z

z Esterą Gabczenko – Wydawcą i Redaktor Naczelną portalu zatokapiekna.pl oraz właścicielką agencji GAB Media, laureatką nagrody Kobieta Sukcesu 2018 roku rozmawia Małgorzata Trejtowic.

Tytuł Kobiety Sukcesu 2018, który niedawno Ci przyznano, to wisienka na torcie Twojej wytężonej pracy. Jak długo na niego pracowałaś?

Patrząc na okoliczności przyznania nagrody, były to ostatnie dwa lata liczone od momentu uruchomienia portalu zatokapiekna.pl. Wyróżnienie jest owocem mojej pracy nad zawartością merytoryczną portalu, jego rozpoznawalnością wśród czytelników, branży medycyny estetycznej i stomatologii. Patrząc z szerszej perspektywy, nagroda jest efektem inwestowania w rozwój osobisty, jak również lat pracy na przysłowiowym etacie, kiedy zbierałam doświadczenie, kwalifikacje i umiejętności. Potem mogłam je wykorzystać w tworzeniu własnego biznesu oraz przy autorskim projekcie, jakim jest Zatoka Piękna. Tym bardziej miło mi jest, że w stosunkowo niedługim czasie moje działania zostały zauważone i docenione.

Był taki moment, kiedy pomyślałaś sobie: nie przeskoczę tego, nie dam rady?

Och, wielokrotnie…(śmiech). Ale tak na poważnie, do tworzenia własnego biznesu potrzebny jest silny charakter. Od samego początku trzeba mieć przemyślaną wizję i pomysł na firmę, motywować się do działania i wierzyć w sukces niezależnie od trudności, które będą się pojawiać na każdym etapie prowadzenia własnego biznesu. Ważnym aspektem jest wyciąganie wniosków, uczenie się na błędach i nie zatrzymywanie się w rozwoju. Staram się patrzeć na trudności jak na wyzwanie, a nie problem. Niemałe znaczenie w pokonywaniu trudności, ale też w osiąganiu sukcesu mają ludzie, którymi się otaczamy. Ja uwielbiam współpracować z profesjonalistami, specjalistami w swoich dziedzinach. Na co dzień wspiera mnie też mąż, który jest dobrym duchem mojego biznesu. Potrafi zmotywować mnie w taki sposób, że rzeczy niemożliwe wydają się do zrealizowania. I przede wszystkim inspiruje mnie do szukania sposobów na realizację moich pomysłów.

Drugim filarem twojej działalności GAB Media jest kreowanie wizerunku firm w sieci.

Jako GAB Media doradzamy firmom – głównie z sektora usług medycznych, estetycznych i kosmetycznych – m.in. przy tworzeniu własnych serwisów internetowych, doborze atrakcyjnych i angażujących treści i multimediów wspierających ich markę. Firmowe strony internetowe często traktowane są jedynie jak wizytówka, tymczasem powinny opowiadać ciekawą historię tego, co firma robi, co tworzy, jacy ludzie stoją za jej sukcesem. Ludzie nie ufają suchym szablonom. GAB Media pracuje z daną firmą czy marką nad własnym wizerunkiem w sieci tak, aby był on ciekawy i przede wszystkim wyróżniał się na tle zalewu usług i produktów.

Wróćmy na chwilę do Zatoki Piękna. Nie jest to zwyczajny portal urodowy ze spisem gabinetów medycyny estetycznej.

Zatoka Piękna nie sprzedaje szybkich trików na to, jak być wiecznie pięknym i młodym. Wskazuje za to w merytoryczny sposób, jak zadbać o swój wygląd i zdrowie. Dlatego treści w portalu są tworzone przy współpracy z ekspertami, którzy mają nie tylko doświadczenie, ale też wypracowali własne procedury. Zatoka Piękna współpracuje z lekarzami, którzy nie szukają doraźnego załagodzenia problemu, ale wskazują kompleksową terapię, często poprawiającą jakość życia. Oczywiście zarówno ja, jak i członkowie redakcji, bierzemy udział w testowaniu dostępnych technologii i procedur, żeby przekonać się, jak dany zabieg wygląda i jakie daje rezultaty. I kiedy czytelnicy zadają dodatkowe pytania dotyczące jakiejś terapii, możemy na nie odpowiedzieć w rzetelny, empiryczny sposób. Jednocześnie śledzimy wszelkie nowości w dziedzinie technologii i wykorzystywanych metod, a te w branży medycyny estetycznej i stomatologii pojawiają się bardzo często. I niezwłocznie w zrozumiały, przystępny i zarazem merytoryczny sposób opisujemy je naszym Czytelnikom.

Zatoka Piękna powstała w Gdańsku, ale ma ogólnopolski zasięg. Widać to również po akcjach i kongresach medycznych, w które się angażuje – chociażby Kampanii Diagnostyki Jajnika czy Międzynarodowym Kongresie Dermatologii Estetycznej i Medycyny Anti-Aging.

Promowanie wiedzy o zdrowiu od początku znajdowało się w misji Zatoki Piękna. Osobiście uważam, że dbanie o wygląd powinno iść w parze z dbaniem o zdrowie. Dla przykładu: jeśli w pierwszej kolejności nie zregenerujemy odpowiednio skóry twarzy, nie wyleczymy przebarwień czy trądziku, to branie się za doraźne wygładzanie zmarszczek nie jest najlepszym pomysłem. Przy tych decyzjach warto konsultować się z kompetentnymi specjalistami. W ogóle promujemy synergię dbania o wygląd ze zdrowym stylem życia. Współpracujemy z cenionymi lekarzami i ekspertami z całej Polski, a bliźniacza wersja Zatoki Piękna – Zaliv Krasoty – wydawana jest w języku rosyjskim. Moim celem jest pokazywanie zaplecza naszych specjalistów – pracujących w świetnie wyposażonych gabinetach także czytelnikom z zagranicy.

A czy możesz się podzielić jakimiś nieoczekiwanymi efektami swojej działalności?

Rzeczywiście, oprócz przewidywalnych konsekwencji naszej edukacji czytelników, którzy przesyłają do nas wiele e-maili z prośbą o polecenie zabiegu lub specjalisty, zauważyłam, że mobilizujemy też podmioty lecznicze, które starają się podwyższać poziom swoich usług, inwestując w nowoczesny sprzęt, preparaty czy też procedury, o których informujemy na łamach Zatoki Piękna. Gdy obie strony, czyli pacjent i klinika są przekonane o tym, że prezentowane przez nas nowości są bardziej efektywne i mniej bolesne, to korzystają na tym obie strony. I taki jest mój cel: promocja możliwości współczesnej medycyny estetycznej i regeneracyjnej, kosmetologii czy stomatologii, a zarazem zdrowego stylu życia. Serdecznie zapraszam kliniki i producentów do współpracy, a czytelników do zwiększania swojej wiedzy na temat urody i zdrowia.

Co sprawia ci największą satysfakcję z prowadzenia GAB Media i zatokapiekna.pl?

Potrzeba angażowania się lub kreowania nowych, niestandardowych projektów, akcji czy kampanii. Możliwość współpracy z wieloma osobami, z którymi realizuję pomysły.

Rada, jakiej udzieliłabyś osobom startujących z własnym biznesem?

Znajdź rzecz, którą potrafisz dobrze robić i w której dobrze się czujesz. Uważam, że łączenie biznesu z pasją jest dobrym pomysłem. Oczywiście ważna jest praca u podstaw: research, analiza potrzeb rynku i zapotrzebowania na daną usługę czy produkt. Zastanów się, czym się wyróżnić oraz z kim możesz wejść we współpracę? I przede wszystkim – daj sobie czas. Cierpliwość i konsekwencja w rozwijaniu własnego biznesu jest według mnie niezmiernie potrzebna.