Koncepcja CLA Class wskazuje na kolejną generację sedana CLA, który ma się pojawić już w 2024 roku. Ma posiadać konwencjonalny napęd benzynowy lub być w wersji elektrycznej o mocy do 400 kW i zasięgu do 750 km.
Koncepcja CLA Class wskazuje na kolejną generację sedana CLA, który ma się pojawić już w 2024 roku. Ma posiadać konwencjonalny napęd benzynowy lub być w wersji elektrycznej o mocy do 400 kW i zasięgu do 750 km.
Koncepcja CLA Class wskazuje na kolejną generację sedana CLA, który ma się pojawić już w 2024 roku. Ma posiadać konwencjonalny napęd benzynowy lub być w wersji elektrycznej o mocy do 400 kW i zasięgu do 750 km.
Nowe modele będą oparte na platformie Mercedes Modular Architecture (MMA) – wszechstronnej, dwufunkcyjnej konstrukcji, która ma dać CLA wybór pomiędzy napędem elektrycznym i benzynowym, a także napędem na tylne i na wszystkie koła, w zależności od rynku, na którym będzie sprzedawany.
Mercedes-Benz dąży do efektywności energetycznej na poziomie 12 kWh/100 km przy deklarowanym zasięgu do 750 km w najwyższej klasy modelach z napędem na tylne koła – dzięki m.in.: nowym silnikom elektrycznym.
Oprócz „kompaktowych” modeli, elektryczna wersja nowego CLA ma otrzymać nowy, opracowany i wyprodukowany silnik elektryczny przez Mercedes-Benz. Planowane są inne moce wyjściowe, w tym 150 kW w podstawowym, jednosilnikowym, elektrycznym modelu CLA z napędem na tylne koła i do 400 kW w dwusilnikowym, topowym modelu AMG CLA z napędem na wszystkie koła, którego premiera planowana jest na 2025 rok.
Trzeci elektryczny sedan niemieckiego producenta będzie oferować różne akumulatory: litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) i litowo-niklowo-manganowo-kobaltowo-tlenkowych (NMC). Będą dostępne od początku sprzedaży w Europie pod koniec 2024. Oba charakteryzują się nowym składem chemicznym ogniw w porównaniu z akumulatorami stosowanymi obecnie w elektrycznych modelach Mercedes-Benz.
Nowy CLA będzie pierwszym samochodem produkcyjnym Mercedes-Benz obsługującym architekturę elektryczną o napięciu 800 V – stosowaną między innymi w Porsche Taycan – umożliwiającą szybkie ładowanie z mocą do 250 kW.
Producent poinformował, że planuje regularnie dodawać nowe funkcje za pośrednictwem bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania. To umożliwi właścicielom zakup w przyszłości funkcji poziomu 3.
Klasa Concept CLA jest wyposażona w nowy system wykrywania obecności dziecka (CPD), zaprojektowany w celu ograniczenia ryzyka pozostawienia małych dzieci w samochodzie podczas ciepłej pogody. Ponadto, wykorzystując czujniki i kamery do wykrywania wzorców oddychania, zaprogramowano auto tak, aby najpierw ostrzegał, a następnie uruchamiał klimatyzację i włączał klakson, gdy wykryje obecność dziecka w samochodzie bez osoby dorosłej.