągnięcie skonkretyzowanych rezultatów biznesowych. Biorąc pod uwagę powyższą definicję możemy dodać, iż najbardziej istotnym aspektem pracy Interim Managera jest podniesienie wartości organizacji w danym obszarze, a słowem – po prostu realizacja określonego celu.

Kim jest Interim Manager?

No właśnie… Za prowadzonymi działaniami stoi postać zwana Interim Managerem. Jest to wysokiej klasy specjalista posiadający udokumentowane doświadczenia w najważniejszych obszarach zarządzania. W oparciu o owe doświadczenia, ale także wiedzę stałą – jego celem pozostaje zaproponowanie kierunków zmian danej organizacji poprzez przygotowanie planu działania oraz jego zrealizowanie. W praktyce okazuje się, że Interim Manager jest uczestnikiem szeroko zakrojonego procesu, a zatem na czas projektu stanowi część organizacji.

Menadżer do zadań specjalnych

Wielu z Was zapewne splata rolę i możliwość Interim Managera z klasycznym konsultantem. To błąd, bowiem różnic wynikających z tych ról jest sporo. Przede wszystkim IM uzyskuje uprawnienia i bierze udział w działalności firmy, a także podejmuje decyzje i wdraża zmiany. Ważnym ogniwem procesu jego działań jest również zarządzanie zespołem. Z kolei konsultant zajmuje się analizą oraz planowaniem rozwiązań w istniejącej kadrze. Kluczowa różnica polega na tym, że ten drugi nie podejmuje istotnych dla losów firmy decyzji.

Jakie korzyści niesie ze sobą IM dla firmy?

O korzyściach wynikających z zatrudnienia Interim Managera dedykowanych firmie opowiedział Tomasz Słupek – Prezes Zarządu DNV GL Business Assurance. Do kluczowych walorów tego rodzaju operacji zaliczamy wzmocnienie lub uzupełnienie zarządzania w sposób kompleksowy, bądź w poszczególnych strefach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Z perspektywy właściciela firmy istotną zaletą może być również elastyczność, która wynika m.in. z faktu, iż w ramach zatrudnienia nie mamy do czynienia z długoterminowymi zobowiązaniami. W rodzimych realiach plusem okazuje się także obiektywizm w ocenie działalności danego przedsiębiorstwa z perspektywy zewnętrznej.

Interim Manager okiem ciała eksperckiego

Kolejnym prelegentem był sam Interim Manager – Artur Kolibski, który opowiedział zgromadzonym gościom o swoich doświadczeniach na podstawie konkretnych przykładów. Następnym punktem wydarzenia była dyskusja moderowana w której udział wzięli managerowie, przedsiębiorcy, przedstawiciele świata biznesu oraz zaproszeni dziennikarze.

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl