Partnerzy

Wyszukiwarka

Biznes
U mnie czyny ważniejsze NIŻ słowa

Z Jerzym Burym – prezesem Słupskiej Izby Przemysłowo-Handlowej rozmawia Anna Kłos. Stery Izby ujął niedawno – w marcu br., I od razu 25-letniej łajbie wytyczył nowy kurs. Zaplanował też zwiększenie liczebności załogi, przede wszystkim o młodych – niezależnie od ich wieku. Komu i jakim celom ma służyć Izba? Jako zarząd mamy jasno wytyczony cel: prócz […]

Redakcja
2019-08-05
7 minut czytania

Z Jerzym Burym – prezesem Słupskiej Izby Przemysłowo-Handlowej rozmawia Anna Kłos. Stery Izby ujął niedawno – w marcu br., I od razu 25-letniej łajbie wytyczył nowy kurs. Zaplanował też zwiększenie liczebności załogi, przede wszystkim o młodych – niezależnie od ich wieku.

Komu i jakim celom ma służyć Izba?

Jako zarząd mamy jasno wytyczony cel: prócz organizowania współpracy dawnych członków, pozyskiwać nowych przedsiębiorców i skutecznie dbać o interesy wszystkich. W Izbie już pojawiają się nowe firmy i nowi ludzie z ciekawymi pomysłami na biznes.

Czy nie mogliby ich sami realizować?

Nie ma sensu działanie w pojedynkę i powtarzanie, że jak sami sobie nie pomożemy, to nikt nam nie pomoże. Już w „Starej baśni” Józefa Kraszewskiego stary Wisz uczył tego młodych, każąc im złamać brzozową miotłę – nikt nie dał rady, więc kazał im ją rozwiązać i każdą witkę złamać pojedynczo – nie było problemów. Chcąc mieć wpływ na bieg spraw, trzeba przezwyciężać stereotypy działania w pojedynkę, angażując się w działalność w samorządzie gospodarczym.

Jesteście otwarci na duży, czy mniejszy biznes?

Dziś wszyscy mają szanse na szybki rozwój. Jednak najsprawniej z tego korzystają firmy duże mające często oparcie w kapitale obcym, którym mniej potrzebny jest samorząd gospodarczy. Dlatego oferta Izby kierowana jest głównie do osób rozpoczynających dopiero swój start w biznesie i firm należących do sektora MŚP, co często oznacza to samo, bo młodzi na ogół zaczynają od pierwszych kroków w biznesie i małych firm. Są dla nas bardzo cenni, bo wnoszą powiew nowoczesności i pomagają gonić nowe, światowe technologie. Ale mają też prawo popełniać błędy i doświadczenie starszego pokolenia, wielu z nich pozwoli uniknąć Oczywiście Izba otwiera się na wszystkie branże. Im będzie nas więcej, tym konsolidowani w niej przedsiębiorcy będą wzmacniać swój głos w decydowaniu o polityce gospodarczej regionu.

Wymienił Pan niewątpliwie słuszne i mądre hasła, ale jak to się przekłada na bieżące działania Izby?

Sam jestem przedsiębiorcą od 30 lat, więc wiele spraw znam z doświadczenia. Nie cierpię jałowego gadania. U mnie czyny ważniejsze niż słowa. Chodzi o to, by każdy mógł osiągnąć swoje cele poprzez zaangażowanie, wpływanie i łączenie. Zostało to precyzyjnie przedstawione w zupełnie nowej ofercie usług Izby: To rezultat nowego otwarcia, którego wyrazem staje się Crowdsourcing czyli pozyskiwanie informacji i realizacja zadań poprzez autentyczne uczestnictwo.

Postawiliśmy na wspieranie procesów biznesowych członków Izby poprzez integrację środowiska, czyli wspieranie nawiązywania kontaktów biznesowych i relacji prywatnych. Polega to na cyklicznej organizacji spotkań słupskiego biznesu pod patronatem Izby.  Wieczory integracyjne mają charakter spotkań z atrakcyjnym, z góry ustalonym scenariuszem. Wybiera się z góry temat wiodący, interesujący większość członków.

To esencja działań, niech Pan to trochę rozwinie…

Słupsk jest średnim miastem, w dodatku zagrożonym marginalizacja i wyludnieniem, więc należy zbliżyć się do silniejszych ośrodków, w tym przypadku do Trójmiasta, dlatego już we wrześniu podpiszemy, z udziałem marszałka pomorskiego, list intencyjny dotyczący współpracy z Pomorską Regionalną Izbą Gospodarczą. Chodzi o to, aby nasi i tamci przedsiębiorcy mogli się bliżej poznać, przekazywać informacje i nawiązywać kontakty gospodarcze.

Myślę, że na razie Wasi powinni się bliżej zintegrować ze sobą…

Niewątpliwie. Dlatego postawiliśmy na wspieranie procesów biznesowych członków Izby poprzez integrację środowiska, czyli wspieranie nawiązywania kontaktów biznesowych i relacji prywatnych. Polega to na cyklicznej organizacji spotkań słupskiego biznesu pod patronatem Izby.  Wieczory integracyjne mają charakter spotkań z atrakcyjnym, z góry ustalonym scenariuszem. Wybiera się z góry temat wiodący, interesujący większość członków. Przewidziana jest też prezentacja uczestników: każda osoba ma 60 sekund na zaprezentowanie siebie, swojego biznesu albo swojego projektu. Kierownictwo Izby dba też o uatrakcyjnienie wieczoru planując zapraszać ciekawych ludzi, którzy osiągnęli sukces w biznesie, zespół muzyczny, ciekawą osobowość medialną etc;. Oczywiście organizuje obsługę spotkania: catering, wystrój wnętrza, nagłośnienie itp. oraz zapewnia dotarcie z informacją o spotkaniu do członków SIPH i szerzej do słupskich przedsiębiorców. Takich spotkań odbyło się już kilka. Niedawno Słupski Klaster Bioenergetyczny przedstawił realne możliwości pozyskania tańszej energii. Prelegentami byli: Andrzej Wojtowicz – prezes Wodociągów Słupsk i Marek Bączkiewicz z EC Engie. Nawet czas kanikuły nie przerwał naszej działalności. 9. sierpnia br. odbył się wieczór, w którym wzięło udział 38 osób – młodych przedstawicieli różnych usług biznesowych oraz doświadczonych w działalności przedsiębiorców. Lejtmotywem spotkania było hasło: Jak zarządzać skutecznie? Starał się na nie odpowiedzieć Marek Bączkiewicz, prezes „Engie EC Słupsk”, który jako lektor i praktyk z racji wieloletniego doświadczenia w pracy w różnych firmach umiejętnie poprowadził spotkanie przedstawiając uczestnikom praktyczne aspekty zarządzania. Wieczór upłynął w interesującej formie, a po wykładzie długo jeszcze toczono dyskusję w kuluarach.

Młodym, debiutującym w biznesie, na pewno często brakuje potrzebnej ku temu wiedzy?

Na to zapotrzebowanie odpowiada nasza Akademia Biznesu. W odpowiedzi na takie potrzeby, Izba organizuje cykle szkoleniowe z zakresu przedsiębiorczości. Oferta adresowana jest do osób prowadzących działalność gospodarczą oraz tych, którzy zamierzają taką działalność podjąć. Okresowo, nie rzadziej niż raz na kwartał, nasze Biuro rozsyła ankietę z zapytaniem o bieżące potrzeby szkoleniowe członków. Równolegle do iura Izby wpływają oferty podmiotów realizujących szkolenia. W oparciu o potrzeby zkoleniowe przedsiębiorców, oraz otrzymane oferty, sporządza się plan szkoleń na ajbliższy kwartał. W planie zawiera się informację o orientacyjnym koszcie udziału w anym szkoleniu. Staramy się, aby w naszej siedzibie tętniło życie, a członkowie w rozmaity sposób ją wykorzystywali.

Przykładowo?

Jako przestrzeń coworkingu. Usługa polega na udostępnieniu wybranego pomieszczenia biurowego do realizacji przedsięwzięcia biznesowego, jak rekrutacja pracowników, negocjacje biznesowe, spotkania z kontrahentami i inne działania. Korzystający z usługi uzyskuje dostęp do infrastruktury Biura Izby, Można też wykorzystać pomieszczenia Izby dla organizacji ważnych dla konkretnego członka Izby wydarzeń. Na przykład firma świętuje jubileusz czy inne ważne wydarzenie, planuje duże spotkanie ze swoimi kontrahentami, czy nawet kierownictwo chce zorganizować rodzinne wydarzenie w wyjątkowym miejscu? Izba udostępnia swoim członkom dostojną aulę. Korzystający z usługi uzyskuje dostęp do infrastruktury auli, na którą składa się: umeblowanie w stoły i krzesła, dostęp do energii elektrycznej, internetu, węzła sanitarnego, zaplecza kuchennego, aczkolwiek catering musi zostać dostarczone staraniem korzystającego z usługi. Na pewno koszty imprezy będą dużo mniejsze niż w innym miejscu, a nasz lokal usytuowany jest w zabytkowej kamienicy, w prestiżowym miejscu. Realizujemy jeszcze dużo innych usług i jesteśmy otwarci na nowe pomysły.

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl