Partnerzy

Wyszukiwarka

Motoryzacja
Ford Kuga – odpowiedź na erę elektromobilności

W salonie Ford Store Euro-Car Gdynia pojawił się pierwszy egzemplarz nowego Forda Kuga. Pojazd w wersji Titanium jest kolejną odpowiedzią producenta na nadchodzącą erę elektromobilności. Jakimi atutami odznacza się trzecie generacja popularnego auta? Pod maską wersji Titanium znajdziemy benzynową jednostkę 1.5 EcoBoost 150 KM. Auto zostało wyposażone ponadto w system BLIS, kamery ułatwiające parkowanie z […]

Redakcja
2020-04-02
2 minuty czytania

W salonie Ford Store Euro-Car Gdynia pojawił się pierwszy egzemplarz nowego Forda Kuga. Pojazd w wersji Titanium jest kolejną odpowiedzią producenta na nadchodzącą erę elektromobilności. Jakimi atutami odznacza się trzecie generacja popularnego auta?

Pod maską wersji Titanium znajdziemy benzynową jednostkę 1.5 EcoBoost 150 KM. Auto zostało wyposażone ponadto w system BLIS, kamery ułatwiające parkowanie z przodu oraz z tyłu, podgrzewane – skrajne fotele tylnej kanapy, a także elektrycznie sterowaną klapą bagażnika, którą możemy podnosić i opuszczać bezdotykowo. Jakie zmiany zaszły w wariancie Titanium względem poprzedniego modelu? Nowa Kuga jest o 44 mm szersza, 89 mm dłuższa, a rozstaw osi zyskał 20 mm. W praktyce oznacza to, że nowy SUV zyskał na wszechstronności i stał się bardziej przyjazny dla rodziny. Zmianie uległa również waga całkowita pojazdu. Najnowsza propozycja Forda jest lżejsza o 90kg za sprawą zastosowania nowej platformy. Auto zyskało dzięki temu na dynamice zachowując wysoki poziom bezpieczeństwa.

A skoro mowa o bezpieczeństwie – zwiększenie jego poziomu oraz poprawa komfortu jest konsekwencją zastosowania innowacyjnych systemów. Wśród nich są m.in. asystent pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, adaptacyjne reflektory z czujnikiem wykrywającym nadjeżdżające pojazdy oraz „wycinaniem” wiązki światła. Ciekawym rozwiązaniem jest również zastosowanie systemu Active Park Assist 2. Dzięki mechanizmowi samochód sam wykona manewr parkowania równoległego oraz prostopadłego, a także wyjedzie z miejsca parkingowego, sterując przyspieszeniem , hamowaniem oraz zmianą biegów (w przypadku wersji z automatyczną skrzynią). Absolutną nowością jest również zastosowanie wirtualnego kokpitu Head-Up Display. Jest to wyświetlacz o przekątnej 12.3 cala, na którym widnieją zegary oraz informacje o wszystkich systemach pracujących na pokładzie auta.

 

Ford Kuga występuje w sześciu odmianach stylistycznych – Trend, Titanium, Titanium X, St-Line, St-Line X oraz Vignale. Dostępne są cztery warianty silnikowe – klasyczne benzynowe EcoBoost oraz wysokoprężne EcoBlue, wspierane systemem miękkiej hybrydy mHEV, pełny napęd hybrydowy HEV, a także hybryda typu Plug-In PHEV. Bez względu na rodzaj napędu kierowca znajdzie w samochodzie coś, czego wcześniej w Kudze nie było – funkcję wyboru trybu jazdy Normal, Sport, Eco oraz Slippery (śnieg i lód), a także Deep Snow/Sand (głęboki śnieg lub piasek).

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl