Świadomy biznes opiera się na wartościach, które go fundamentują
”Świadomi Wartości Biznesu” to konferencja, która pokazała kierunki dla wielu przedsiębiorców mniejszych i większych firm z województwa pomorskiego. W jaki sposób skutecznie prowadzić biznes oparty na 5 kluczowych wartościach zgodnie z przesłaniem 2BePRO oraz SEIDO Institute? Na to i wiele innych pytań można było uzyskać odpowiedź podczas pierwszej konferencji w gminie Przywidz, która odbyła się w Hotelu Kozi Gród pod patronatem Express […]
Redakcja
2022-07-13
6 minut czytania
”Świadomi Wartości Biznesu” to konferencja, która pokazała kierunki dla wielu przedsiębiorców mniejszych i większych firm z województwa pomorskiego. W jaki sposób skutecznie prowadzić biznes oparty na 5 kluczowych wartościach zgodnie z przesłaniem 2BePRO oraz SEIDO Institute? Na to i wiele innych pytań można było uzyskać odpowiedź podczas pierwszej konferencji w gminie Przywidz, która odbyła się w Hotelu Kozi Gród pod patronatem Express Biznesu.
Event zintegrował kilkudziesięciu pomorskich przedsiębiorców, którzy wykorzystali potencjał spotkania networkingowego na wymianę swoich doświadczeń, zbudowanie relacji i integrację.
Wydarzenie poprowadził Tomasz Radziwanowski. Organizatorzy zadbali o bardzo atrakcyjny harmonogram wydarzenia, w którym pomiędzy prelekcjami pojawiła się także przestrzeń na grę strategiczną i humorystyczny stand -up o finansach w wykonaniu Krzysztofa Maszota. Konferencję otworzył Wójt Gminy Przywidz -Marek Zimakowski.-W swojej prelekcji wykazał otwartość dla nowych inwestycji zapraszając do poznania wszelkich możliwości, które gmina oferuje dla nowego biznesu.
– Głównym przesłaniem naszego wydarzenia było stworzenie realnej przestrzeni do wymiany doświadczeń, wskazania odpowiedniej wartości, którą reprezentowali poszczególni prelegenci zaproszeni do udziału w konferencji– mówił Tomasz Radziwanowski z 2BePRO. W naszej firmie budujemy świadomość w oparciu o kluczowe 5 wartości: Odpowiedzialność, Pasja, Rozwój, Partnerstwo i Wytrwałość.
„Wierzę, że mam anioły stróże. Każdy je ma. Jednym z nich jest moja pasja, która daje mi siłę do działania – mówił Karol Ptak. Na pytanie czy warto wchodzić w relacje biznesowe na zasadzie partnerstwa odpowiadała w kolejnej prelekcji Basia Mazurek z BN Consulting.„Współpraca w ramach partnerstwa biznesowego , to częsta droga wybierana dziś przez przedsiębiorców, by szybciej i wspólnie osiągnąć sukces. To droga, która daje nam ustalone prawa i obowiązki. Dopóki dzielimy się na „ja”, „oni” i „wy”, a nie myślimy kategoriami „my”, to partnerstwo będzie fikcją, które nie przyniesie niczego dobrego. Podejście partnerskie jest nie tyle podejściem biznesowym , ile podejściem do życia – mówiła Basia Mazurek, określając partnerstwo za świadomy wybór każdego z nas. O wartości „wytrwałość” prelekcje poprowadził właściciel hotelu Kozi Gród- Dominik Sadowski, który docenił publicznie zaangażowanie swojego zespołu, bez którego hotel z pewnością nie poradziłby sobie w kryzysie wywołanym w branży gastronomicznej i hotelarskiej przez pandemię covid. I tak prelekcje poświęconą odpowiedzialności poprowadziła Krystyna Grygoryszyn z PiHouse, a wartość „rozwój” zaopiekowała Fatima Wojcieszenko.
Całe wydarzenie było rozplanowane na prelekcje, spotkanie z wystawcami oraz dodatkowe atrakcje, a wśród nich grę strategiczną. I tak SEIDO INSTITUTE na ponad godzinę skupił uwagę wszystkich gości. Przy sześciu stołach rywalizowało łącznie 60 osób, które mocno entuzjastycznie uczestniczyło w rozgrywce. Sukces zależy przede wszystkim od obranej strategii oraz umiejętności przewidywania – mówił Tomasz Radziwanowski, któremu bardzo zależało aby gra w formie rywalizacji okazała się przede wszystkim dobrą zabawą. A nagrodą główną dla najlepszego stołu były małe sztabki złota o wartości kilkuset złotych ufundowane przez ATT Investments.
Wśród wystawców zobaczyliśmy min.: Gminę Przywidz, Firmę PCiD, Grupę Walder, Master Capital czy Gabinet Konopny.
„Chcemy zmieniać świadomie i w zgodzie z naturą otoczenie i biznes, który współtworzymy, a współpraca z 2BePRO pomaga nam się wspólnie rozwijać– mówił Przemysław Lipski z PCiD. Wartością wspólną z którą się identyfikujemy w tej konferencji jest „odpowiedzialność”. Ziemia jest naszym domem. Za każdym razem gdy tworzymy zielone tereny na dachach czy tarasach budynków mamy świadomość i przyczyniamy się do poprawy jakości powietrza. To co dla nas jest ważne, to fakt, iż przyczyniamy się jako PCiD do poprawy jakości powietrza, zwiększonej retencji wody jak i przedłużamy żywotność porycia dachu oddalając ich remonty o kilkadziesiąt lat – kontynuował Przemysław Lipski.
„Organizatorzy konferencji w swojej codziennej pracy z klientami kierują się filozofią KAIZEN, od lat stosowaną przez marki Toyota i Lexus, których przedstawicielami jesteśmy jako Grupa Walder – mówił Mariusz Maszynowski.Zdecydowaliśmy się na udział w konferencji ponieważ wartości, o których opowiadali prelegenci są bliskie założycielom firmy – Państwu Teresie i Romanowi Walder. W tym roku obchodzimy 30 lecie działalności i przez ten czas to pasja, partnerstwo, wytrwałość i odpowiedzialność przyświecały tworzeniu marki stabilnego pracodawcy i partnera biznesowego.
„Umiejętności budowania sieci wartościowych relacji może być obecnie jednym z najważniejszych panaceum na zbliżający się kryzys. Istnieje prosta zasada- są relacje jest biznes, nie ma relacji nie ma biznesu – mówił bloger Irek Osiński.
Event zakończył humorystyczny stand up Krzysztofa Maszota w ramach promocji książki „Finansowe rozkminy”, który został przyjęty dużym aplauzem i podarował uczestnikom bardzo pozytywny nastrój. Książka z dedykacją była upominkiem dla każdego uczestnika konferencji.
„Chciałbym o finansach trochę inaczej, na wesoło, z dystansem”– mówił Krzysztof Maszota, który przez kilkadziesiąt minut rozbawił wszystkich gości swoim dobrym sarkastycznym ujęciem sytuacji finansowej w naszym kraju.
Pierwsza edycja konferencji „Świadomi Wartości Biznesu” wspierała Polskie Towarzystwo Laryngektomowanych Pomorski Oddział Rejonowy w Gdańsku. Mieszkańcy całego województwa pomorskiego otrzymują wsparcie po amputacji krtani w wyniku zachorowania na raka krtani. Podczas konferencji został przeczytany list Przewodniczącego Henryka Pilawskiego, który zwrócił w nim uwagę na ryzyko w biznesie z nadmiernym wykorzystaniem aparatu mowy w szerokiej komunikacji.
Sponsor główny konferencji -grupa Walder ufundował w loterii fantowej weekend z hybrydą Toyota oraz Lexus. Te flagowe auta można było poznać podczas przerw networkingowych przed wejściem na event. Atrakcją dodatkową wydarzenia było spotkanie z zawodnikami klubu żużlowego Zdunek Wybrzeże Gdańsk. Konferencja została zamknięta przez wspaniały fairshow w wykonaniu zespołu GOKO. Z pewnością nastąpi kontynuacja tego wydarzenia i pojawi się druga edycja.