Kiedy zobaczyłam kadr Mazdy na tle stoczniowych żurawi, pomyślałam, że to nie może być przypadek. Tak jak żuraw w japońskiej sztuce origami, tak i Mazda w motoryzacji to kunszt oraz precyzja w najdrobniejszym szczególe. Zapraszamy na test najnowszego SUV-a MAZDY CX-80
Redakcja
2024-11-26
4 minuty czytania
Kiedy zobaczyłam kadr Mazdy na tle stoczniowych żurawi, pomyślałam, że to nie może być przypadek. Tak jak żuraw w japońskiej sztuce origami, tak i Mazda w motoryzacji to kunszt oraz precyzja w najdrobniejszym szczególe. Zapraszamy na test najnowszego SUV-a MAZDY CX-80
Kilka miesięcy temu miałam przyjemność testować Mazdę CX-60 i mogę śmiało powiedzieć, że obecnie testowany model nie jest tylko większym, ale bardziej udoskonalonym SUV-em Mazdy. Oba auta są zbudowane na tej samej platformie, ale CX-80 ma już zmienioną konstrukcję. Otrzymała lepsze tylnie zawieszenie, w którym nie znajdziemy już stabilizatora. W jakim celu dokonano tej modyfikacji? O tym w dalszej części testu.
Samochód z duszą
Auto jest zaprojektowane według filozofii Kodo, co oznacza duszę ruchu. Ideą tej filozofii jest nasycenie czegoś życiem, nadanie duszy. Przed przystąpieniem do pracy, rzemieślnicy Mazdy skupili się na emocjach, które samochód ma w nas wywoływać. Piękny kształt bryły pomimo dużych rozmiarów i te na przykład pulsujące kierunkowskazy powodują u mnie całkiem miłe skojarzenia spokoju.
Przez te elementy Mazda sprawia wrażenie, że jest bezpieczna i komfortowa. Po pierwszej próbnej jazdy już wiedziałam, że tak jest na 100%. Pomimo dużych gabarytów nie miałam żadnych problemów by parkować tyłem, czy wykonywać manewry skrętów w małych uliczkach.
Nie ma żadnych zbędnych atrap w stylistyce zewnętrznej co według mnie wpływa ogromnie na klasę. Jest prosto i przez to klasycznie oraz elegancko. Nie byłabym sobą, gdybym nie zwróciła uwagi na dopieszczony design wnętrza. Bordowy lakier nadwozia pięknie kontrastuje z białą tapicerką. Wykończenia kokpitu to drewno i materiał. Zdecydowanie widać wysoką jakość wykończenia. System obsługi multimediów niezwykle przejrzysty. Operujemy nim bardzo intuicyjnie. Bardzo dobrze pogrupowane menu. Ekran dotykowy. Cyfrowe zegary czytelne i piękne. Stylistyka zdecydowanie nie dla gadżeciarza. W aucie mamy ładowarkę indukcyjną. W podsufitce znajduje się schowek na okulary. Oświetlenie wewnątrz to diody LED.
Duży komfort
W kabinie możemy wybrać wersję 6 osobową lub 7 osobową. Biznes edition ma fotele z konsolą i podłokietnikiem. Miejsca pomiędzy fotelami jest dużo. Komfort jazdy pasażerów zapewnia też osobna klimatyzacja. Zwróciłam uwagę, że tylne drzwi otwierają się bardzo szeroko. Praktycznie pod kątem 90 stopni, co daje możliwość dużego manewru do chociażby załadunku bagaży czy dziecięcych fotelików.
Testując auto, podróżowaliśmy z dziećmi powyżej 12 roku życia, więc ostatni rząd foteli był dla nich niezwykle wygodny. W przypadku osób powyżej 175 cm wzrostu radzę już siadać nie w ostatnim rzędzie. na sterowanie ruchem nogi. Jest dość spory i to nawet w odmianie wieloosobowej. Przy 7 osobach pojemność wynosi 258 l. Jak złożymy fotele z 3 rzędu to mamy 687 l., a jak i z drugiego to 1971 l. W bagażniku są haczyki z każdej strony. Mamy siatkę która możemy oddzielić przestrzeń bagażową od osobowej. Mamy też gniazdko do którego możemy w przerwie trasy podpiąć laptopa lub na przykład zagrzać wodę w czajniku.
Testowana Mazda to diesel. Jak silnik piękni brzmi na trasie! Łatwość, z jaką się ten samochód rozpędza przy tych gabarytach, jest imponująca. Zawieszenie komfortowe, przy którym nie czuje się nierówności terenu. Uzyskano to właśnie przez zlikwidowanie tylnego stabilizatora osi, a zastępując go odpowiednimi elastycznymi łożyskami. Według mnie auto płynie nie jeździe. Jest super komfortowym autem rodzinnym.
Na koniec ciekawostka! Na rynku amerykańskim mamy już MAZDĘ CX-90. Wiecie, czym się różni? Oczywiście wielkością. Bo przecież w USA nawet groszek jest wielkości arbuza.
Test przeprowadziła Joanna Symeryak
Zdjęcia wykonał Witek Deka
Samochodu do testu użyczył Autoryzowany Dealer Mazda BMG Goworowski. Zapraszamy do salonu w Gdyni na ul. Łużyckiej 9.
Specyfikacja
Model: Nowa Mazda CX – 80
Wersja: Takumi Plus
Nadwozie: SUV
Rocznik: 2024
Silnik: 3.3 254 KM
Napęd: 4×4
Skrzynia: 8 AT
W przypadku zamówienia klient będzie mieć do wyboru opcję finansowania promocyjnego „leasing od 103%”, gdzie rata komunikowana wynosi od 1812 zł netto/mc.