Partnerzy

Wyszukiwarka

Biznes
Popularna marka odzieżowa zamyka ponad 1000 sklepów stacjonarnych

Zamknięcie minimum tysiąca sklepów na całym świecie – w tym 400 w Europie oraz przeniesienie części sprzedaży do internetu – tak w skrócie można opisać nową strategię Grupy Inditex – jednego z największych holdingów odzieżowych w skali globu. Flagową marką hiszpańskiego przedsiębiorstwa jest Zara. Co prawda hiszpański hegemon jest dostępny w wirtualnym świecie od roku […]

Redakcja
2020-06-12
2 minuty czytania

Zamknięcie minimum tysiąca sklepów na całym świecie – w tym 400 w Europie oraz przeniesienie części sprzedaży do internetu – tak w skrócie można opisać nową strategię Grupy Inditex – jednego z największych holdingów odzieżowych w skali globu. Flagową marką hiszpańskiego przedsiębiorstwa jest Zara.

Co prawda hiszpański hegemon jest dostępny w wirtualnym świecie od roku 2007, ale z usług online mogli korzystać wyłącznie klienci niektórych krajów. Przełom nastąpił w roku 2018 – wówczas wspomniana Zara dotarła do ponad 200 rynków za sprawą otwarcia globalnego sklepu online. Wtedy to przedstawiciele holdingu poinformowali, że w 2020 roku wszystkie kolekcje marek zrzeszonych w hiszpańskim konsorcjum będą dostępne w sprzedaży internetowej. Nie da się ukryć, że nowa strategia hiszpańskiej marki jest także w dużej mierze uwarunkowana ostatnimi miesiącami. Zamknięcie fizycznych placówek handlowych spowodowało gigantyczne straty w branży odzieżowej.

Kilka lat temu nikt nie przypuszczał, że e-shopping może stać się ostatnią deską ratunku w pierwszym półroczu 2020 roku. Na skutek szalejącej epidemii marki zrzeszone w holdingu odnotowały straty na poziomie 44%. Pierwszy raz w historii Grupa Inditex straciła blisko 410 milionów euro. Boli tym bardziej, że w roku 2019 zyski wspomnianego holdingu wyniosły aż 734 miliony euro.

Gigantyczny spadek obrotów nie zmienił decyzji przedstawicieli konsorcjum. Na dniach poinformowali oni o inwestycji na poziomie miliarda euro. Cel? Digitalizacja marki. Warto podkreślić, że jeszcze przed wybuchem pandemii sprzedaż internetowa stanowiła w tym przypadku niespełna 10%. Specjaliści twierdzą, że w okresie najbliższych dwóch lat ma ona wynosić 25%. W dokumencie przekazanym CNMV (hiszpański odpowiednik Komisji Papierów Wartościowych) holding poinformował o zamknięciu od 1000 do 1200 sklepów stacjonarnych. Około 300 placówek zostanie zamkniętych w Hiszpanii, po 400 w Europie i Azji oraz po 100 w obu Amerykach. Cykl zamykania najmniej dochodowych sklepów potrwa do 2021 roku.

Sklepy zrzeszone w holdingu Inditex :

– Zara

– Oysho

– Zara Home

– Massimo Dutti

– Uterque

– Pull&Bear

– Stradivarius

– Bershka

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl