Partnerzy

Wyszukiwarka

Biznes
Rekordowe półrocze Esotiq & Henderson

Prawie 95 mln zł przychodów i 6,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto – to wyniki za pierwsze półrocze gdańskiej spółki Esotiq & Henderson. Trójmiejski producent bielizny damskiej ma za sobą najlepsze półrocze w historii. Wpływ na rekordowe przychody miały dwa czynniki – rozwój sieci franczyzowej oraz podwyżka cen, o około 5-6 procent. W efekcie przychody grupy wyniosły 94,9 mln […]

Redakcja
2021-12-07
3 minuty czytania

Prawie 95 mln zł przychodów i 6,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto – to wyniki za pierwsze półrocze gdańskiej spółki Esotiq & Henderson. Trójmiejski producent bielizny damskiej ma za sobą najlepsze półrocze w historii.

Wpływ na rekordowe przychody miały dwa czynniki – rozwój sieci franczyzowej oraz podwyżka cen, o około 5-6 procent. W efekcie przychody grupy wyniosły 94,9 mln zł, co jest wynikiem o prawie 22 proc. lepszym niż w analogicznym okresie 2020 r. Przełożyło się to na zysk netto na poziomie 6,7 mln zł, przy czym warto zaznaczy, że w analogicznym okresie rok wcześniej wyniósł on zaledwie 22 tys. zł.

– Praca, którą wykonaliśmy w zeszłym roku, jeśli chodzi o optymalizację i reorganizację biznesu grupy Esotiq & Henderson przynosi owoce. Udało nam się osiągnąć wyraźnie lepsze wyniki pierwszego półrocza w porównaniu do ubiegłego roku, pomimo tego, iż w styczniu br. mieliśmy lockdown. Utrzymaliśmy dobry poziom sprzedaży internetowej przy jednoczesnym zwiększeniu o ponad 33-38 proc. r/r sprzedaży w salonach własnych i franczyzowych, które odpowiadają za ponad 60 proc. sprzedaży ogółem. Pomimo rekordowych zysków pierwszego półrocza na kolejne kwartały patrzymy z umiarkowanym optymizmem, głownie z uwagi na możliwe lokalne lockdowny oraz rosnące problemy logistyczne z Azją – powiedział Adam Skrzypek, prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A Gdańska spółka mocno stawia na franczyzę. Aktualnie na 307 sklepów aż 243 to lokale franczyzowe. Na koniec I półrocza 2021 r. powierzchnia handlowa wyniosła 18,77 tys. m2.

Trójmiejski producent bielizny damskiej ma za sobą najlepsze półrocze w historii

– Chcemy dalej rosnąć, zarówno w kanale e-commerce, jak i tradycyjnym modelu. Planujemy ekspansję sieci i otwarcie kolejnych 11 salonów w Polsce oraz 7 za granicą, głównie opartych o franczyzę. Nie wykluczamy inauguracji nowych salonów w centrach handlowych – będzie to uwarunkowane od lokalizacji takich miejsc. Salony stacjonarne stanowią ważny element strategii omnichannel. Nie tylko generują sprzedaż i budują wizerunek marki, stanowią również punkt odbioru i zwrotów e-zakupów. Oczywiście nie zapominamy o sprzedaży w internecie – dodaje Adam Skrzypek.

Spółka Esotiq & Henderson w pierwszym półroczu 2021 roku odnotowała też wyższe niż rok wcześniej przychody ze sprzedaży online (o 25 proc.). Jednak biorąc pod uwagę tylko drugi kwartał, firma zanotowała spadek obrotów w sieci o 24 procent. To był jednak czas otwarcia galerii handlowych po lockdownie i masowego powrotu klientów do zakupów stacjonarnych.

TEKST: Witt Miller

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl