Partnerzy

Wyszukiwarka

Biznes
Cztery pory biznesu: jesień

Niespełna 70% osób związanych ze światem biznesu potwierdza, że swoją wiedzę czerpie z książek oraz blogów tematycznych. Gros źródeł znajduje swe odzwierciedlenie w sieci. Współczesny charakter mediów społecznościowych również umożliwia dostęp do wielu publikacji. Wśród platform prym wiedzie Facebook oraz YouTube. Mimo wszystko żadne z tych narzędzi nie jest w stanie zastąpić biznesowych konferencji oraz […]

Redakcja
2019-09-30
5 minut czytania

Niespełna 70% osób związanych ze światem biznesu potwierdza, że swoją wiedzę czerpie z książek oraz blogów tematycznych. Gros źródeł znajduje swe odzwierciedlenie w sieci. Współczesny charakter mediów społecznościowych również umożliwia dostęp do wielu publikacji. Wśród platform prym wiedzie Facebook oraz YouTube. Mimo wszystko żadne z tych narzędzi nie jest w stanie zastąpić biznesowych konferencji oraz warsztatów, które w przeciwieństwie do przestrzeni sieciowych dostarczają kompleksową dawkę wiedzy praktycznej.

Wiedza tajemna

Okres jesienny to doskonały czas na zorganizowanie tego rodzaju eventów. Konferencje biznesowe (nierzadko okraszone warsztatami oraz spotkaniami o charakterze networkingowym) niosą ze sobą wiele korzyści zarówno z perspektywy organizatora, jak i odbiorców. Ich podstawową zaletą jest wypływająca z nich inspiracja. Tej należy szukać zwłaszcza podczas wspomnianych spotkań networkingowych. Znakomita większość osób uczestniczących w takich przedsięwzięciach dąży do rozwoju swoich przedsiębiorstw, poszukuje innowacyjnych pomysłów i zaraża otwartością na nowe inicjatywy. Rozmowy w takim gronie są także wolnym przepływem doświadczeń, który otwiera uczestnikom dostęp do wiedzy, którą trudno wydobyć przez pryzmat ekranu. Dobrym przykładem są wewnętrzne badania danej korporacji oraz niepublikowane statystyki. W konsekwencji wiedza tajemna – pozyskiwana przez innych latami, może zostać nabyta przez odbiorców w ciągu kilku godzin.

Żniwa i fundamenty

Moc perswazji społecznościowych platform zbiera coraz owocniejsze żniwo. W statystykach ukazujących dane związane z popularnością tego typu portali ku górze pnie się LinkedIn. Choć serwis umożliwia zawieranie biznesowych kontaktów oraz wymianę aktualności i doświadczeń, to w praktyce możliwość odbycia rozmów „face to face” z kilkunastoma, a nawet kilkudziesięcioma osobami z branży może przynieść znacznie korzystniejsze efekty. Raporty HBR ukazują, że kontakt osobisty jest 34-krotnie skuteczniejszy niż droga mailowa i pokrewne jej szlaki. Kontakt osobisty pozwala również utrwalać strategiczne więzi. Mowa ciała, wariant uścisku dłoni, a nawet uśmiech – wszystko to buduje fundament zaufania pomiędzy potencjalnymi partnerami biznesowymi. Fundament niemożliwy do zbudowania drogą online.

Newralgiczna jesień

Intensyfikacja jesiennych spotkań biznesowych odznacza się wysokim poziomem za sprawą newralgicznego okresu w skali roku. Jesień to czas podsumowania ostatnich 12 miesięcy oraz określania celów i planowania strategii na kolejny rok. W tej – nade intensywnej fazie mamy zwiększone szanse na znalezienie pracodawcy. W takim celu należy się zaprezentować od dobrej strony, a krótkie przedstawienie własnej osoby sprzyja nawiązaniu nowych kontaktów. Złośliwi zwykli mawiać, że prezentacje w takim wariancie stanowią „targowisko próżności”. W praktyce mogą się okazać 4-krotnie bardziej efektywne od szablonów powielanych w okolicznościach internetowych serwerów. W tym miejscu warto pamiętać, że człowiek stanowi najlepszą formę inwestycyjną, a kreowanie własnego wizerunku to podstawa w dążeniu do sukcesu.

Gdzie zorganizować konferencję?

O ile w kategorii „miasto konferencyjne” na szczycie list znajdujemy największe ośrodki aglomeracyjne w kraju, o tyle kategoria „miejsce konferencji” stanowi podejście mocno indywidualne. Jako pierwsze wpadają do głowy specjalistyczne ośrodki konferencyjne. Jak podkreślają eksperci znacznie korzystniej jest postawić na lokalizacje niestandardowe. Do takich zaliczamy wysokiej klasy hotele, które zostały wyposażone w sale szkoleniowe i konferencyjne wespół z indywidualnym menu oraz kompleksową obsługą.

Dorota Karnikowska,
Dyrektor Hotelu Wieniawa Pałac w Rekowie Górnym

Na organizację konferencji należy spojrzeć z trzech płaszczyzn. Jedna to postrzeganie przez uczestnika konferencji biznesowej, druga to postrzeganie jej organizatora. A trzecia – to postrzeganie firmy, która wynajmuje powierzchnie konferencyjne. Korzyści dla uczestników to przede wszystkim okazja do zdobyciu wielu cennych informacji bezpośrednio od specjalistów z różnych branż. Dla organizatorów konferencji jakim jest między innymi Hotel SPA Wieniawa w Rekowie Górnym to jedna z wielu usług jakie świadczymy w ramach posiadanych sal konferencyjnych oraz zaplecza konferencyjnego. Organizatorzy wybierają miejsca nietuzinkowe, wyjątkowe. W ten sposób chcą również zachęcić do udziału w tego rodzaju wydarzeniach.

Łukasz Michalski,
Good Space Coworking

Korzyści wynikające z konferencji biznesowych? Jest ich wiele – zarówno z perspektywy firmy, jak i pojedynczej osoby. Po pierwsze, udział w konferencji czy szkoleniu to doskonała okazja do zdobywania nowych umiejętności lub rozwoju już posiadanych. Po drugie, dotarcie do najświeższych trendów obowiązujących w interesującej nas dziedzinie. Po trzecie, wydarzenia biznesowe są znakomitą platformą wymiany doświadczeń – to że dzieją się one na realnej płaszczyźnie w przeciwieństwie do np. webinariów (tak popularnych w ostatnim czasie) czyni z nich doskonałe narzędzie do pozyskiwania, a przede wszystkim porządkowania informacji. I po czwarte, konferencje i wszelkie wydarzenia biznesowe umożliwiają poszerzenie grona kontaktów, co w przyszłości może przełożyć się na wymierne zyski.

Anna Pestilenz,
Właścicielka Hotelu Szafir w Jastrzębiej Górze

Organizatorzy konferencji oraz spotkań biznesowych wybierają coraz częściej hotele ze względu na perfekcyjne dostosowanie do organizacji tego rodzaju wydarzeń. Nie bez znaczenia jest również komfortowe zaplecze noclegowe oraz mnogość atrakcji takich jak hotelowa restauracja czy strefa SPA. W Hotelu Szafir oddajemy do Państwa dyspozycji dwie wysokiej klasy sale konferencyjne wyposażone w stały dostęp do internetu oraz najnowszej generacji system nagłaśniający. Dla naszych gości przygotowaliśmy ponadto bogatą ofertę serwisów konferencyjnych oraz menu uwzględniające oczekiwania oraz gusta kulinarne uczestników.

 

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl