Pierwsza generacja Toyoty Camry zadebiutowała w 1982 roku. Od tego czasu Toyota Camry stała się najpopularniejszym sedanem na świecie, który wyprodukowano w liczbie ponad 19 milionów sztuk! Ten model Toyoty Camry obecny jest niemal we wszystkich zakątkach świata. Najnowsza, VIII generacja modelu, po 14 latach nieobecności w oficjalnej sieci sprzedaży Toyoty w Polsce, powraca na […]
Redakcja
2018-11-26
3 minuty czytania
Pierwsza generacja Toyoty Camry zadebiutowała w 1982 roku. Od tego czasu Toyota Camry stała się najpopularniejszym sedanem na świecie, który wyprodukowano w liczbie ponad 19 milionów sztuk!
Ten model Toyoty Camry obecny jest niemal we wszystkich zakątkach świata. Najnowsza, VIII generacja modelu, po 14 latach nieobecności w oficjalnej sieci sprzedaży Toyoty w Polsce, powraca na nasz rynek i wprowadza tę markę w nową epokę. Premierowy pokaz, zorganizowany przez Toyotę Walder w studiu filmowym Panika miał „hollywoodzki” charakter. Poza prezentacją nowej Camry na gości czekały atrakcje w postaci samodzielnego odkrywania współczesnych technik filmowych. Ogółem w premierze uczestniczyło blisko 300 osób. Nowa Camry to odważnie stylizowany, nowoczesny, duży sedan, wyraźnie aspirujący do segmentu Premium o którym złośliwi twierdzą, że wcale nie jest potrzebny, bo poprzednie wcielenia tego samochodu wciąż działają i mają się dobrze. Camry słynie z trwałości i niezawodność i tej tradycji ma być wierny także najnowszy model. Do napędu Toyoty Camry posłuży silnik benzynowy, 4-cylindrowy o pojemności 2.5 litra, który moc przekazuje na przednie koła. Ponieważ tradycyjnie już dla Toyoty jest to samochód hybrydowy, jednostkę spalinową wspomaga silnik elektryczny. Łączna moc obu tych napędów wynosi 218 koni mechanicznych, co pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w nieco ponad 8 sekund, a prędkość maksymalna wyniesie 180 km/h. Co ważne, jest to hybryda najnowszej, IV generacji w której znacząco zwiększyła się wydajność całego układu i stał się on mniejszy oraz lżejszy. Efektem tego jest np. zwiększenie maksymalnej prędkości jazdy. Korzystając tylko z jednostki elektrycznej osiągnąć można do 125 km/h, podczas gdy wcześniej było to ok. 80 km/h. Nowe Camry liczy ponad 4.8 metra długości i mimo klasyfikacji do klasy średniej jest wyraźnie większa od większości konkurentów. Nadwozie jest o ponad 13 centymetrów dłuższe niż ma to miejsce w przypadku Avesnsis’a. Większy jest także bagażnik i to o 15 litrów. Mimo konieczności zastosowania dużych akumulatorów, udało się wygospodarować aż 524 litrów przestrzeni bagażowej. Trójmiejski przedstawiciel Toyoty, firma Walder z salonami w Chwaszczynie i Rumi, ma już kilku klientów, którzy zdecydowali się na zakup tego modelu. Bez wątpienia jest to jedna z najważniejszych premier tego roku. Do stałej oferty samochód wejdzie w kwietniu 2019 roku. Ceny rozpoczynają się od 139 900 zł.