Partnerzy

Wyszukiwarka

Biznes
Rekordy przeładunkowe w polskich portach

Nie od dziś wiadomo, że polskie porty dzięki dogodnej lokalizacji mogą konkurować z największymi portami Europy Północnej. Funkcjonowanie polskich portów jest coraz sprawniejsze, czego dowodzą między innymi rekordowo wysokie wyniki przeładunków w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu z tego półrocza. Rekordowy Gdańsk W ubiegłym roku 2016, w Porcie Gdańsk przeładowano 37, 3 milionów ton ładunków. […]

Redakcja
2017-08-16
3 minuty czytania

Nie od dziś wiadomo, że polskie porty dzięki dogodnej lokalizacji mogą konkurować z największymi portami Europy Północnej. Funkcjonowanie polskich portów jest coraz sprawniejsze, czego dowodzą między innymi rekordowo wysokie wyniki przeładunków w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu z tego półrocza.

Rekordowy Gdańsk

W ubiegłym roku 2016, w Porcie Gdańsk przeładowano 37, 3 milionów ton ładunków. To ponad 3% więcej niż przeładunki przed rokiem. Prezes Zarządu i Dyrektor Naczelny Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A., Łukasz Greinke, na oficjalnej stronie Portu Gdańsk, komentuje ten sukces –„ I półrocze 2017 r. zamykamy z dużym zadowoleniem. Rekord zawdzięczamy głównie wysokiemu przeładunkowi kontenerów, drobnicy, paliw i przeładunkom na statkach typu RO-RO. Możemy mówić obecnie o wzroście 3,6 proc. w stosunku do I półrocza 2016 r. Oznacza to, że nie tylko zrealizowaliśmy nasze założenia na 2017 r., ale na niektórych poziomach je przekroczyliśmy. Ten trend utrzyma się do końca roku, a najprawdopodobniej również w następnych latach”. – Prognozy na bieżący rok potwierdzają słowa Łukasza Greinke. Już teraz szacuje się, że przeładunki do końca roku 2017 mogą przekroczyć nawet 38 milionów ton.

Konkurencyjna Gdynia

W Gdyni wzrosty w przeładunkach w porównaniu z ubiegłym rokiem są jeszcze większe. W porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku, przeładowanych zostało o 7,5 % więcej towarów. W okresie od stycznia do czerwca 2017, w Gdyni przeładowano 10.3 milionów ton przeładunków. – Niezależnie od przejścia części ładunków skonteneryzowanych z gdyńskich terminali do DCT w Gdańsku, Port Gdynia utrzymuje wysoką konkurencyjność swoich usług – informuje ZMPG.

Polski Koks do Indii

Ostatnimi czasy Gdyński port żył przeładowaniem 65 tysięcy ton polskiego koksu na statek „Robert Oldendorff”. „Całe przedsięwzięcie, dzięki nowoczesnemu wyposażeniu technicznemu, które zapewnia wykonanie wysokich rat przeładunkowych zostało wykonane przez cztery doby. Tym samym 65 tysięcy ton koksu, przeznaczonego dla hut w Indiach, zostanie wywiezione z Portu Gdynia w jednej partii statkowej”.– podają oficjalne źródła Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Dobry wynik w Szczecinie i Świnoujściu

Porty w Szczecinie i Świnoujściu również odnotowują znaczący wzrost liczby przeładunków. W pierwszym półroczu 2017 odnotowały ponad 12,5 milionów towarów, czyli wzrost o 7%, w porównaniu z analogicznym czasem w ubiegłym roku. „W związku ze wzmożoną produkcją stali w Polsce i Czechach najbardziej rosną przeładunki rudy, której przeładunki urosły o ponad 43 procent. Według prognoz Zarządu Portu, druga połowa roku powinna przynieść dalsze wzrosty przeładunków”. – informuje Monika Woźniak Lewandowska, na oficjalnej stronie portu w Szczecinie.

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl