Partnerzy

Wyszukiwarka

Motoryzacja
Elektryfikacja pojazdów FORD

Nowe normy spalin wymuszają na producentach stosowanie coraz to nowszych rozwiązań obniżających emisję CO2 oraz ograniczających ilość spalanego paliwa. Ford jest drugim koncernem na Świecie, co do ilości sprzedawanych pojazdów z napędem hybrydowym. Do teraz oferta samochodów zelektryfikowanych w Polsce opierała się na przedstawicielu segmentu D, Fordzie Mondeo w klasycznej hybrydzie równoległej. Rok 2020 przyniesie […]

Redakcja
2019-12-21
2 minuty czytania

Nowe normy spalin wymuszają na producentach stosowanie coraz to nowszych rozwiązań obniżających emisję CO2 oraz ograniczających ilość spalanego paliwa. Ford jest drugim koncernem na Świecie, co do ilości sprzedawanych pojazdów z napędem hybrydowym.

Do teraz oferta samochodów zelektryfikowanych w Polsce opierała się na przedstawicielu segmentu D, Fordzie Mondeo w klasycznej hybrydzie równoległej.
Rok 2020 przyniesie wiele nowości w tej dziedzinie. Pierwszy stopień elektryfikacji to tzw. miękka hybryda. W samochodach znajdziemy mały akumulator, który służy do zasilania wszystkich pokładowych systemów pojazdu, a także wspiera silnik przy niskich prędkościach. Rozwiązanie to znajdziemy pod oznaczeniem MHEV w modelach takich jak: Fiesta, Focus, Puma, Kuga, Tourneo/Transit Custom oraz Transit VAN. Drugim rodzajem napędu jest dobrze znana klasyczna hybryda występująca obecnie w Mondeo, która z czasem także pojawi się w nowym Fordzie Kuga.
Do najbardziej ekologicznych samochodów zaliczamy jednak te mogące przejechać dłuższy dystans w trybie bezemisyjnym. Hybrydy typu Plug-In, które po pierwsze mogą być ładowane za pomocą ładowarek posiadają akumulatory o zwiększonych pojemnościach, a po drugie mogą przejechać około 50 kilometrów tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym. Możliwość taką oferować będą przede wszystkim samochody SUV, czyli Ford Kuga oraz Ford Explorer, a także dostawczy-osobowy Transit/Tourneo Custom. Nie można pominąć faktu, iż oba SUV’y to samochody o ponadprzeciętnych mocach. Mniejsza, Kuga, posiada 2,5-litrowy silnik benzynowy i łączna moc napędu wynosi 225 koni mechanicznych. Większy, Explorer, jest wyposażony w potężną turbodoładowaną jednostkę 3,0 EcoBoost w układzie V6 generującą 457 koni mechanicznych oraz 825 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Najbardziej ekologiczne są oczywiście samochody czysto elektryczne BEV. Przedstawicielami tego napędu będą dwa pojazdy z dwóch skrajnych segmentów. W niedługim czasie zadebiutuje w pełni elektryczny Ford Transit, który pozwoli na przewóz towarów nie szkodząc środowisku. Po drugiej stronie jest Mustang Mach-E.

Jedno jest pewne…
Przyszłość zapowiada się elektryzująco!

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl