Na Pomorzu nie brakuje młodych ludzi, którzy swoją przyszłość wiążą z prowadzeniem własnego biznesu. Mogą liczyć na wsparcie szkoleniowców i trenerów w ramach konkursu Gdyński Biznesplan – to m.in. cykl szkoleń dla przyszłych biznesmenów. Te liczby muszą robić wrażenie: 324 osoby, 286 pomysłów na biznes i 14 szkoleń. Trwa konkurs Gdyński Biznesplan. Dzięki niemu uczestnicy – przyszli biznesmeni – […]
Redakcja
2022-03-07
4 minuty czytania
Na Pomorzu nie brakuje młodych ludzi, którzy swoją przyszłość wiążą z prowadzeniem własnego biznesu. Mogą liczyć na wsparcie szkoleniowców i trenerów w ramach konkursu Gdyński Biznesplan – to m.in. cykl szkoleń dla przyszłych biznesmenów.
Te liczby muszą robić wrażenie: 324 osoby, 286 pomysłów na biznes i 14 szkoleń. Trwa konkurs Gdyński Biznesplan. Dzięki niemu uczestnicy – przyszli biznesmeni – szlifują swoje biznesowe wizje i zdobywają niezbędne know-how. Organizatorem wydarzenia jest miasto Gdynia. Główni partnerzy przedsięwzięcia to PKO Bank Polski i Radmor.
Konkurs i szkolenia – wygrywają nieliczni, korzystają wszyscy
Konkurs Gdyński Biznesplan rozpoczął się serią szkoleń. Ze względów pandemicznych zaplanowano, że odbywać się będą online. Dyskusje były prowadzone przez doświadczonych ekspertów, którzy wyjaśniali uczestnikom m.in. podstawy marketingu, prawa w kontekście umów czy wdrażania produktu i samego tworzenia biznesplanu, który może stać się kluczem do sukcesu w konkursie.
– To od zawsze jeden z kluczowych elementów Gdyńskiego Biznesplanu. Wygrać w finale mogą tylko nieliczni, ale dzięki szkoleniom i nowej wiedzy tak naprawdę każdy z uczestników wychodzi z naszego konkursu z pewną wartością dodaną. Solidne, rynkowe know-how to dziś podstawa sukcesu w niemal wszystkich branżach biznesu, dlatego wierzymy, że dla części uczestników może być to podstawa przyszłego sukcesu rynkowego, nawet jeśli nie znajdą się w ścisłym gronie finalistów. Najważniejsza jest chęć rozwoju i sięgnięcia po swoje marzenia – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Dotrzeć do klienta – marketing to podstawa
Jak informują organizatorzy konkursu, jego stałym trendem jest poszukiwanie wiedzy z zakresu marketingu, która może pomóc początkującym firmom w wypromowaniu się na wymagającym rynku.
Dlatego popularne były m.in. szkolenia prowadzone przez Grażynę Zalewską-Pawlisz, trenerkę biznesową zajmującą się na co dzień zawodowo m.in. strategiami i modelami biznesowymi czy kreowaniem identyfikacji wizualnej marek. Uczestnikom Gdyńskiego Biznesplanu przekazywała wiedzę na temat biznesplanów i szeroko pojętego marketingu.
– Uczestnicy pytali o strukturę biznesplanu, o to, na co szczególnie zwrócić uwagę, czyli co w opisywanym przedsięwzięciu jest najistotniejsze, co podkreślić czy uwypuklić. Na co nieodmiennie odpowiadam, że najistotniejsza jest klarowna, spójna całość, opisana maksymalnie prostym i zrozumiałym językiem. Wiele pytań dotyczyło też planu finansowego, z którego stworzeniem uczestnicy konkursu bardzo często mają kłopoty. Jeżeli chodzi zaś o marketing, to wiele pytań dotyczyło sposobów pozyskiwania klientów i najbardziej efektywnych dróg docierania do nich – opisuje Grażyna Zalewska-Pawlisz z ZinkStudio, trenerka biznesowa.
Inne szkolenia dotyczyły m.in. wątków content marketingu, wykorzystania potencjału naturalnego w biznesie, stosunków prawnych w odniesieniu do działań badawczo-rozwojowych czy analizy prawnej ryzyka dla działalności w internecie oraz zawierania umów handlowych.
Jak podaje gdyński magistrat, wśród prowadzących znaleźli się Mateusz Woźniak z Novatorius, Tomasz Gębała z Agencji Reklamowej Pixella, Maria Matyjaszek-Skorupka z Business Solutions, radca prawny Tomasz Palak, adwokat Piotr Jakubiak, Katarzyna Engler-Zielińska z Apoyo Group i Agnieszka Larysa Kubiak z Kancelarii Usług Księgowych.
Najpierw szkolenia, potem biznesplan
Szkolenia to jednak tylko wstęp do rozwoju własnego biznesu. Uczestnicy konkursu, którzy zakwalifikują się do kolejnych etapów, napiszą biznesplany. Zostaną one ocenione przez ekspertów zasiadających w jury. Tak wyłonione będą najbardziej kreatywne, innowacyjne i przemyślane propozycje na biznes.
Finałowa gala Gdyńskiego Biznesplanu odbędzie się 10 czerwca. Wtedy to dowiemy się, jaki pomysł może zrewolucjonizować lokalny (a może i globalny?) rynek.
Co ważne, laureaci otrzymają wsparcie na start. Jak informują gdyńscy urzędnicy, pula nagród to łącznie aż 100 tysięcy złotych. Trójka laureatów otrzyma nagrody finansowe (główna to 30 tysięcy złotych), ponadto przygotowano nagrody rzeczowe, edukację menedżerską czy dodatkowe świadczenia pomagające w rozwoju własnej firmy.
Gdyński Biznesplan to konkurs, który jest organizowany przez miasto nieprzerwanie od 2003 roku. Ma na celu promocję przedsiębiorczości oraz wsparcie osób, które chcą założyć własną działalność gospodarczą, ale nie mają jeszcze odpowiednich środków finansowych czy wiedzy i doświadczenia. Przez 20 lat jego trwania w konkursie wzięło udział ponad 7000 osób.