Partnerzy

Wyszukiwarka

Biznes
Świąteczne spotkania firmowe

Wspólne biesiadowanie w restauracji, a może jednak sala konferencyjna z suto zastawionym stołem? Firmowe spotkania to dla wielu pracowników bardzo oczekiwany czas w roku – okazja, aby nie tylko złożyć życzenia, ale przede wszystkim swobodnie spotkać się ze współpracownikami przy dźwięku kolęd i zapachu choinki. Jak dziś w rzeczywistości zmienionej przez pandemię wyglądają świąteczne wydarzenia opowiadają szefowe zespołów Zarządzania Zasobami Ludzkimi. […]

Redakcja
2021-12-23
7 minut czytania

Wspólne biesiadowanie w restauracji, a może jednak sala konferencyjna z suto zastawionym stołem? Firmowe spotkania to dla wielu pracowników bardzo oczekiwany czas w roku – okazja, aby nie tylko złożyć życzenia, ale przede wszystkim swobodnie spotkać się ze współpracownikami przy dźwięku kolęd i zapachu choinki.

Jak dziś w rzeczywistości zmienionej przez pandemię wyglądają świąteczne wydarzenia opowiadają szefowe zespołów Zarządzania Zasobami Ludzkimi.

Trwająca pandemia powoduje, że wiele firm podjęło decyzję o zaniechaniu organizacji świątecznych spotkań, szczególnie tam, gdzie zarząd jest za granicą. Przedstawiciele nie decydują się na lot, w obawie, że nie zdołają powrócić do domu z uwagi na nowe obostrzenia.
Z kolei druga grupa chętnie planuje wspólne wyjścia do restauracji. Pracownicy są tego bardzo spragnieni, więc pracodawcy w odpowiedzi na sygnalizowane oczekiwania chętnie aranżują świąteczne wydarzenia poza firmą. Trwająca pandemia ma znaczący wpływ na sposób funkcjonowania – kontakty zespołowe są wciąż ograniczone, a przecież naszą naturalną potrzebą jest budowanie wzajemnych relacji. Wyraźnie widać to u pracowników, dla których już wcześniej firmowa wspólnota stanowiła kłopot. W odpowiedzi na zmienioną rzeczywistość zaczynają izolować się jeszcze bardziej, czego dowodem są rozmowy rekrutacyjne podczas których coraz częściej słyszę o poczuciu lęku społecznego. Natomiast dla części, która przez firmowy świat rozumie ludzi pozbawienie, czy radykalne zmniejszenie częstotliwości kontaktów przekłada się na jeszcze większą chęć ich nawiązywania.
Jesteśmy spragnieni spotkań, więc nie dziwi, że wspólne wyjścia przykładowo na live cooking, czy warsztaty robienia piwa lub suhi obfitują także w prezenty, jakie pracownicy robią dla siebie na wzajem. Wróciła tradycja ustalonej kwoty, którą przeznaczymy na świąteczną niespodziankę dla wylosowanego kolegi z biurka obok. Sporo radości sprawiają także wybory Pracownika Roku i przyznawanie różnych nagród – firmy wykorzystują ten czas na przekazanie rocznych bonusów w oparciu o wyniki i wypracowane zyski. Wiem, że pracownicy na to bardzo czekają.
Z moim zespołem święta uczcimy podczas kolacji. Najważniejsze, że razem, w biurze nie zawsze jest czas, aby porozmawiać na tematy nie związane z pracą, a do tego część pracuje zdalnie, inni hybrydowo. Bywa, że niektórzy nie widzieli się od roku, więc pytanie „cześć, co u Ciebie?” nabiera wymiaru idealnie pasującego do magii świąt Bożego Narodzenia.

Beata Stramska NordHR
zarządza codzienną działalnością firmy NordHR, która wspiera międzynarodowych Klientów na rynku polskim w zakresie spraw związanych z HR. Od początku swojej kariery zawodowej, Beata zatrudniona była wyłącznie w międzynarodowych spółkach, odbywając w tym czasie niezliczoną ilość podróży służbowych po wszystkich krajach nordyckich. Beata uwielbia północny styl zarządzania i jest pasjonatką kultury skandynawskiej. Często występuje jako prelegent podczas konferencji oraz spotkań biznesowych wypowiadając się w tematach skandynawskich. Posiada tytuł magistra prawa i wspiera klientów NordHR w sprawach z zakresu prawa pracy. Po godzinach jest zapaloną biegaczką i entuzjastką zdrowego stylu życia.

W BFI zamiast klasycznego spotkania odbył się Kiermasz Świąteczny, który wraz z całym zespołem BFI pragniemy uczynić naszą coroczną tradycją. Z mojej perspektywy to największy dowód zaangażowania pracowników w organizację, ponieważ inicjatywa powstała całkowicie oddolnie. Kiermasz pozwolił połączyć celebrację z pomaganiem gdyńskim niezawodowym rodzinom zastępczym – dochód ze sprzedaży przeznaczony został na ‘Kierunek Święta”, w ramach którego pracownicy firmy ubierają mikołajowe czapki przygotowując paczki z żywnością, słodyczami, chemią gospodarczą i prezentami dla najmłodszych.
Kiermasz był również doskonałą okazją do mniej formalnego spotkania z partnerami biznesowymi i przyjaciółmi firmy, współdziałającymi z nami w ramach założonego przez firmę Stowarzyszenia BFI Cares, które systematycznie wspiera rodziny zastępcze znajdujące się pod opieką Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gdyni.
Kiermasz Świąteczny zaskakiwał pomysłowością ofiarodawców. Na aukcję zostały przekazane przedmioty samodzielnie wykonane przez zespół BFI. Były to m.in. ręcznie wykonane makramy, świece, skrzaty i powidła, a więc fantastyczne upominki, którymi można obdarować bliskich. Zrobione z pasji i z serca mają zupełnie inny wymiar, niż gotowe produkty dostępne w sklepach. Na licytacji pojawiły się także dary przekazane przez przyjaciół BFI – tym samym oprócz wyśmienitej zabawy zebraliśmy pieniądze na zakupy i małe marzenia spisane w Listach do Mikołaja przez najmłodszych podopiecznych BFI Cares.
Sukces Kiermaszu Świątecznego udowadnia, jak wysoki jest poziom zaangażowania naszych pracowników, którzy ramię w ramię z Zarządem spółki działają na pełnych obrotach, aby te najpiękniejsze w roku święta mogły być wspaniałe dla wyjątkowych i dzielnych rodzin zastępczych. Takie współdziałanie i jeden cel to kierunek, który utrzymujemy przez cały rok, nie tylko w święta.

Magdalena Małecka BFI
od ponad 10 lat jestem związana zawodowo i wciąż rozwijam w obszarze HR, przede wszystkim rekrutacji i poszukiwania talentów. Od niedawna mam ogromną przyjemność być częścią Zespołu BFI, w którym koordynuję rozwój procesów HR. Prywatnie kocham góry i amatorskie żeglarstwo. Bliskie są mi tematy związane z prawami człowieka, niedyskryminacją i różnorodnością.

 

Specyfika sytuacji związanej z Covid-19 zdecydowanie wpłynęła na sprawdzone modele spotkań firmowych. Obserwuję spore zróżnicowanie pomysłów – część Rezydentów Olivii Business Centre decyduje się świętować na żywo z zachowaniem przepisów sanitarnych. Dotyczy to organizacji, w których jest wyraźna kultura dzielenia się informacjami o szczepieniach. Druga część przeniosła się do online’u.
Zmiana rzeczywistości, która zmusiła nas do czasowej izolacji powoduje, że w większości jesteśmy złaknieni firmowych spotkań. Mamy ochotę miło spędzić czas i budować relacje poza siecią. Spotkania o charakterze oficjalnym nie są już przykrą koniecznością dla pracowników. Teraz inaczej postrzegamy kontakty, a możliwość pielęgnowania ich poza matrycą komputera jest niezmiernie cenna. Moim zdaniem scenariusz świątecznego spotkania obecnie zszedł na drugi plan, ważniejsze stały się spotkania, rozmowy, a także udział w quizie i integrujących zabawach w klimacie Bożego Narodzenia.
W tym roku z zespołem Olivia Centre spotkamy się online. Mamy nadzieję, że niespodzianka w postaci prezentów dla wszystkich pracowników okaże się miłym zaskoczeniem. W świątecznych paczkach znajdą się również nawiązania do bożonarodzeniowej tradycji, takie jak ciasto do samodzielnego sporządzenia pierników.

Małgorzata Gwozdz Olivia Business Centre
Małgorzata Gwozdz Dyrektor ds. personalnych w Olivia Business Centre ma doświadczenie zdobywane od lat 90. czyli początków gospodarki rynkowej na rynku nowoczesnych usług HR oraz w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Realizowała wiele projektów z zakresu executive search w jednej z globalnych firm doradczych E&Y, gdzie odbyła też szereg szkoleń z zakresu zarządzania projektami z obszaru HR. Wdrażała nowatorskie rozwiązania z zakresu employer brandingu i dedykowanych systemów HR w jednej z największych firm z branży finansowej, obecnie odpowiada za rozwój zespołu i społeczności HR w Olivii.

 

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl