W marinie Yacht Park w Gdyni rozpoczął się kilkudniowy Polboat Yachting Festival. Z jednej strony to impreza towarzysząca Gdynia Sailing Days, a z drugiej najważniejsze wydarzenie wśród targów jachtowych.
W marinie Yacht Park w Gdyni rozpoczął się kilkudniowy Polboat Yachting Festival. Z jednej strony to impreza towarzysząca Gdynia Sailing Days, a z drugiej najważniejsze wydarzenie wśród targów jachtowych.
W marinie Yacht Park w Gdyni rozpoczął się kilkudniowy Polboat Yachting Festival. Z jednej strony to impreza towarzysząca Gdynia Sailing Days, a z drugiej najważniejsze wydarzenie wśród targów jachtowych.
Już po raz czwarty czołowe polskie stocznie, dealerzy jachtowi, czy producenci osprzętu mogli być częścią Polboat Yachting Festival. W tegorocznej edycji targów bierze udział ponad 100 jednostek pływających. Zgromadzeni oraz potencjalni klienci mogli podziwiać też wiele premier nowych łodzi, których jest blisko 20.
Pierwszy dzień targów rozpoczął się od ceremonii otwarcia na pokładzie katamaranu Sunreef 80.
Jedną z atrakcji było również pływanie testowe Kawasaki Jetski. Następnie odbywały się premiery poszczególnych łodzi.
Parker Sorrento 100
Pierwsza łódź pochodzi od firmy Parker Poland Sp. z.o.o., która jest producentem wytrzymałych łodzi hybrydowych Parker Ribs. To przedsiębiorstwo, które działa w Polsce od lat 70-tych, zaprezentowało w Gdyni łódź Parker Sorrento 100.
– Prezentujemy nową łódź – Parker Sorrento 100, dla której początek festiwalu jest pierwszym dniem na wodzie. Jesteśmy zadowoleni przede wszystkim z nowego kadłuba, czy kształtu samej jednostki pływającej. Dużym atutem tej łodzi o długości 10,48m są dwie oddzielne kabiny. Jest dziobowa oraz lufowa, więc jest przestrzeń prywatna dla czterech osób, które mogą spokojnie wypoczywać z zachowaniem prywatności. Choć ta łódź może zabrać 10 osób, ale dla czwórki są przewidziane dwie osobne sypialnie – mówił Maciej Gromadka, Area Sales Manager Parker Poland, specjalnie dla Express Biznesu.
Dane techniczne
Długość łodzi: 10,48m
Pojemność zbiornika paliwa: 465l
Maksymalna moc silników: 2x 350 HP
Pojemność zbiornika świeżej wody: 100l
Liczba osób: 10
Karnic CS700s
Dealer Go2boat przybył do Gdyni z premierą łodzi CS700s, która jest jedną z najbardziej charakterystycznych i imponujących jachtów rodziny KARNIC. Jak zaznacza przedstawiciel firmy, ta jednostka pływająca wyróżnia się w porcie elegancją.
– To nasz flagowy model z cypryjskie stoczni KARNIC, która produkuje jachty od 30 lat. Ten premierowy egzemplarz, z którym przybyliśmy do Gdyni, wyróżnia się wielką ilością możliwości modyfikacji tej łodzi. Ponadto, są charakterystyczne okna burtowe, owiewki, czy komponenty wykończeniowe kadłuba wykonane metodą wtrysku. Do tego przesuwna i przestawna kierunkowo kanapa główna kokpitu pozwoli cieszyć się najpiękniejszym widokiem w każdym miejscu. Wszystkie elementy składają się na to, że ten jacht wyróżnia się w porcie elegancją – opowiadał Philip Drożdż z Go2boat.
Dane techniczne
Długość całkowita: 7,65m
Długość kadłuba: 6,80m
Szerokość: 2,45m
Zanurzenie kadłuba: 0,38m
Waga standardowa: 1480kg
Zbiornik paliwa: 200L
Zbiornik wody: 45L
Zbiornik fekaliów 35L
Załoga: 8 osób
Liczba silników zaburtowych: 1
Moc maksymalna: 250 KM
Stillo 8.0 DC
Giżycka firma Stillo Yachts prezentuje na gdyńskich targach premierowo łódź motorową ślizgową Stillo 8.0 DC, co stanowi nowy rozdział dla tej stoczni.
– Do tej pory skupialiśmy się na innego typu jednostkach, a teraz postanowiliśmy zająć się łodziami motorowymi ślizgowymi. Prezentowana przez nas jednostka jest ośmiometrowa i posiada 300 koni mechanicznych. Znajdziemy tutaj dużą kabinę z łazienką oraz toaletą. Nie brakuje też mniejszej koi dla dzieci. Na wyposażeniu znajdują się m.in.: rozkładane kanapy, system audio, lodówka. Ta łódź znakomicie sprawdzi się podczas weekendowych wypadów. Zapewnia wszystkie udogodnienia mieszkaniowe, które zmieściliśmy na ośmiu metrach – opisywał premierową łódź Cezary z firmy Stillo Yachts.
Dane techniczne
Długość całkowita: 8,08m
Szerokość: 2,6m
Waga: 2159kg
Zbiornik paliwa: 200L
Zbiornik na wodę: 120L
Silnik: 1x300HP
Liczba osób: 8-10
Northman 1050 Trawler
Stocznia jachtowa Northman, która działa na rynku od 1995 roku, zaprezentowała podczas pierwszego dnia festiwalu w Gdyni premierowo łódź Northman 1050 Trawler.
– To dosyć unikalna jednostka nie tylko na polskim, ale też zagranicznym rynku. Charakteryzuje się tym, że kadłub jest zrobiony w dzielności morskiej. Mamy też bardzo dobrą stateczność kursową. Stanowi to połączenie walorów jachtu wypornościowego z typowym jachtem morskim. Jest dużo rozwiązań start solutions. Warto zwrócić uwagę na obecność platformę rufową otwieraną. Dochodzi też boczna platforma (otwierane elektrycznie). Przesuwna ławka może przesuwać się w trzy różne pozycje. Oprócz tego można połączyć stoliki kokpitowe w jedną całość na kilkanaście osób. Pokład został zrobiony asymetrycznie, co daje bezpieczne przejście na prawej burcie. Jacht posiada dwie kabiny (rufowa dla gości oraz armatorską) – mówił Jakub Rzeszuk, z firmy Northman, dla Express Biznesu.
Dane techniczne
Długość całkowita: 9,80m
Szerokość kadłuba: 3,4m
Zanurzenie min/max: 0,65/0,85m
Moc silnika: 57HP – 320HP
Liczba koi: 4+2
SRB 53 PRO
Firma TJ Boats specjalizuje się w łodziach ratowniczych, które z powodzeniem są wykorzystywane w m.in.: ratownictwie wodnym, różnego rodzaju służbach mundurowych, ale też moją być wykorzystywane w turystyce, czy rekreacji. Tym razem zaprezentowano w Gdyni premierę łodzi SRB 53 PRO.
– Ta jednostka jest efektem dwóch lat testów, doświadczeń i modyfikacji. Jesteśmy jedyną firmą na polskim rynku, która produkuje łodzie z polietylenu o dużej gęstości. To jest ultra wytrzymały materiał. Dzięki temu ta jednostka jest skierowana do wszelkich służb, czy podmiotów, gdzie łódź jest wykorzystywana w charakterze „woła roboczego”. Jej główną zaletą jest wysoka wytrzymałość oraz odporność na wszelkie warunki atmosferyczne. Możliwa jest dowolna aranżacja pokładu. Nasze biuro projektowe zajmuje się dostosowaniem rozwiązań pod indywidualne zastosowania – opowiadał Tomasz Niemczewski, Chef Technology Officer z TJ Boats, dla Express Biznesu.
Dane techniczne
Liczba osób: 8 max.
Wymiary: 5:30×2,20m
Nośność: 1000kg
Sunrise 530 Tender
Gdyńska firma Sunrise Yacht podczas pierwszego dnia targów premierowo pokazała zgromadzonym uczestnikom i potencjalnie zainteresowanym jednostkę Sunrise 530 Tender, która oprócz bogatego wyposażenia standardowego oferuje też wiele możliwości dodatkowych np.: instalację paliwową (zbiornik 70L, czujnik, odpowietrznik, wlew), silnik zaburtowy Selva Marine 70 XSR 16V Murena (79HP), czy daszek CABRIO z oknem i relingami ze stali nierdzewnej oraz pokrowiec portowy.
– Najważniejszą zaletą tej łodzi jest to, że może zmieścić się ośmioosobowa załoga. Posiada kadłub przystosowany na morze. Pokład został zaprojektowany z myślą o rekreacji i spędzenia miło czasu na wodzie. Mamy też szeroką gamę dodatkowego wyposażenia, które możemy zastosować na życzenie klienta – mówił Wojciech Wróblewski z Sunrise Yachts, dla Express Biznesu.
Dane techniczne
Ilość osób: 8
Długość: 5,30m
Szerokość: 2,10m
Waga: 630kg
Maksymalna moc silnika: 90HP
Frauscher 858 Fantom Air
RR Yachts, który jest wyłącznym dystrybutorem Frauscher Boats, podczas pierwszego gdyńskich targów zaprezentował premierę łodzi Frauscher 858 Fantom Air.
– Największą zaletą tej łodzi jest przedni kokpit, kanapy. Warto zauważyć, że na nieco ponad 8,5 metrowej jednostce może bez problemu pływać aż dziewięć osób – krótko opisał łódź Radosław Pstrokoński z RR Yachts, dla Express Biznesu.
Dane techniczne
Długość całkowita: 8,67m
Szerokość: 2,49m
Silnik: 320-430KM
Zbiornik paliwa: 370L
Masa całkowita: od 2500 kg
Liczba osób: 9
Pegazus 790
Nową łódź podczas pierwszego dnia targów jachtowych w Gdyni zaprezentowała również firma Pegazus Boats – Pegazus 790.
– Do Gdyni przypłynął przepiękny jacht motorowy – Pegazus 790. Tę jednostkę głównie charakteryzuje fajne dno o głębokim V, które świetnie nadaje się w pływaniu po falach. Zrobiliśmy już kilka pływań na zatoce. Poza tym jacht oferuje dużą wygodę w wewnątrz jednostki. W wygodnej kabinie znajduje się aneks kuchenny, lodówkę itd. Mamy na tym jachcie sześć miejsc do spania. Nie brakuje też toalety. Więc znajduje się dosyć sporo udogodnień w przypadku stosunkowo niedużej jednostki, ale postawiliśmy na bezpieczeństwo oraz stabilność żeglugi – opowiadał mgr Jacek Żywalewski, CEO/ Prezes zarządu Pegazus Boats, dla Express Biznesu.
Dane techniczne
Kat. projektowa/max załogi: kat.B – 5 osób/kat. C – 8 osób
Wymiary: 7.90m x 2,49m szer. X 2,60m wys.
Długość kadłuba: 6,98m o ostrym V dna
Masa pustej jednostki: ok. 1800kg
Masa wyposażonej jednostki: ok. 2100kg
Maksymalna moc silnika: 184 kW/250KM
Zbiornik paliwa: 260L
Zanurzenie: 0,45m
Sea Ranger
Podczas pierwszego dnia Polboat Yachting Festival firma Techno Marine zaprezentowała łódź Sea Ranger, którą zapowiadaliśmy jakiś czas temu na łamach jednego z ostatnich numerów Express Biznesu. Wówczas właściciel firmy Sebastian Majewski, dzielił się odczuciami z efektów pracy nad tą jednostką.
– Jestem zadowolony z pracy biura konstrukcyjnego oraz całej załogi, która dopinała ten projekt. Przede wszystkim chcieliśmy uzyskać trochę inaczej wyglądający jacht, aby się wyróżniał na tle innych. Jeśli chodzi o udogodnienia, to warto podkreślić, że ta jednostka posiada dwa pokłady: dziobowy i rufowy, dwa stacjonarne silniki VOLVO o mocy 440KM każdy, przeszkloną kabinę (z przyciemnionymi szybami), główne drzwi trzy skrzydłowe, drzwi boczne przesuwane. Trzeba do tego dodać dwustrefową klimatyzację, ster strumieniowy, czy instalację wody zimnej oraz ciepłej. To tylko kilka udogodnień zastosowanych w Sea Rangerze, ale ważne jest to, że nasz nowy jacht będzie mógł pływać przy wietrze do 6 w skali Beauforta, dzięki wytrzymałemu kadłubowi oraz poszczególnych elementów – mówił Sebastian Majewski, właściciel firmy Techno Marine.
Dane techniczne
– długość całkowita: 13,6m
– liczba osób: 6
– szerokość z złożonymi burtami: 3,5m
– szerokość z rozłożonymi burtami: 5m
– wysokość od stępki bez masztu: 3,3m
– maksymalna prędkość: ponad 50 węzłów
Innymi łodziami, które miały premierę podczas pierwszego dnia gdyńskich targów jachtowych były: O’550 (firma O’boats) oraz Legion 360 (firma Legion Yachts).