Oskar Podolski (OESU) to patron artystyczny budynków nr 6, 7 oraz 8, stanowiących część osiedla IDEA ulokowanego w gdańskiej Oliwie. Projektant multidyscyplinarny, topograf i malarz zabrał nas na spacer, którego celem było objaśnienie genezy swojej twórczości, która powstała na kanwie współpracy z grupą Euro Styl. Zgromadzeni goście wyruszyli spod rzeźby IDEA usytuowanej w centrum osiedla. […]
Redakcja
2019-11-18
2 minuty czytania
Oskar Podolski (OESU) to patron artystyczny budynków nr 6, 7 oraz 8, stanowiących część osiedla IDEA ulokowanego w gdańskiej Oliwie. Projektant multidyscyplinarny, topograf i malarz zabrał nas na spacer, którego celem było objaśnienie genezy swojej twórczości, która powstała na kanwie współpracy z grupą Euro Styl.
Zgromadzeni goście wyruszyli spod rzeźby IDEA usytuowanej w centrum osiedla. Inwestycja realizowana przez Euro Styl jest złożona z ośmiu budynków. Uczestnicy spaceru mogli poznać trzy z nich, będące częścią etapu street art’owego. Cechą, która wyróżnia obiekty na tle innych trójmiejskich inwestycji jest charakterystyka ścian, które zostały przełamane liniami świetlnymi. Ostatni ze zwiedzanych obiektów jest wariantem subiektywnej wystawy sztuki Oskara. We wnętrzach możemy podziwiać jego unikalne obrazy w dużych formatach – część z nich nosi znamiona iluzji, co stanowi swoistą nowość w tego rodzaju zabiegach designerskich.
Ważnym walorem inwestycji jest jej lokalizacja. Osiedle IDEA powstaje na terenach zajmowanych do niedawna przez Międzynarodowe Targi Gdańskie – pomiędzy ulicą Beniowskiego, Śląską oraz Droszyńskiego. Ze względu na swą genezę jest to obszar w wielu aspektach postindustrialny, dlatego stworzenie planu wpisującego się w kontekst otoczenia było nie lada wyzwaniem. Misja Oskara Podolskiego również była wymagająca. Twórczość artysty wzbogaciła elewacje oraz części wspólne inwestycji. Większość prac opiera się głównie na liternictwie, które w sposób wyjątkowy przeplata sztukę oraz modę. Unikalny alfabet „OESU” można interpretować dosłownie, bądź czysto estetycznie. W kwestii wizualnej twórca postawił na czerń oraz biel – to właśnie te barwy stały się motywem przewodnim jego dzieł. Kluczową zaletą projektu jest naturalne uwypuklenie sztuki, która przeplata się z architekturą tworząc jeden, homogeniczny wzór.