Partnerzy

Wyszukiwarka

Wywiady
30 lat Izobud Budujemy sukces

O trzech dekadach historii, ugruntowanej pozycji na rynku budowlanym, ale też oodwadze i nowych wyzwaniach mówi prezes zarządu spółki, WłAŚCICIEL Izobud, Anna Górska. W tym roku mija 30 – lecie firmy. Trzy dekady działalności Izobud, to z pewnością materiał obszernego tomu historii. Kamienie milowe, punkty zwrotne od 1989r. to przede wszystkim? Tak zdecydowanie, to z […]

Redakcja
2019-12-20
6 minut czytania

O trzech dekadach historii, ugruntowanej pozycji na rynku budowlanym, ale też
oodwadze i nowych wyzwaniach mówi prezes zarządu spółki, WłAŚCICIEL Izobud, Anna Górska.

W tym roku mija 30 – lecie firmy. Trzy dekady działalności Izobud, to z pewnością materiał obszernego tomu historii. Kamienie milowe, punkty zwrotne od 1989r. to przede wszystkim?

Tak zdecydowanie, to z pewnością obszerny materiał na dobrą powieść. To już 30 lat istnienia Izobud na rynku materiałów budowlanych. Firma została założona przez Państwa Lamczyk, w czasach dużego popytu na materiały budowlane. W 2006 roku firma mojego ojca nabyła większościowy pakiet udziałów w Izobud Sp. z o.o. Objęłam stanowisko prokurenta spółki 13 lat temu i tak się zaczęły moje pierwsze kroki w branży. Po roku ojciec postanowił mnie wrzucić na „głęboką wodę”, przekazując mi większościowy pakiet udziałów i powołując mnie na prezesa zarządu spółki. Obecnie jestem prezesem i zarazem właścicielem dynamicznie rozwijającego się przedsiębiorstwa, o przychodach do 100 mln zł, zatrudniającego 40 osób.

Misją przedsiębiorstwa jest świadczenie wysokiej jakości usług w branży budowlanej, dostarczanie na rynek najlepszych produktów zapewniając profesjonalną obsługę, transport i rozładunek. Jaka jest recepta na ugruntowaną pozycję na rynku budowlanym?

Receptą na sukces są przede wszystkim ludzie. Nie jest to tylko hasło marketingowe. U nas Zespół Izobud brzmi dumnie, to wspaniali, oddani pracownicy, którzy ciągle podnoszą swoje kwalifikacje. Permanentne szkolenia produktowe oraz sprzedażowe rozbudowują wiedzę naszych pracowników. Bez nich firma nie rozwijałaby się aż tak dynamicznie. Z roku na rok stawiamy sobie, wszyscy razem poprzeczkę co raz wyżej, dlatego odnosimy kolejne sukcesy. Nie jest to łatwe, ten biznes jest pełen wyrzeczeń, często mówiąc wprost: potu i łez – to ciężka, mrówcza praca całego zespołu. Satysfakcjonujący jest dla nas wynik całorocznego zaangażowania, nie tylko finansowy, ale przede wszystkim pozytywna opinia klientów o nas. Inna bardzo ważna nasza cecha, dzięki której odnosimy sukcesy, to profesjonalny tabor transportowy. Zawsze i na czas dostarczamy towar na terenie województwa pomorskiego. Staramy się na każdym kroku, aby klient był zadowolony – dobra obsługa + profesjonalny transport = sukces.

Mówi Pani, że ”…odwaga, jest kołem napędowym ważnych chwil w życiu kobiety…”. Kobieta zarządzająca branżą budowlaną, obsadzoną w większości przez mężczyzn, choć w dzisiejszych czasach już tak bardzo to nie dziwi, wymaga odwagi?

Wydaje mi się, że każda kobieta prowadząca biznes musi być odważna, bo to już połowa sukcesu. Branża budowlana jest rzeczywiście bardzo męska , ale za mężczyznami w wielu przypadkach stoją kobiety, które są częścią ich biznesu, rodziny. Kobieta odważna to taka, która potrafi być sobą, mieć swoje własne zdanie, pasję, której nie boi się realizować. Kobieta odważna nie podda się przy pierwszej, lepszej okazji, wręcz przeciwnie, będzie zawsze zmotywowana do kolejnej próby, do ewentualnej zmiany strategii, wszystko po to, aby zrealizować swój cel, żeby się nie poddać. Tak zdecydowanie jestem odważną kobietą.

Skończyła Pani zarządzanie. Doświadczenie wyniesione z domu, czy właśnie gruntowne wykształcenie bardziej przydaje się do prowadzenia firmy?

A może właśnie ten mix pozwolił osiągnąć taki sukces? Moi rodzice kładli ogromny nacisk na wykształcenie moje i mojego rodzeństwa oraz umożliwiali nam zdobywanie doświadczenia, często rzucając nas na głębokie wody w biznesie. Ten mix pomaga nam w przemyślanym prowadzeniu biznesów. Jestem wdzięczna moim rodzicom, za takie wychowanie, chociaż nie było łatwo.

Sporym wyzwaniem budowlanym była praca wraz z siostrą, nad projektem Quadrille. Efektem czego jest luksusowy, butikowy hotel w zabytkowym pałacu w Gdyni – Relais & Chateaux Hotel Quadrille. To Pani najważniejsze przedsięwzięcie biznesowe?

Tak, obok Izobud, Hotel Quadrille Relais&Chateaux to najbardziej ambitne wyzwanie biznesowe, które realizujemy już od kilku lat z moją siostrą – Martyną Górską – Popielarz. Nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Dużo razem podróżujemy i to właśnie z tych podróży, obserwacji hoteli butikowych, ze smaków przywożonych „ze świata”, a przede wszystkim z miłości do „Alicji w Krainie Czarów” Lewisa Carolla, powstało to nietuzinkowe, pełne tajemnic miejsce, które oczarowało wielu klientów. Nie chciałyśmy tworzyć kolejnego hotelowego miejsca na mapie trójmiasta, a wnętrze z duszą, wypełnione całym światem wzruszeń i doznań. Kuchnia autorska Marcina Popielarza, która oparta jest na potrawach znanych mu z dzieciństwa, tworzy spójną całość z zaczarowaną, niezwykle zwariowaną restauracją Biały Królik.

Święta to czas odpoczynku, a koniec roku nastraja do podsumowań i określania celów na nowy czas. Co przyniósł rok 2019r i jakie plany na Nowy Rok?

Marzę już o świętach, o odpoczynku, spotkaniu z rodziną. Rok 2019 był ciekawy, choć dość trudny, wymagający i wyczerpujący. Działo się wiele, ogromny popyt na materiały budowlane zderzył się z niską podażą, producenci nie byli w stanie sprostać tak wysokim potrzebom rynkowym, ciągle rosnące koszty pracy, rynek pracownika, rosnące obroty, ale też malejące marże, klienci czekający w kolejkach tranzytowych, wysokie ceny, to wszystko wywoływało nerwową atmosferę. Daliśmy radę, zrealizowaliśmy większość planów biznesowych – nowe inwestycje w sprzęt, ciekawe szkolenia dla pracowników i klientów, konkursy sprzedażowe, wprowadzenie usługi pogotowia budowlanego, które w ekspresowym terminie dowozi towar do klienta z powiatu kartuskiego, kolejne ciekawe nagrody, akcje pomocowe. Powiem jednak tak: to był wspaniały rok. A Nowy Rok, cóż…czeka nas dużo pracy, przede wszystkich otwieramy dodatkowe miejsce sprzedaży w Dzierżążnie, co usprawni pracę z klientem, da nam nowe możliwości pracy w terenie, lepsze i większe warunki do magazynowania towaru. Nowy Rok to nowe konkursy dla klientów, praca ze strategicznymi dostawcami, praca nad nowym projektem obiektu handlowego. To będzie znakomity rok.

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl