Doszło do uroczystego podpisania listu intencyjnego, który jest początkiem współpracy między Polską Żeglugą Bałtycką S.A., a Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.
Doszło do uroczystego podpisania listu intencyjnego, który jest początkiem współpracy między Polską Żeglugą Bałtycką S.A., a Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.
Doszło do uroczystego podpisania listu intencyjnego, który jest początkiem współpracy między Polską Żeglugą Bałtycką S.A., a Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.
Całe wydarzenie odbyło się na pokładzie promu Nova Star, zacumowanym przy terminalu promowym Westerplatte. Ten prom wybudowany w 2011 może na pokładzie pomieścić 1215 pasażerów. Polska Żegluga Bałtycka kupiła tę jednostkę od Singapore Technologies, która Pływa na linii Gdańsk-Nynashamn koło Sztokholmu. Jednostka posiada 648 kabin.
– Nasza firma jako jedyna łączy rejon stolicy Szwecji z Trójmiastem. Na naszych promach ruch odbywa się codziennie. Mamy na tej linii dwa statki. Rozpoczynamy projekt, w trakcie którego będziemy również promować Muzeum II Wojny Światowej poprzez nasze kampanie reklamowe na terenie Skandynawii, organizować większy ruch turystyczny skierowany również na te tereny. Łączy nas lokalizacja, bowiem pływamy z Westerplatte, który jest częścią muzeum – powiedział dyrektor pionu rozwoju biznesu w Polskiej Żegludze Bałtyckiej S.A. Andrzej Kałwa.
PŻB jest operatorem marki Polferries.
Wielowymiarowe działania w ramach współpracy
Dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku prof. Grzegorz Berendt stwierdził, że skoro od kwietnia 2017 roku Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 roku jest oddziałem Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, jego obowiązkiem jest dostrzec korzyści wynikające z bliskiego sąsiedztwa z Polferries:
– Jako instytucji kultury bardzo nam zależy na tym, aby działać na terenie Westerplatte w różnych wymiarach. Cieszę się ogromnie, że jako polska instytucja kultury możemy razem działać na rzecz upowszechniania informacji o przeszłości naszego kraju, o naszych doświadczeniach społecznych i narodowych, tak aby ta informacja docierała do naszych sąsiadów z basenu Morza Bałtyckiego.
– Zależy nam na tym, aby upowszechniać polską historię, zainteresować turystów ze Skandynawii tym, co na Westerplatte wydarzyło się w 1939 roku. Skłonić do odwiedzenia głównej placówki Muzeum. Po zejściu z naszego promu, jeżeli zachowają oni kartę pokładową, przez miesiąc od odbycia rejsu będą mogli skorzystać z zakupu biletu normalnego do Muzeum, w cenie biletu ulgowego. W dalszej perspektywie mamy w planach organizację różnego rodzaju inicjatyw edukacyjnych, promujących historię, ale także atrakcyjną ofertę turystyczną dla pasażerów, zarówno z Polski jak Skandynawii – dodaje Michał Arciszewski, rzecznik prasowy PŻB Polferries.