Premiery motoryzacyjne z perspektywy szklanego ekranu
Trwający paraliż doskonale objaśnia nam systemy naczyń połączonych z którymi mamy do czynienia w branży motoryzacyjnej. Wstrzymanie ruchu taśm produkcyjnych w fabrykach zaburza popyt sprzedażowy, a ograniczenia związane z dostawami komponentów odbijają się na procesach dystrybucyjnych. Sporym problemem jest także odwołanie imprez masowych oraz eventów. Restrykcja uniemożliwia efektywne prowadzenie kampanii marketingowych, których solą są premiery […]
Redakcja
2020-05-08
3 minuty czytania
Trwający paraliż doskonale objaśnia nam systemy naczyń połączonych z którymi mamy do czynienia w branży motoryzacyjnej. Wstrzymanie ruchu taśm produkcyjnych w fabrykach zaburza popyt sprzedażowy, a ograniczenia związane z dostawami komponentów odbijają się na procesach dystrybucyjnych. Sporym problemem jest także odwołanie imprez masowych oraz eventów. Restrykcja uniemożliwia efektywne prowadzenie kampanii marketingowych, których solą są premiery samochodowe oraz targi motoryzacyjne.
Decyzja o odwołaniu wszystkich imprez masowych w Polsce jest efektem zaleceń WHO. Zalecenie ma na celu zminimalizowanie rozprzestrzeniania się epidemii COVID-19. Restrykcja wprowadzona w Polsce z początkiem marca odciska wyraźne piętno na wielu branżach, a najdotkliwiej na MICE (z ang. Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions Industry), nazywanej zamiennie turystyką biznesową, która zajmuje się organizacją konferencji, targów, kursów, szkoleń, i szeroko pojętych imprez firmowych. To właśnie do tej kategorii zaliczamy targi motoryzacyjne oraz premiery samochodowe. W jaki sposób znaleźć w tej patowej sytuacji rozwiązanie alternatywne? Z pomocą jak zawsze przychodzi świat wirtualny…
…a mówiąc ściślej jego zasadnicze dobrodziejstwo, jakim jest obecnie livestreaming. O tym jak ważne jest to narzędzie mogliśmy się przekonać kilka tygodni temu przy okazji (częściowo) odwołanego salonu samochodowego w Genewie. Mieliśmy okazję z perspektywy monitora oglądać m.in. elektryczny wariant Fiata 500, elektryczne BMW i4, nowego Mercedesa E-klasę, Audi E-Tron oraz najnowsze A3. Relacja z wydarzenia cieszyła się ogromnym zainteresowaniem widzów. Dodatkowym walorem livestreamingu jest także fakt, iż większość targów motoryzacyjnych traci na znaczeniu. Wszystko za sprawą internetu, który ma to do siebie, że sprzyja licznym przeciekom. W tej sytuacji rzadko który model może dotrwać do oficjalnej premiery, co odbija się na statystykach dotyczących zainteresowania tego rodzaju imprezami. Czy genewski kazus może się okazać dla świata motoryzacji ważnym precedensem?
Najbardziej wyczekiwane premiery roku 2020
– Kia Sorento – Hyundai Elantra – Genesis G80 – Fiat Strada – Audi E-Tron Sportack – Cupra Tavascan – Skoda Enyaq – Toyota Yaris Cross – Aston Martin DBX – Land Rover Defender – Chevrolet Corvette G8 – Volkswagen Golf 8 – Honda Jazz – BMW iX3 – Mercedes-Maybach GLS
Karolina Łukaszewska-Kempa, Manager ds. Marketingu i PR – Porsche Centrum Sopot
Pierwszy kwartał roku miał stać pod znakiem Porsche Taycan, którego dużą premierę planowaliśmy na marzec. Ze względu na informacje napływające ze świata a zaraz potem z Polski, zdecydowaliśmy się na odwołanie wszelkich imprez masowych. Na chwilę obecną, aby zaspokoić potrzeby klientów przebywających w domach, zrealizowaliśmy serię filmów video z udziałem naszych pracowników, każdy z nich opisuje ciekawe tematy i zagadnienia, o które prosili nas klienci. Dodatkowo dla zainteresowanych przeprowadzamy prezentacje online, które są bardzo skuteczne, ponieważ w czasie ich trwania klient jest w stanie otrzymać odpowiedzi na wszelkie pytania, może obejrzeć samochód i wspólnie z doradcą przejść przez proces konfiguracji auta. Na chwilę obecną takie działania musza wystarczyć, mamy jednak nadzieję, że wychodzimy na przeciw wszystkim wymaganiom naszych klientów i przełoży się to oczywiście na sprzedaż – bezpieczną i przede wszystkim satysfakcjonującą dla obu stron.