Partnerzy

Wyszukiwarka

Biznes
Podwójne wodowanie w Naucie

W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta zwodowane zostały dwa statki rybackie. Operacja podwójnego wodowania nie należy do codziennych sytuacji w stoczni. W ponad czterdziestoletniej historii pochylni B1 dopiero po raz drugi miało na niej miejsce podwójne wodowanie. Jako pierwszy, zwodowany został częściowo wyposażon trawler rybacki oznaczony numerem budowy B-437. PTrawler Themis (B-437) powstał w […]

Redakcja
2017-08-17
2 minuty czytania

W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta zwodowane zostały dwa statki rybackie. Operacja podwójnego wodowania nie należy do codziennych sytuacji w stoczni. W ponad czterdziestoletniej historii pochylni B1 dopiero po raz drugi miało na niej miejsce podwójne wodowanie. Jako pierwszy, zwodowany został częściowo wyposażon trawler rybacki oznaczony numerem budowy B-437. PTrawler Themis (B-437) powstał w Stoczni Nauta na zamówienie duńskiego klienta – Karstensens Skibsvaerft AS. Finalnym odbiorcą jednostki będzie duński armator Themis Fiskeri, który należy do pierwszej dziesiątki armatorów zajmujących się połowami pelagicznymi w Danii. Themis ma 63 m długości i prawie 13 m szerokości. Zanurzenie jednostki wynosi 7,8 m. Ocean Star (B-698) jest zdecydowanie większą jednostką. Jednostka ma 87 m długości i 18 m szerokości. Statek powstał na zamówienie szkockiego armatora Mewstead. Statek pozostanie jeszcze w Stoczni Nauta do jesieni w celu finalnego wyposażenia. Na jego pokładzie znajdą się najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy. Na jednostce zostanie zainstalowane również specjalistyczne wyposażenie, które będzie służyć do lokalizowania łowisk oraz szacowania ich wielkości i rodzaju.

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl