Wykorzystane szanse rozwoju, plany i perspektywy na zbliżający się 2018. Z Małgorzatą Undziłło-Haverberg, Country Manager Flügger o drodze, którą przemierza marka wraz z klientami, prowadzącej do osiągnięcia wspólnego sukcesu na rynku budowlanym rozmawia Zdzisława Mochnacz. Grudzień to dobry czas na podsumowania i wyciąganie wniosków. Nikt nie ma wątpliwości, że rok 2017 dla budownictwa był czasem […]
Redakcja
2017-12-12
5 minut czytania
Wykorzystane szanse rozwoju, plany i perspektywy na zbliżający się 2018. Z Małgorzatą Undziłło-Haverberg, Country Manager Flügger o drodze, którą przemierza marka wraz z klientami, prowadzącej do osiągnięcia wspólnego sukcesu na rynku budowlanym rozmawia Zdzisława Mochnacz.
Grudzień to dobry czas na podsumowania i wyciąganie wniosków. Nikt nie ma wątpliwości, że rok 2017 dla budownictwa był czasem intensywnym. Jak to ożywienie na rynku wykorzystała firma Flügger?
Wysoka dynamika wzrostu w sektorze budownictwa przyniosła nowe możliwości dla partnerów biznesowych, ale również wyzwania, którym nie wszyscy sprostali. We Flügger farby byliśmy gotowi na tę sytuację. Flügger na rynku polskim jest obecny od ponad 15. lat. Jesteśmy przygotowani na zmieniające się trendy w budownictwie. A tym bardziej te pozytywne! Przez lata pracowaliśmy nad marką Flügger farby, zwiększając jakość produktów, służąc wsparciem technicznym i wysokim poziomem serwisu. Przez to marka Flügger farby jest dziś znana i ceniona zarówno przez profesjonalistów, jak i klientów indywidualnych. Nie spoczywamy na laurach i w dalszym ciągu inwestujemy w budowę profesjonalnego zespołu doradców technicznohandlowych, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem. Pozytywny trend i wykorzystane szanse rozwoju wpłynęły bezpośrednio na wzrosty sprzedaży, którą są zadowalająco optymistyczne, dwucyfrowe, przekraczające plany budżetowe. Wychodząc naprzeciw zmieniającym się potrzebom naszych klientów, przygotowaliśmy nowe oferty produktowo-technologiczne, uwzględniające oczekiwaną oszczędność czasu na budowach przy utrzymaniu wysokiej jakości wykonania prac, co pozwoliło nam usatysfakcjonować naszych obecnych kontrahentów oraz pozyskiwać nowych. We Flügger wiemy, że aby produkować wysokiej jakości produkty musimy doskonale znać wymagania stawiane przez naszych klientów, dlatego też asortyment Flügger farby jest kompatybilny z potrzebami wykonawców wykańczających powierzchnie budynków prywatnych, publicznych i komercyjnych.
Jakie wyzwania przed dostawcami postawił sektor budownictwa w 2017 roku?
Myślę, że nie jest to tylko kwestia 2017 roku. W branży pojawiają się pozytywne trendy, optymistyczne tendencje, ale również problemy, z którymi sektor musi się uporać. Przykładowo, zwróćmy uwagę na wzrastającą liczbę nowych budowli i obiektów poddawanych renowacjom, prowadzonym często w tym samym czasie. Takie inwestycje wymagają gwarancji szybkich dostaw, łatwych i sprawdzonych technologii, które oszczędzają czas i rozwiązują rynkowy problem braku pracowników. Będąc świadomi wyzwań, z którymi borykają się wykonawcy, posiadamy i rekomendujemy proste, dostępne i nowoczesne metody wykończenia powierzchni ścian. W ostatnich latach coraz więcej wykonawców wybiera systemowe i kompleksowe rozwiązania, które nie są po prostu produktami, a komplementarnymi i sprawdzonymi technologiami. Customer journey, czyli obsługa i wielopłaszczyznowe podejście do klienta na każdym etapie procesu stało się obecnie niesłychanie ważne.
Rozmawiałyśmy dotąd rozpatrując budownictwo z perspektywy firm remontowo-budowlanych, a jak Flügger w 2017 roku rozbudowywał współpracę z projektantami, architektami i dekoratorami wnętrz?
Projektanci, architekci to nasza duża grupa docelowa, więc kontakty staramy się budować i wzmacniać cały czas, nie tylko w 2017 roku. Spotkania, prezentacje, szkolenia i akademie prowadzone w całym kraju i dedykowane do określonych grup wyspecjalizowanych wykonawców czy architektów są wysoce cenione przez współpracujących z nami partnerów. Ponadto zawsze staramy się być tam, gdzie nasi klienci – uczestniczymy w targach, wystawach i seminariach dla architektów, poczynając od 4 Design Days w lutym w Katowicach, a kończąc w grudniu w Warszawie na Forum Dobrego Designu. Zorganizowaliśmy również konkurs dla projektantów wnętrz Design It Yourself, z atrakcyjnymi nagrodami, w tym m.in. wyjazdem na design week w Sztokholmie.
Wiemy już, jaki był 2017 rok dla Flügger. Eksperci szacują, że rok 2018 dla branży budowalnej zapowiada się równie obiecująco. A jak najbliższy rok wygląda z perspektywy Flügger?
Na rok 2018 patrzymy spokojnie, gdyż zarówno dobre prognozy rynkowe o sytuacji rynku mieszkaniowego, jak i dywersyfikacja klientów związanych z różnymi typami inwestycji pozwala nam na stabilny rozwój. Tendencje w branży nie zmienią się tak szybko. W 2018 roku sektor budownictwa będzie nadal borykał się z problemem związanym z brakiem pracowników, a firmy będą szukać rozwiązań w zakresie: nowoczesnych aplikacji produktów na powierzchni, zapewniających szybki, jakościowy efekt, ciągłego szkolenia nowych wykonawców, którzy dołączają do branży, obsługi podwykonawców, w tym firm zajmujących się wykończeniem wnętrz. W najbliższych latach w dalszym ciągu będziemy zwracać dużą uwagę na wzrost efektywności oraz optymalizacje biznesowe wewnątrz firmy, które są zauważane jako podniesienie jakości, zarówno w produktach, jak i obsłudze klienta.
Ciągłe doskonalenie, rozwój, zwiększenie efektywności. Co tak naprawdę jest tym kluczowym czynnikiem, który decyduje o wygranej w Państwa branży?
Nasza branża, produktów do dekoracyjnego wykończenia powierzchni, nie jest zależna od dużych inwestycji, sytuacji generalnych wykonawców. W przypadku Flügger kluczem jest zawsze profesjonalne doradztwo, ale również świadomość ciągłych zmian, monitorowanie i trzymanie ręki na pulsie, żeby skutecznie reagować na potrzeby obecnych i potencjalnych klientów. M