Q

QLOC od lat pomaga twórcom i wydawcom gier, szczególnie z USA i Japonii, w przygotowywaniu najwyższej jakości produktów. Jako kolejny krok swojego rozwoju firma zdecydowała się jako pierwszy reprezentant branży gier komputerowych z Polski otworzyć biuro w Gdańsku. O wyborze zdecydowały atrakcyjne położenie Trójmiasta oraz kwalifikacje tutejszych specjalistów IT.

Historia firmy rozpoczęła się w 2009 roku. Początkowo spółka zajmowała się usługami lokalizacyjnymi (tłumaczeniami i nagraniami audio na ponad 30 języków) i testami jakości gier (testami funkcjonalnymi, zgodności, lokalizacyjnymi i certyfikacyjnymi), ale bardzo szybko zorientowała się, iż branża gier wideo potrzebuje szerszego wsparcia, dodała więc do swojego portfolio usługi portingowe (konwersje gier pomiędzy platformami np. przeniesienie gry z konsoli PS4 na PC), a następnie usługi graficzne.

Obecnie QLOC współpracuje z takimi firmami jak: Warner Bros. Interactive, Bandai Namco Entertaiment, Capcom, Six Foot czy IO Interactive, przygotowując takie tytuły jak Dragon’s Dogma: Dark Arisen (wersja PC), Tales of Zestiria (PS4 oraz PC), seria Devil May Cry (Xbox One i PS4), Resident Evil 4 i 6 ( PC), RiME (PC oraz Xbox One), Injustice 2 (PC) – i wiele, wiele innych.

QLOC wprowadza się do Gdańska (za swoją siedzibę obrał kompleks biurowy Alchemia) z wydelegowanym zespołem ekspertów, którzy wdrożą nowych pracowników w projekty firmy i jej kulturę pracy. Poszukiwani są programiści C++ mający bardzo solidne podstawy programistyczne. Na początku QLOC zatrudni około piętnaście osób, ale firma planuje podwojenie kadr i ciągły rozwój. Za każdym z nowych projektów stoi gra, której tytuł wzmocni portfolio każdego programisty.

– Wybraliśmy Trójmiasto m.in. ze względu na atrakcyjność lokalizacji i łatwość relokacji pracowników z innych miast Polski i zagranicy – stwierdza Adam Piesiak, prezes QLOC – Kolejne kryteria to dostępność cenionych profesjonalistów w Trójmieście. Nowi pracownicy w całości zasilą nasz dział Development, dla którego utworzyliśmy filię w Gdańsku – dodaje Piesiak.

Wg raportu PwC „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021” szacuje się, że średnioroczny wzrost w tym sektorze wynosi 4,2%, zaś polski rynek gier wideo jest jednym z największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Średnioroczny wzrost rynku game dev do 2021 roku wyniesie aż 9,4%. W rezultacie będzie wart 574 mln dolarów.