Wyniki badań ogniskujących się wokół (r)ewolucyjnego doświadczenia Klienta w e-commerce (CX), opinie Ekspertów, głosy konsumentów reprezentujących różne generacje, a także perspektywa przyszłości dla dynamicznego, niejednorodnego rynku (osadzonego tak w technologii, jak i subiektywnej optyce konsumenta) — to wszystko zawiera raport „Trendy Customer Experience. Rewolucja czy ewolucja doświadczeń Klienta?”.
Redakcja
2023-11-18
5 minut czytania
Wyniki badań ogniskujących się wokół (r)ewolucyjnego doświadczenia Klienta w e-commerce (CX), opinie Ekspertów, głosy konsumentów reprezentujących różne generacje, a także perspektywa przyszłości dla dynamicznego, niejednorodnego rynku (osadzonego tak w technologii, jak i subiektywnej optyce konsumenta) — to wszystko zawiera raport „Trendy Customer Experience. Rewolucja czy ewolucja doświadczeń Klienta?”.
Wydawcą publikacji jest Brandly 360, które do współpracy zaprosiło Ekspertów rynku e-commerce i Partnerów.
Raport „Trendy Customer Experience. Rewolucja czy ewolucja doświadczeń Klienta?” odwołuje się do tego, jak kupujemy i co w tych wyborach bywa decydujące: produkt i jego odpowiednie przedstawienie, cena, oferta, promocja, a może marka jako swego rodzaju legitymizacja i wartość. Jak podkreśla wydawca publikacji Brandly360:
– W raporcie „Trendy Customer Experience. Rewolucja czy ewolucja doświadczeń Klienta?” ukażemy spojrzenie na CX teraz i w perspektywie przyszłości. Przedstawimy perspektywy managementu i praktyków rynku e-commerce oraz konsumentów, którzy mają wpływ na dynamiczne i ewoluujące (a może już właśnie rewolucyjne) postrzeganie doświadczenia Klienta. Publikacja w sposób holistyczny pochyla się nad jednym z najbardziej wartościowych zjawisk we współczesnym e-commerce, Customer Experience. Prowokuje też dyskurs o potencjale biznesowym, dotykającym przekrojowo relacji na linii oferent / sprzedawca – konsument online. W ramach naszej publikacji, analizując e-commerce w szerszym kontekście, bierzemy pod lupę kluczowe pojęcia, takie jak digital shelf, sztuczna inteligencja (AI), automatyzacja, voice commerce, architektura e-commerce, darmowe zwroty, oferty, grywalizacja, cena, komunikacja i wiele innych. W badaniu manifestujemy także, jak innowacyjne podejście splata się z tradycyjnymi aspektami e-commerce, co prowadzi do zacierania się granic pomiędzy nimi i ewolucji całej branży. Wskazujemy również na to, że te klasyfikacje są dynamiczne i mogą ulegać zmianom. Co ma na to wpływ? Warto sprawdzić!
Aby rozstrzygnąć dylemat: Kupuję, bo chcę czy kupuję, bo muszę?
– Raport „Trendy Customer Experience. Rewolucja czy ewolucja doświadczeń Klienta?” jest osadzony w trendach, pozostaje opiniotwórczy i przekrojowy (współtworzony przez Ekspertów z dziedziny e-commerce, liderów opinii), rzetelny w metodologii. Badanie odwołuje się do takich aspektów doświadczeń zakupowych, jak optymalizacja digital shelf, zrównoważony rozwój, personalizacja, przyjacielska marka, automatyzacja, sztuczna inteligencja i wielu innych — podkreśla Monika Buczkowska, Co-founderka Brandly360. Wydawca wraz z gronem zaproszonych Gości i Ekspertów, Partnerów w publikacji adresują kwestie newralgiczne i strategiczne dla biznesu, liderów handlu, praktyków e-commerce, marketerów i konsumentów.
Brandly360 pyta także o to, czym jest negatywny Customer Experience i jaki wpływ ma tego rodzaju doświadczenie na konwersję? W publikacji znajdują się odpowiedzi, jak kupują płcie i czy istnieją style zakupowe. A także, jak wykorzystać dane, analizy i wnioski, pozostając oferentem.
Optymalne zakupy vs grywalizacja, cena, komunikaty… Filozofia CX drogą do przyszłości?
Pojemność kategorii CX, od elementów czysto architektonicznych związanych z technologią rozwiązań w sklepach (w tym utrzymywanie koszyka zakupowego, informowanie konsumenta o podobnej ofercie), po wszelkie elementy logistyczne (darmowe zwroty, dostawy do automatów paczkowych, darmowe dostawy), ale także te związane z subiektywnymi odczuciami kupującego wyznaczą wartki nurt tej publikacji. I wskażą, że nic w e-commerce nie jest dane raz, bo – w ślad za raportem – obecnie konsumenci są wykształceni, oczytani i mają dostęp do tych samych źródeł informacji, co biznes i zawsze pierwsi „łapią” trendy, co powoduje, że często „jedną nogą” są już w przyszłości i lubią nowinki. W publikacji Liderzy e-commerce i internauci analizują także czy istnieje „druga szansa” w e-commerce, czy technologia i innowacja – w tym AI, blockchain, internet rzeczy czy głosowa obsługa klienta – sprzyjają pozytywnym doświadczeniom klienta wobec sklepu a może wobec marki?
Ekspertki i Eksperci Raportu
Jakub Gierszyński, Ekspert e-commerce; Sławomir Komiński, Dyrektor Zarządzający Digital Commerce, Komputronik S.A.; Piotr Nosal, Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu, TIM S.A.; Justyna Skorupska, Szefowa Grupy Merytorycznej B2B e-Commerce oraz Członkini Rady Izby Gospodarki Elektronicznej; Szymon Suleja, Head of Assortment Barbora Polska.
Ekspertki i Ekspertki komentujący Raport
Adam Ciesielczyk, CEO & Founder Erli, Andrzej Czechowski, Dyrektor eCommerce & D2C Samsung Electronics Polska; Aleksandra Laudańska, CEO FemTechnology Group, producenta MAMENO – e-douli menopauzy, redaktor naczelna warszawskiego miesięcznika seniorów #POKOLENIA oraz portalu wolniodmetryki.pl; Dorota Lasek, E-Commerce Manager, Vet Planet; Marcin Lenkiewicz, Wiceprezes Grupy BLIX; Szeran Millo, CEO, Symetria; Piotr Nosal, Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu TIM S.A; Karolina Pietz Drapińska, Marketing & PR Director Komputronik S.A.; Mariusz Ryciak, ekspert, strateg, autor; Mateusz Rzetecki, SEO&CM Director Altavia.Kamikaze + K2, Borys Skraba, CEO Strixx Poland; Patrycja Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej; Agnieszka Wnuk, Konsultant marketingu B2B, Szkolenia LinkedIn, Sales Navigator, Social Selling; Jacek Woźniak, Consumer Business Analyst, Lenovo Polska; Piotr Zieliński, Dyrektor E-commerce E-commerce Department, Amica Group.
O Brandly360.com
Brandly360.com to unikalne, kompleksowe rozwiązanie do zarządzania cyfrową półką (digital shelf). Mierzy m.in. obecność, widoczność i ceny produktów oraz działania promocyjne marki w sklepach internetowych, umożliwiając najbardziej efektywne pozycjonowanie wśród konkurencji. Naszym celem jest nieustanne dostarczanie klientom danych najwyższej jakości, które pomogą im podejmować właściwe decyzje biznesowe.