Rywalizacja w GFKM Masters to przede wszystkim lekcja współpracy w grupach dla uczniów klas średnich. Tak też było podczas piątej edycji tego wydarzenia.

Rywalizacja w GFKM Masters to przede wszystkim lekcja współpracy w grupach dla uczniów klas średnich. Tak też było podczas piątej edycji tego wydarzenia.
Rywalizacja w GFKM Masters to przede wszystkim lekcja współpracy w grupach dla uczniów klas średnich. Tak też było podczas piątej edycji tego wydarzenia.
Tegoroczna edycja turnieju organizowanego od pięciu lat przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów zgromadziła 36 drużyn ze szkół średnich m.in. z: Gdyni, Gdańska, Sopotu, czy Kwidzynia.
W pierwszej połowie listopada uczniowie przystąpili do trzech etapów eliminacji online, podczas których po raz pierwszy w symulacyjnej grze decyzyjnej (Marketplace® Simulations) stworzyli firmy i ich zarządy. Do tego zmierzyli się z biznesowymi wyzwaniami. Mieli też okazję przekonać się, jak kompetencje, efektywna komunikacja, dzielenie się odpowiedzialnością oraz odważne decyzje przekładają się na wyniki całego zespołu.
Do finału trwającego trzy dni zakwalifikowało się sześć drużyn: VII Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni, Zespołu Szkół Administracyjno-Ekonomicznych w Gdyni, I Liceum Ogólnokształcącego Mistrzostwa Sportowego w Sopocie, Zespołu Szkół Mechanicznych i Logistycznych w Słupsku, Technikum nr 1 im. Noblistów Polskich w Starogardzie Gdańskim oraz Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Kwidzynie im. Polskich Noblistów.
W Gdańsku finaliści pracowali przez trzy dni jak w prawdziwej firmie (dwa dni w Inkubatorze Starter oraz trzeciego dnia na 12. piętrze Olivia Tower). Każdy zespół musiał podzielić się rolami i stworzyć spójną strategię działania. Zadania, które realizowali uczniowie, obejmowały m.in.: analizę danych finansowych, planowanie marketingowe, decyzje inwestycyjne oraz zarządzanie ryzykiem. „Posmakowali” również prawdziwych biznesowych negocjacji. W rolę inwestorów wcielili się przedstawiciele InvestGDA i Intel Corporation. Zespoły prezentowały własne biznesplany, analizy, strategie, przewagi konkurencyjne, by przekonać ich do zainwestowania w turniejowe pomysły na biznes.

II miejsce Zespół Szkół Mechanicznych i Logistycznych ze Słupska
– Podczas GFKM Masters widzimy, jak uczestnicy rozwijają odwagę do myślenia, ciekawość biznesu i umiejętność brania odpowiedzialności za swoje decyzje. To doskonała lekcja zarządzania oraz współpracy. To doświadczenie, którego nie dają podręczniki czy wykłady. Jestem pod ogromnym wrażeniem zaangażowania, pomysłowości, wiedzy i dojrzałości młodych ludzi – mówi Patryk Wardziński, Dyrektor Zarządzający w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów.
Ostatecznie wygrała drużyna z XVII Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni w składzie: Filip Holka, Maciej Drabik, Antoni Bednarczyk, Piotr Chilimoniuk. Na podium stanęły także: II miejsce – Zespół Szkół Mechanicznych i Logistycznych ze Słupska, III miejsce – Technikum nr 1 im. Noblistów Polskich w Starogardzie Gdańskim.

III miejsce Technikum nr 1 im. Noblistów Polskich w Starogardzie Gdańskim
Wszyscy uczestnicy eliminacji otrzymali bony do Empiku. Do finalistów trafiły projektory multimedialne, zdobywcy II miejsca dostali zaproszenie na lunch oraz wygrali zwiedzanie biura Intel Corporation. Natomiast zwycięzcy otrzymali iPady. Nauczyciele opiekujący się zespołami biorącymi udział w finale dostali powerbanki.
Tekst/fot. GFKM

