MEVO nie zwalnia tempa. Jesień 2025 to czas wielu aktywności – od współpracy z lokalnymi klubami sportowymi i firmami, przez obecność na uczelniach, po udział w wydarzeniach samorządowych.

MEVO nie zwalnia tempa. Jesień 2025 to czas wielu aktywności – od współpracy z lokalnymi klubami sportowymi i firmami, przez obecność na uczelniach, po udział w wydarzeniach samorządowych.
MEVO nie zwalnia tempa. Jesień 2025 to czas wielu aktywności – od współpracy z lokalnymi klubami sportowymi i firmami, przez obecność na uczelniach, po udział w wydarzeniach samorządowych.
Z MEVO korzysta już ponad 618 tys. użytkowników, co potwierdza niesłabnącą popularność roweru metropolitalnego.
W 17 gminach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot czerwone rowery MEVO przejechały już ponad 20 milionów kilometrów podczas blisko 6 milionów podróży, obsługiwanych przez flotę 5300 rowerów klasycznych i elektrycznych, z których korzysta ponad 618 tysięcy użytkowników. System obejmuje ponad 800 stacji, a nowe pojawią się wiosną w Gdańsku, w lokalizacjach wybranych przez mieszkańców podczas konsultacji społecznych zorganizowanych przez miasto.
Rozwiązania rowerowe z Metropolii inspirują samorządy w całym kraju. Potwierdzają to nie tylko wizyty studyjne przedstawicieli innych miast w Gdańsku, ale także zaproszenia na konferencje dotyczące polityki rowerowej. We wrześniu Dagmara Kleczewska, zastępczyni dyrektora Obszaru Metropolitalnego i szefowa roweru MEVO, opowiadała na konferencji “Polska na dwóch kółkach” organizowanej przez Gazetę Wyborczą o tym, jak metropolia rozwija komunikację rowerową i przekonuje mieszkańców oraz turystów do rowerów:

– Nasze rozwiązania inspirują samorządy z Torunia, Łodzi, Warszawy czy Krakowa, głównie dzięki rekordowej liczbie rowerów elektrycznych. Dane mówią same za siebie – 75% użytkowników wybiera ‘elektryki’, a przeciętny przejazd trwa 20 minut. To pokazuje, że MEVO wspiera transport publiczny i z nim nie konkuruje – podkreśla Dagmara Kleczewska.
Miłośnicy sportu w Trójmieście znów zobaczą na meczach logo MEVO. W sezonie 2025/2026 rower metropolitalny będzie promowany podczas domowych spotkań siatkarzy Energa Trefl Gdańsk, koszykarzy Energa Trefl Sopot oraz szczypiornistów PGE Wybrzeże Gdańsk. Obecność przedstawicieli MEVO na meczach to sposób na dotarcie do kibiców i zachęcenie ich do wyboru roweru, jako szybkiego oraz ekologicznego sposobu dojazdu na wydarzenia sportowe
– Nasza obecność na meczach to nie tylko promocja, ale przede wszystkim zaproszenie do wypróbowania MEVO jako alternatywy dla samochodu. Partnerstwo z trzema czołowymi klubami pozwala pokazać, że MEVO to wygodna i ekologiczna alternatywa dojazdu na mecz – bez korków, szybko oraz sprawnie. MEVO łączy pasję do sportu z aktywnym stylem życia, udowadniając, że energia z trybun może towarzyszyć także codziennym podróżom po mieście – zauważa Klaudia Kaźmierczak, koordynatorka ds. marketingu i zarządzania projektami.
Podczas meczów kibice mogą zapoznać się z aplikacją MEVO, ofertą dotyczącą abonamentów, zadać pytania na nurtujące ich kwestie związane z funkcjonowaniem roweru metropolitalnego, a także otrzymać upominki.
Oprócz udziału w konferencjach i wydarzeniach sportowych MEVO obecne jest także w świecie kultury. Rower metropolitalny oraz Teatr Wybrzeże nawiązały współpracę podczas festiwalu Wybrzeże Sztuki. To jedno z najciekawszych wydarzeń w polskim teatrze. Impreza to przede wszystkim przedstawienia sceniczne, ale także, warsztaty i spotkania z twórcami. Uczestnicy festiwalu mieli szansę otrzymać vouchery MEVO na 48 godzin.

– Jesteśmy obecni przy okazji najciekawszych wydarzeń, które odbywają się w Trójmieście. Uczestniczyliśmy w imprezie muzycznej Brasswood Festival, czy Doggy Day. Byliśmy również na pikniku Dary Ziemi w Gdyni. Takie imprezy pozwalają spotkać się z różnorodnym gronem odbiorców. Dzięki nim możemy zachęcać do MEVO osoby o różnych zainteresowaniach i profesjach, pokazując, że rower metropolitalny także dla nich może być atrakcyjnym środkiem transportu – dodaje Klaudia Kaźmierczak.
MEVO rozwija także współpracę z lokalnym biznesem. Na początku września do grona partnerów roweru metropolitalnego dołączyła gdańska marka Diverse. W ramach współpracy użytkownicy MEVO mogli otrzymać voucher na 48 godzin, po zrobieniu zakupów online w sklepie Diverse. Do tego klienci Avocado Bistro w Gdańsku przy zakupach za określoną kwotę otrzymują vouchery MEVO na 48h.

– Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami to obopólna korzyść: my zyskujemy nowych entuzjastów rowerów, a firmy nowych klientów. Dla nas ważne jest to, aby stale otwierać się na nowe osoby, które po spróbowaniu jazdy na rowerze metropolitalnym zostaną z nami na stałe – dodaje Dagmara Kleczewska.
Jesień to także początek roku akademickiego – co oznacza, że czerwone stoiska MEVO można spotkać na trójmiejskich uczelniach.
– Na stoiskach rozdajemy vouchery 48h, gadżety, namawiamy do pobierania aplikacji i korzystania z rowerów. Kampusy to miejsca, gdzie młodzi kształtują swoje nawyki, a my chcemy, żeby MEVO stało się ich pierwszym wyborem w ekologicznych oraz szybkich podróżach po mieście – podsumowuje Klaudia Kaźmierczak.
Tekst: OMGGS
fot. Konrad Kędzior/OMGGS

