Partnerzy

Wyszukiwarka

Biznes
Banki odzyskują zaufanie pomimo kryzysu

Sektor bankowy z każdym kolejnym tygodniem powraca do świata żywych. Skutki epidemii będą jeszcze odczuwalne w okresie najbliższych miesięcy, ale na ten moment najważniejszą informacją jest fakt, że poszczególne placówki rozpoczęły proces rehabilitacyjny. W uzdrowienie wierzą klienci banków, którzy obdarzyli owe instytucje sporym zaufaniem. W marcu sektor bankowy zanotował ponad 307 milionów złotych straty w porównaniu […]

Redakcja
2020-06-16
3 minuty czytania

Sektor bankowy z każdym kolejnym tygodniem powraca do świata żywych. Skutki epidemii będą jeszcze odczuwalne w okresie najbliższych miesięcy, ale na ten moment najważniejszą informacją jest fakt, że poszczególne placówki rozpoczęły proces rehabilitacyjny. W uzdrowienie wierzą klienci banków, którzy obdarzyli owe instytucje sporym zaufaniem.

W marcu sektor bankowy zanotował ponad 307 milionów złotych straty w porównaniu do analogicznego okresu roku 2019. Przyczyną owego stanu rzeczy jest wzrost odpisów kredytowych. Jego zwiększony poziom wynika z zawiązywania modelowych rezerw. Powód? Pandemia koronawirusa. W marcu, przy stabilnych przychodach i kosztach administracyjnych odpisy urosły o 150%. Na negatywne wskaźniki związane z pierwszym kwartałem wpłynęła również finansowa ignorancja klientów. Kryzys gospodarczy uwypuklił strategie finansowe przedstawicieli społeczeństwa. Dla większości z nich najbezpieczniejszą formą lokowania kapitału pozostaje przysłowiowa skarpeta. Czy tego rodzaju działania mogą być pokłosiem nieufności do banków?

Zarzewiem nieufności do przedstawicieli sektora bankowego był kryzys z 2008 roku. Od tamtego czasu wiele się zmieniło. Wprowadzono mnóstwo regulacji, zaś samym bankom mocno zależy na stabilizacji oraz dobrej opinii. O pozytywnych zmianach świadczą majowe raporty. Ze statystyk wynika, iż 87% ankietowanych deklaruje zaufanie względem banku w którym lokuje środki. W danych opublikowanych w raporcie pt. „Reputacja Sektora Bankowego” możemy wyczytać, że czynnikami wpływającymi na poprawę poziomu zaufania pośród respondentów były dbałość o klienta oraz fachowość obsługi. Blisko 81% ankietowanych uważa, że w minionym roku doświadczyło pozytywów w kontakcie z placówkami. W jaki sposób sytuacja prezentuje się w Trójmieście?

W ostatnich tygodniach przeprowadzono badania oddziałów banków w Trójmieście. Kluczowym kryterium były opinie klientów odzwierciedlone w postaci ocen w skali 1-5. Zwycięską placówką okazał się 13 oddział PKO Banku Polskiego, który mieści się w Gdańsku na ulicy Szafarnia. Bank otrzymał 37 opinii i może pochwalić się najwyższą średnią wynoszącą 5.0.

Ranking zaufania :

1. PKO Bank Polski oddział 13 w Gdańsku–
ul Szafarnia 11 5.0-37 opinii
2.Santander Bank Polska S.A. Kaprów 19c,
80-001 Gdańsk opinia 4,3-16 opinii
3.Bank Millennium SA placówka Gniewska
21, 81-047 Gdynia 4,3–11 opinii
4.mBank S.A. Tadeusza Kościuszki 14, 81-
704 Sopot 4,2 10 opinii
5.ING w Gdańsku aleja Grunwaldzka 56
4.1-18 opinii

Nasza placówka podobnie jak cały bank błyskawicznie zareagował na zagrożenie epidemiczne w kraju. Postawiliśmy na bezpieczeństwo i ochronę zdrowia oraz
zapewnienie nieprzerwanego dostępu do produktów i usług. Nasi pracownicy, w tym najtrudniejszym czasie byli dostępni – nie zamknęliśmy oddziału. Z zaangażowaniem
i profesjonalizmem obsługiwali klientów – nie bojąc się spraw trudnych. Pierwsze
miejsce w rankingu jest potwierdzeniem, że klienci są zadowoleni i łączą nas długofalowe relacje. Dziękujemy za to docenieniemówi Andrzej Czaja, Dyrektor Oddziału PKO BP-Gdańsk ul.Szafarnia 11.

Zaufanie klientów do instytucji bankowych rośnie nie tylko za sprawą przyczyn związanych ze stabilnością rynkową, ale także ze względu na niepewność spowodowaną galopującym postępem technologicznym. Coraz większe grono osób docenia kontakt osobisty z przedstawicielem danej placówki, co dodatkowo potęguje poziom zaufania. Indywidualne podejście do klienta, rozmowa w cztery oczy, a nawet –symboliczne uściśnięcie dłoni – to elementy, które sprawiają, że potencjalny klient czuje się bardziej komfortowo i bezpiecznie.

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl