Partnerzy

Wyszukiwarka

Motoryzacja
Do podsumowania, wystąp!

Zanim o zimie, która tradycyjnie zaskoczy polskich kierowców… Zanim o regulacjach prawnych o których usprawnieniu przypominają sobie polityczni prominenci z końcem roku i wreszcie – zanim o premierach związanych z nadchodzącym rokiem… Pokuśmy się o podsumowanie tego mijającego, który był cokolwiek wyjątkowy. Numerologiczne odniesienia W gęstej matni liczb wędrujemy do oficjalnych raportów Głównego Urzędu Statystycznego. […]

Redakcja
2019-12-23
6 minut czytania

Zanim o zimie, która tradycyjnie zaskoczy polskich kierowców… Zanim o regulacjach prawnych o których usprawnieniu przypominają sobie polityczni prominenci z końcem roku i wreszcie – zanim o premierach związanych z nadchodzącym rokiem… Pokuśmy się o podsumowanie tego mijającego, który był cokolwiek wyjątkowy.

Numerologiczne odniesienia

W gęstej matni liczb wędrujemy do oficjalnych raportów Głównego Urzędu Statystycznego. Z publikowanych danych – zresztą, jak co roku, wynika, iż produkcja aut w ostatnim kwartale spada. To naturalne i wtórne zjawisko, które pozostaje w ścisłej zależności z gorącym okresem rocznej wyprzedaży. Ciekawostkę stanowi natomiast jedno z najbardziej dynamicznych załamań krzywej w ostatnich 20 latach. Otóż w sierpniu minionego roku produkcja pojazdów osobowych w porównaniu do najwyższych notowań spadła o ponad 32%. Od feralnego sierpnia zaczęła wzbijać się ku górze, tylko po to, by z początkiem października rozpocząć konsekwentne pikowanie. Oczywiście nie sposób ograniczać procesy produkcyjne do rynku zbytu aut nowych, byłoby to swoiste nadużycie, zwłaszcza, że diagramy procentowe wskazują, iż średnia sprzedaż nowych pojazdów w skali rynku europejskiego oscyluje w granicach 8% spośród wszystkich. Prym w tej klasyfikacji wiodą samochody z przedziału od 5-10 lat. To kolejna ciekawostka, ponieważ na europejskich drogach najczęściej można spotkać pojazdy wiekowe – ponad 20-letnie, których porusza się około 36%.

Jeśli ktoś nadrabia w zakupach dokonywanych na rynku pierwotnym, to zdecydowanie są to firmy. Przyglądając się zaktualizowanym danym parku samochodów nowych – 91.4% (15.882) należy pod kątem prawnym do osób fizycznych, zaś 8.6% (1486) do wspomnianych firm. Tu rodzi się zasadne pytanie – w których regionach kraju floty rozwijają się w tempie tak dynamicznym? Odpowiedź niesie nam zbiór statystyk publikowany przez PZM. Z danych czytamy, iż największą liczbę samochodów osobowych zarejestrowano w województwie mazowieckim (2733). Za plecami regionu z Miastem Stołecznym znalazło się śląskie zagłębie (2008), natomiast najmniejszy stopień podium należy do znanych ze swej oszczędności Wielkopolan (1748). Najmniejszą liczbą zarejestrowanych aut (473) może się poszczycić Opole oraz okolice. Jak wypada na tym tle rodzime Pomorze? Liczba zarejestrowanych na północy kraju aut wynosi 1003.

Rajd po premierach

Przejdźmy do tematów bardziej przyjemnych, słowem – do premier, które w minionych 12 miesiącach zaskakiwały mniej lub bardziej pozytywnie. Dla pasjonatów dalekowschodniej motoryzacji dużym i na swój sposób – symbolicznym wydarzeniem okazał się powrót na salony Toyoty Camry, która nieoczekiwanie zniknęła w roku 2004. Wówczas jej następcą miał się okazać model Avensis, lecz z rokiem 2019 sytuacja uległa całkowitej odmianie – Avensis znika – Camry wjeżdża i to z impetem. Rewolucji rynkowej nie przeprowadził za to Ford, no chyba, że za taką można uznać nowego Forda Rangera, który stanowi podrasowaną wersję kultowego już pick’upa. Inżynierowie Forda postanowili skupić się przede wszystkim na rozwijaniu i udoskonalaniu Focusa. Dążenie do perfekcji opłaciło się konstruktorom, bowiem w opinii wielu ekspertów oraz dziennikarzy udoskonalony Focus jest jedną z najciekawszych opcji w swojej klasie. Nowy model Forda może opłacać się także potencjalnym klientom, ponieważ został objęty ciekawymi formami promocji.

Odchodząc od azjatyckich nowości i dążeniu ku perfekcji zaglądamy za zachodnią miedzę. Tu oczy miłośników niemieckiej solidności są głównie skierowane na BMW X7. Największy SUV swojego segmentu może szczycić się nie tylko imponującymi parametrami technicznymi, ale także niespotykanymi dotąd wymiarami oraz rewolucyjnym designem, który zagwarantowała charakterystyczna linia nadwozia. Nieco inną ścieżką postanowili podążać producenci Opla. Konstruktorzy główną swoją uwagę przenieśli na zaprezentowanie bestsellerów kultowej stajni. Pozytywne recenzje zebrała przede wszystkim nowa Corsa, która zdaje się być idealnym wyborem dla osób oczekujących dynamiki i bezpieczeństwa w przemierzaniu miejskich dżungli. Zwinna, nowoczesna i dynamiczna Corsa sprzedaje się niczym na przysłowiowym pniu, a komentarze użytkowników świadczą o znakomitej pracy wykonanej przez zachodnich specjalistów.

Podsumowując rok 2019 pod kątem premier nie możemy nie zwrócić uwagi na nowości francuskie. Naszą uwagę przykuwa nowy Citroen C5 Aircross, który z perspektywy zewnętrznej zachwyca swą solidnością oraz masywnością w eleganckim wariancie, zaś od wewnątrz stanowi centrum komfortowego i bezpiecznego podróżowania bez względu na warunki w jakich przyjdzie nam przemierzać kolejne kilometry. Rozprawiając nad designem należy wspomnieć o innym francuskim przedstawicielu – nowym Renault Clio, którego sylwetka jest uosobieniem wdzięku, czaru oraz stylowości. Ów model cieszy się szczególnym zainteresowaniem pośród kobiet, bowiem jego zwinność oraz kompaktowe rozmiary sprawiają, że dynamiczne przejażdżki po zatłoczonym mieście pozostają wyłącznie przyjemnością, podobnie jak wyzbycie się kompleksu parkowania, które nigdy wcześniej nie było tak łatwe.

Rok 2019 można zaliczyć do wyjątkowo udanych. Duża liczba premier sprawia, że potencjalni zainteresowani nie mogą narzekać na ograniczenia związane z wyborem. Również ceny nowych pojazdów nie powinny być odstraszające, zwłaszcza, że dealerzy większość modeli objęli atrakcyjną ofertą rabatową.

Bartosz Kępczyński,
Doradca ds. Kluczowych Klientów Flotowych – Volvo Drywa

W 2019 roku zaprezentowaliśmy naszym Klientom największego SUV-a marki Volvo- XC90 po liftingu. Główne zmiany jakie zaszły to wprowadzenie silnika B5 czyli miękkiej hybrydy. Do tradycyjnego silnika diesla został dodany silnik elektryczny, który magazynuje energię podczas np. hamowania i wykorzystuje ją podczas ruszania czy wykorzystywania pełnej mocy. Dodatkowo oprócz wersji 5 lub 7 osobowej została wprowadzona wersja 6- osobowa. Zmiany zaszły również jeżeli chodzi o stylistykę zewnętrzną auta oraz dodatkowe systemy bezpieczeństwa. To co odróżnia Volvo od oferty innych marek to brak podwyżki rocznikowej oraz rabaty dodatkowe przy zamówieniu samochodu na produkcję 2020.

Paweł Kotlewski,
Szef Działu Sprzedaży Flotowej FordStore Euro-Car Gdynia

Jak co roku wyprzedaż samochodów marki Ford obejmuje wszystkie dostępne modele. Niewątpliwie na największe korzyści finansowe mogą liczyć Klienci poszukujący jednego z najpopularniejszych hatchback’ów na rynku, czyli Forda Focus. Rabat kwotowy może tutaj sięgać kwoty 20 000 PLN. Samochody w różnych wariantach wyposażenia czekają gotowe do odbioru „od ręki”. Kolejnym samochodem cieszącym się ogromnym zainteresowaniem jest flagowy przedstawiciel segmentu D czyli Ford Mondeo. Ten niezwykle wygodny oraz świetnie wyciszony model można nabyć z korzyścią finansową do 13 500 PLN. Osoby poruszające się głównie w obszarze miejskim mogą liczyć na wyjątkową ofertę Forda Fiesta. Model ten w salonie FordStore Euro-Car można nabyć już za 49 900 PLN.
Wyprzedaż rocznika to nie tylko samochody osobowe, ale także dostawcze. Oferta dotyczy tutaj największych pojazdów, tzn. Transit w wersji Custom oraz Van, a także najpopularniejszego pick-up’a w Europie, czyli Ranger. Warto podkreślić, że model ten otrzymał w ostatnim czasie wyróżnienie w konkursie International Pick-Up Award. W przypadku segmentu aut dostawczych rabaty kwotowe mogą przekroczyć wartość 30 000 PLN brutto. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów biznesowych przygotowaliśmy również ofertę finansowania Leasing 102%.

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl