Partnerzy

Wyszukiwarka

Wywiady
1 500 partnerów biznesowych nie mogło się mylić

Cezary Maciołek, Wiceprezes Zarządu Grupy Progres, Manager Roku 2019 w konkursie Outsourcing Stars o tym jak lokalny start-up stal się ogólnopolską firmą kształtującą rynek pracy. W tym roku Grupa Progres obchodzi swoje 18 – lecie. Jak zmieniła się Wasza firma przez ten czas? Bardzo. Zaczynaliśmy działalność w Pruszczu Gdańskim pod koniec 2002 r. od leasingu pracowniczego, rekrutując niewykfalifikowanych pracowników […]

Redakcja
2020-10-29
5 minut czytania

Cezary Maciołek, Wiceprezes Zarządu Grupy Progres, Manager Roku 2019 w konkursie Outsourcing Stars o tym jak lokalny start-up stal się ogólnopolską firmą kształtującą rynek pracy.

W tym roku Grupa Progres obchodzi swoje 18 – lecie. Jak zmieniła się Wasza firma przez ten czas?

Bardzo. Zaczynaliśmy działalność w Pruszczu Gdańskim pod koniec 2002 r. od leasingu pracowniczego, rekrutując niewykfalifikowanych pracowników na terenie woj. pomorskiego. Z czasem pozyskiwaliśmy klientów w innych regionach otwierając kolejne oddziały. Dziś prowadzimy 22 oddziały w całej Polsce oraz 3 oddziały na Ukrainie. Ważnym krokiem w rozwoju stała się dla nas specjalizacja, czyli stworzenie osobnych linii dla poszczególnych obszarów biznesowych tj. rekrutacje tymczasowe, stałe, szkolenia, doradztwo w zakresie HR oraz outsourcing procesów biznesowych. W 2014 r. stworzyliśmy spółkę holdingową Grupa Progres w skład, której wchodzi aktualnie 5 wyspecjalizowanych podmiotów dedykowanych do poszczególnych grup klientów i usług. Rozbudowana sieć kontaktów i partnerstw biznesowych pozwala nam obsługiwać klientów na terenie całej Europy i rekrutować pracowników na 4 kontynentach. Zaufało nam ponad 1500 firm, a dzięki naszej pracy zatrudnienie znalazło ponad 250 tys. osób.

Co było najtrudniejsze w osiągnięciu Waszej pozycji?

Na początku 2000 r. nie było ustawy ani żadnych regulacji prawnych dotyczących pracy tymczasowej. Co więcej, nie było świadomości na czym ta forma zatrudnienia polega. Jej specyfikę rozumiały tylko duże sieciowe korporacje, które w początkowej fazie rozwoju były naszymi klientami. Wiele pracy włożyliśmy w edukację i w zmianę świadomości przedsiębiorców, co jak się później okazało, przyniosło wymierne efekty. Z czasem współpraca z agencjami takimi jak nasza stała się bardzo popularna. Rosło zapotrzebowanie na pracowników tymczasowych, a wraz z nim liczba pytań o kolejne usługi, które oferowaliśmy w zakresie rekrutacji stałych, doradztwa biznesowego i szkoleń oraz optymalizacji procesów i kosztów zatrudnienia. Wraz z rozwojem naszej firmy przenieśliśmy się do centrum biznesowego w Gdańsku, bo to miasto dynamiczne i nowoczesne, ale rozwijające się w sposób zrównoważony. To idealne miejsce dla ludzi ambitnych i nie poddających się, więc dokładnie takich jak my.

W jaki sposób wspieracie polskich przedsiębiorców?

Wspieramy przedsiębiorców w aż 14 obszarach, za które odpowiadają zespoły pracujących u nas ekspertów – w całej Polsce jest ich ponad 200. Nasze Centrum Usług Wspólnych zdejmuje z naszych klientów ciężar procedur i formalności wynikający z zatrudniania pracowników. Rekrutacja to dopiero początek drogi, na której pojawia się także wiele innych działań np. związanych z legalizacją zatrudnienia obcokrajowców, podpisaniem właściwej umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami, przeprowadzeniem badań i szkoleń, ubezpieczeniem pracownika, zapewnieniem zakwaterowania, benefitów czy wynagrodzeń wypłacanych na czas. Zapewniamy to wszystko naszym partnerom biznesowym, podchodząc kompleksowo do świadczonych usług. W relacji biznesowej stawiamy na indywidualne podejście i doradztwo dostosowane do potrzeb Klienta. Charakteryzuje nas elastyczność, skuteczność i partnerstwo. W 2018 r. otrzymaliśmy tytuł Firmy Przyjaznej Klientowi, to cenne wyróżnienie potwierdza nasze podejście do biznesu.

Mimo pandemii Wasza firma odnosiła też sporo sukcesów?

Oprócz sukcesów biznesowych były jeszcze inne. Zajęliśmy I miejsce w konkursie Outsourcing Stars w kat. Leasing Pracowniczy, jako najszybciej rozwijająca się organizacja Sektora Nowoczesnych Usług dla Biznesu. Otrzymaliśmy nagrodę specjalną Pomorski Pracodawca Roku 2019 za zabezpieczanie potrzeb pracodawców na rynku pracy. Jedna z naszych spółek – Progres HR International została laureatem nagrody „Gazele Biznesu” zajmując I miejsce w woj. pomorskim oraz II miejsce w rankingu ogólnopolskim. Jako znawcy branży jesteśmy zapraszani do współpracy w grupach eksperckich, wpływających na zmiany prawodawcze w naszym kraju. W ten sposób realnie wypływamy na usprawnianie przepisów regulujących rynek pracy przyszłości.

Jakie rozwiązania w przyszłości będą cieszyły się popularnością wśród pracodawców?

Przyszłością są rozwiązania elastyczne, szyte na miarę i dostosowane do obecnej sytuacji rynkowej np. praca tymczasowa. Już teraz widzimy rosnące zainteresowanie tą formą zatrudnienia, zarówno wśród pracodawców, jak i pracowników. Popularna stanie się praca projektowa dająca możliwość stałego rozwoju i poszukiwania nowych wyzwań, a normą będą zespoły wielonarodowościowe. My już je tworzymy – zatrudniamy ponad 40 narodowości. Rozwój outsourcingu usług HR jest przyszłością. Klientom będzie potrzebny partner – ekspert i doradca z podejściem holistycznym, czyli taki jak my – ściągający z głowy osób zarządzających cały szereg odpowiedzialności za proces zatrudniania pracownika. Prognozowana automatyzacja pracy wymaga inwestycji, a te lubią przewidywalność, o którą trudno w nadchodzących dynamicznych czasach. W dalszym ciągu to człowiek będzie najważniejszym ogniwem struktury organizacyjnej, a kluczowym elementem rozwoju każdej organizacji będzie pozyskanie odpowiedniego pracownika i dostosowanie jego kompetencji do powierzonych mu zadań.

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl