Partnerzy

Wyszukiwarka

Lifestyle
759 edycja Jarmarku Dominikańskiego za nami

Historia Jarmarku św. Dominika sięga roku 1260. Wówczas papież Aleksander IV zezwolił gdańskim dominikanom na udzielenie 100-dniowych odpustów w dniu święta ich założyciela. Od tamtego momentu sława i popularność jarmarku rośnie z roku na rok przyciągając mieszkańców Trójmiasta oraz turystów niczym magnes. Nie inaczej wyglądała tegoroczna edycja, która zakończyła się w niedzielne popołudnie. Kupcy po […]

Redakcja
2019-08-26
2 minuty czytania

Historia Jarmarku św. Dominika sięga roku 1260. Wówczas papież Aleksander IV zezwolił gdańskim dominikanom na udzielenie 100-dniowych odpustów w dniu święta ich założyciela. Od tamtego momentu sława i popularność jarmarku rośnie z roku na rok przyciągając mieszkańców Trójmiasta oraz turystów niczym magnes.

Fot. Lukasz Glowala

Nie inaczej wyglądała tegoroczna edycja, która zakończyła się w niedzielne popołudnie. Kupcy po zamknięciu swoich kramów przekazali symboliczne klucze do bram miasta i opuścili śródmieście. 3-tygodniowe święto kupieckie w tym roku odznaczało się kilkoma różnicami względem edycji minionych. Do najważniejszych zaliczamy nową lokalizację targu staroci, nowe miejsce na mapie w postaci Parku Świętopełka, ulepszoną estetykę przestrzeni oraz poszerzoną ofertę gastronomiczną.

Z dwoma ostatnimi aspektami ma związek tegoroczne Grand Prix. Laureatem konkursu w kategorii „Dobry Pomysł” okazało się stoisko nr 95 o nazwie The Candle, które w swej ofercie zawarło świece zapachowe stworzone dłońmi Patrycji Marszk z Gdańska. Nagroda główna w kategorii „Dobry Smak” powędrowała do rąk Grzegorza Sieczkowskiego z Rybnika, który zachwycił odwiedzających rewelacyjnym smakiem kanapki ze śledziem. Stoisko nr 5 o nazwie Bułkęs przeżywało w tym sezonie istne oblężenie.

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl