Crossovery w miejskim stylu cieszą się coraz większą popularnością. Uwagę zainteresowanych przyciąga nie tylko charakterystyczny design, ale także możliwości wynikające z użytkowania. Jednym z przykładów niewielkiego SUV-a o wielkich możliwościach jest Jeep Renegade. Postanowiliśmy wziąć pod lupę wariant Limited, który w ostatnim czasie cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Jeep Renegade w wersji Limited oferuje nam przede […]
Redakcja
2020-04-16
3 minuty czytania
Crossovery w miejskim stylu cieszą się coraz większą popularnością. Uwagę zainteresowanych przyciąga nie tylko charakterystyczny design, ale także możliwości wynikające z użytkowania. Jednym z przykładów niewielkiego SUV-a o wielkich możliwościach jest Jeep Renegade. Postanowiliśmy wziąć pod lupę wariant Limited, który w ostatnim czasie cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
Jeep Renegade w wersji Limited oferuje nam przede wszystkim ogromną przyjemność z jazdy. Najnowsza wersja popularnego producenta została naszpikowana szeregiem funkcji, które zwiększają bezpieczeństwo użytkowania oraz wpływają na komfort jazdy. Wśród nich warto wyróżnić system ostrzegania kolizyjnego, przednie czujniki parkowania oraz opcjonalny system multimedialny. Owe zalety zostały potwierdzone przez ekspertów. Jeep Renegade otrzymał najwyższą ocenę w kategorii Top Safety Pick, którą przyznaje Amerykański Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego. Pochwał nie szczędzili również przedstawiciele magazynu Auto Lider, którzy przyznali tytułowemu modelowi I miejsce w kategorii „Miejski Crossover/SUV”. Szczególna popularność Renegade dotyczy Francji. Czytelnicy magazynu SUV Crossover docenili możliwości Jeepa przyznając mu prestiżowy tytuł SUV Urbain de l’Annee 2019. Dość już o nagrodach i uznaniach – skupmy się na parametrach technicznych.
Trakcja, prześwit, zwrotność, artykulacja zawieszenia i głębokość brodzenia – to paleta kategorii zdolności terenowych na które niemal od początku istnienia koncernu stawia amerykański producent. Renegade oddaje charakter marki gwarantując dobre właściwości napędowe 4×4. Auto umożliwia wybór pomiędzy dwoma systemami napędu – Jeep Active Drive oraz Active Drive Low, co sprawia, że pojazd poradzi sobie świetnie w każdych warunkach. Płynne rozdzielenie napędu na przednią oraz tylną oś, a także opcja rozdzielenia napędu na różne koła w sposób dynamiczny umożliwia kierowcy błyskawiczną korektę w tracie uślizgu czy zniesienia. Przełożenie pełzające wynoszące 20:1 zapewnia z kolei wykorzystywanie potencjału napędu na cztery koła. Oba systemy zostały sparowane z układem kontroli zjazdu oraz technologią zarządzania trakcją, co zwiększa poziom bezpieczeństwa podczas użytkowania.
Jeep Renegade to pierwszy w historii kompaktowy SUV, który został wyposażony w dziewięciostopniową – automatyczną skrzynię biegów. Tytułowy model oferuje ponadto dwusprzęgłową – 6-biegową przekładnię automatyczną, która łączy osiągi oraz moc skrzyni w wariancie manualnym. Producent nie oszczędził również na palecie silnikowej. Do wyboru mamy standardowe silniki benzynowe oraz specjalnie zaprojektowane silniki diesla, które charakteryzują się zmniejszoną emisją CO2 oraz redukcją spalania paliwa.
Gama jednostek napędowych :
4×2 :
1.0 GSE TURBO T3 120KM MTX 1.3 GSE TURBO T4 150KM DDCT 1.6 Multi Jet 120KM MTX 1.6 Multi Jet 120KM DDCT
4×4 :
1.3 GSE T4 120KM ATX 1.3 GSE T4 180KM ATX LOW 2.0 Multi Jet 140KM ATX LOW 2.0 Multi Jet 140KM MTX 2.0 Multi Jet 170KM ATX LOW
Przyjrzyjmy się autu z perspektywy zewnętrznej. Na pierwszy rzut oka nowością w designie jest projekt „nieba nad głową”, czyli dwóm dostępnym systemom otwierania szklanego dachu. Projekt został oparty o system otwierania paneli dachowych My Sky, który zapewnia znakomite widoki. Opisywana wersja LIMITED została ponadto wyposażona w funkcje LED DRL ON, która poprawia widoczność o 50% w porównaniu do oświetlenia tradycyjnego. Uwagę miłośników estetyki przyciągnie z pewnością detale, które odznaczają się we wspomnianej wersji srebrnymi – polerowanymi obudowami lusterek, czarnymi relingami dachowymi, które nadają charakteru nadwoziu oraz polerowaną końcówką układu wydechowego, która zapewnia sportowy sznyt.