Partnerzy

Wyszukiwarka

Biznes
Pandemia zmieniła podejście do benefitów pracowniczych

Benefity oferowane pracownikom przed pandemią straciły na znaczeniu lub stały się bezużyteczne. Dlatego już 74% firm zrezygnowało z części z nich. Najczęściej budżety przedsiębiorstw odciąża brak organizacji imprez firmowych (36%), a co czwarty pracodawca nie oferuje już szkoleń i kart sportowych – wynika z „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service. Z badania wynika, że co czwarta firma nie zrezygnowała z żadnych benefitów […]

Redakcja
2021-05-27
2 minuty czytania

Benefity oferowane pracownikom przed pandemią straciły na znaczeniu lub stały się bezużyteczne. Dlatego już 74% firm zrezygnowało z części z nich. Najczęściej budżety przedsiębiorstw odciąża brak organizacji imprez firmowych (36%), a co czwarty pracodawca nie oferuje już szkoleń i kart sportowych – wynika z „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service.

Z badania wynika, że co czwarta firma nie zrezygnowała z żadnych benefitów pracowniczych. Jednak zdecydowana większość, bo niemal 3 na 4, uszczupliły swoje pakiety dodatków. Najwięcej pracodawców, bo co trzeci, ze względu na sytuację nie organizuje imprez firmowych, a co czwarty nie oferuje kart multisport oraz szkoleń. Ponadto, 17% firm nie proponuje kart lunchowych, a 16% prywatnej opieki medycznej. Co dziesiąty pracodawca nie organizuje owocowych dni tygodnia.
Pracodawcy w zamian za benefity, z których zrezygnowali, wprowadzają nowe oferty dla pracowników. Zdecydowało się na to 67% firm. Najwięcej przedsiębiorców za benefit uznaje elastyczne podejście do miejsca i czasu wykonywania pracy (34%). Podobny odsetek, bo 30%, oferuje szkolenia online. Nieco mniej, bo 18% wprowadziło w firmie wsparcie psychologiczne dla pracowników, a 14% szczepienia na grypę. To ostatnie pokrywa się z oczekiwaniami pracowników, którzy na pierwszym miejscu benefitów w pandemii wskazują rozbudowany pakiet opieki medycznej.
Powyżej opisane zmiany pracodawców odpowiadają wprost na oczekiwania pracowników. Jak wynika z badania, najwięcej zatrudnionych (45%) chciałoby rozbudowanego pakietu opieki medycznej, a 30% szkoleń online. Co istotne, już co piąty pracownik chciałby, żeby pracodawca ułatwił mu dostęp do szczepień. Pracownicy oczekują też benefitów w postaci wsparcia psychologicznego oraz dofinansowania do zdalnych form rozrywki, np. Netflixa (po 17%).

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl