Partnerzy

Wyszukiwarka

Samorząd
Aż 7% uczniów nie ma warunków do nauki w trybie online

Nationale-Nederlanden opublikowało dane statystyczne z których wynika, że 7% rodziców deklaruje, iż ich dzieci nie mają wystarczających warunków do nauki w trybie online. Podstawowym problemem większości jest brak posiadania odpowiednich sprzętów. Z kolei 61% rodziców informuje w ankiecie, że ich dzieci posiadają narzędzia na wyłączność, które umożliwiają edukację w trybie zdalnym. Z danych publikowanych w […]

Redakcja
2020-05-06
2 minuty czytania

Nationale-Nederlanden opublikowało dane statystyczne z których wynika, że 7% rodziców deklaruje, iż ich dzieci nie mają wystarczających warunków do nauki w trybie online. Podstawowym problemem większości jest brak posiadania odpowiednich sprzętów.

Z kolei 61% rodziców informuje w ankiecie, że ich dzieci posiadają narzędzia na wyłączność, które umożliwiają edukację w trybie zdalnym. Z danych publikowanych w raporcie wynika także, iż 32% uczniów współdzieli urządzenia z rodzicami lub rodzeństwem. Część rodziców przyznaje, że wirtualne zajęcia uniemożliwiają im wykonywanie pracy w formie zdalnej. W opinii przygotowania placówek edukacyjnych do owej formy nauczania zdania rodziców są podzielone.

Niespełna 30% osób biorących udział w badaniach twierdzi, że poziom przygotowania szkoły do prowadzenia zajęć w wirtualnej formie nie jest wystarczający. W ich opinii to głównie na rodzicach spoczywa organizacja zdalnej nauki. Zdaniem 44% badanych szkoły są dobrze przygotowane na udzielanie lekcji na odległość, ale pomoc uczniom i tak jest potrzebna. Co piąty rodzic stwierdził, że poziom przygotowania szkół do tego rodzaju zajęć jest wysoki, a udostępniane materiały są angażujące i łatwe względem zrozumienia.

Badanie zlecone przez Nationale Nederlanden zostało przeprowadzone w marcu na grupie 1378 osób dorosłych, posiadających dzieci. Jest częścią raportu pt. Rodzina Przyszłości.

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl