K

Kolejne rekordowe wyniki przeładunków w Porcie Gdańsk. Po 8 miesiącach 2017 roku wynik poprawił się o 3,7% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i jest jednocześnie wyższy, niż prognozowano. Do sierpnia w największym polskim porcie morskim przeładowano aż 25 501 876 ton różnego rodzaju towarów. Na wyróżnienie zasługuje sektor przeładunków kontenerowych, gdzie trend wzrostowy jest wyjątkowo wyraźny. W okresie styczeń-sierpień 2017 roku, Port Gdańsk zrealizował swoje przeładunki na poziomie 0,7% powyżej założonego na ten czasookres planu. Wolumen obsłużonych towarów, w większości wystąpił w relacji importowej (63,6%). Dobry sierpniowy wynik jest głównie zasługą przeładunków drobnicy w kontenerach, paliw (w większości ropy)i węgla. Tylko w sierpniu drobnicy przeładowanoo ponad 1/4 więcej niż w tym samym miesiącu ub.r. Co ważne, miał też miejsce pierwszy w tym roku przeładunek rudy. Od stycznia do sierpnia 2017 r. przeładowano łącznie ponad 25,5 mln ton towaru. Jest to kontynuacja tegorocznego trendu rekordowych przeładunków – już w I półroczu Port Gdańsk zanotował najlepszy w swojej historii wynik, wypracowując o kilka procent większą wartość niżw analogicznym okresie 2016 r. Bieżący rok w przeładunkach pokazuje, jak dynamicznie rozwija się Port Gdańsk. Wysokie wartości przeładunków zawdzięczamy głównie drobnicy, w tym również ro-ro. W przeciągu ostatnich 8 miesięcyprzeładowaliśmy aż 373% więcej samochodów handlowych niżw rokuubiegłym. Szczególnie cieszy przekroczenie zakładanych na 2017 rok planów. Liczymy, że kolejne lata przyniosą jeszcze lepsze wynikii zwiększymy przeładunkiw słabszych kategoriach, takich jak np. Zboża – mówi Łukasz Greinke, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. Pomimo, że w tym roku wiele portów odnotowało mniej zawinięć w stałych połączeniach, w Porcie Gdańsk obsłużono rekordowy wolumen kontenerów. Co ważne, na początku września odbył się chrzest kolejnego super kontenerowca z floty OOCL. OOCL Japan będzie regularnie pływał między Gdańskiem a portamiDalekiego Wschodu. Najnowsze i największe kontenerowce tego armatora będą sukcesywnie wprowadzane do serwisu jeszcze w tym, a także w 2018 r.Wszystko zdaje się więc potwierdzać, że rok 2017 będzie rekordowym w grupieładunkowej, jaką są kontenery.