W biznesie liczą się nie tylko kwalifikacje i charyzma – równie istotna jest aparycja
Z branżą medialną związana jest już od ponad 20 lat. 7 lat temu wymyśliła i założyła portal Zatoka Piękna, który dziś jest silną i ogólnopolską marką wśród mediów o medycynie estetycznej, kosmetologii, anti-aging i SPA oraz stomatologii. Rozmawiamy z Esterą Gabczenko, twórczynią strony Zatoka Piękna, właścicielką agencji GAB Media, ekspertką branży medical & beauty. Dlaczego współczesne kobiety tak chętnie korzystają z zabiegów […]
Redakcja
2022-09-28
8 minut czytania
Z branżą medialną związana jest już od ponad 20 lat. 7 lat temu wymyśliła i założyła portal Zatoka Piękna, który dziś jest silną i ogólnopolską marką wśród mediów o medycynie estetycznej, kosmetologii, anti-aging i SPA oraz stomatologii. Rozmawiamy z Esterą Gabczenko, twórczynią strony Zatoka Piękna, właścicielką agencji GAB Media, ekspertką branży medical & beauty.
Dlaczego współczesne kobiety tak chętnie korzystają z zabiegów estetycznych?
Dążenie do piękna, zachowanie młodości i zdrowia to naturalna potrzeba każdego człowieka. Większość z nas, nie tylko kobiety, chce wyglądać atrakcyjnie i opóźnić proces starzenia tak długo, jak to możliwe. A przy tym My Kobiety odgrywamy różne role, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Olśniewający wygląd już dawno przestał być domeną gwiazd Hollywoodu. W biznesie liczą się nie tylko kwalifikacje i charyzma – równie istotna jest aparycja. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej osób wybiera możliwości, jakie niesie ze sobą medycyna estetyczna.
Zatoka Piękna, z niszowego serwisu o medycynie estetycznej, stomatologii i anti-aging przez lata przekształciła się w platformę ogólnopolską. Jak przez te kilka lat zmienił się rynek medycyny estetycznej?
Tak, nasza platforma cały czas się rozwija, jest rozpoznawalna nie tylko wśród osób poszukujących odpowiedzi na pytania o problemy estetyczne lub porad anti-aging. Jesteśmy doceniani również przez lekarzy oraz firmy z branży, przede wszystkim za rzetelność, jakość artykułów i filmów. Jeżeli chodzi o rynek medycyny estetycznej, to z roku na rok się rozwija i to w bardzo dużym tempie. Nasza redakcja regularnie bierze udział w otwarciu nowych placówek w całej Polsce, rozmawiamy z lekarzami i firmami, które zaopatrują rynek. W naszym społeczeństwie rośnie też świadomość możliwości, jakie daje medycyna estetyczna. Wiemy, że w dużym stopniu dokładamy cegiełkę do szerzenia wiedzy na ten temat.
Jako serwis ogólnopolski uczestniczycie w wydarzeniach branżowych na terenie całego kraju, bierzecie także udział w otwarciach nowych klinik i gabinetów. Jak oferta polskich placówek wygląda w porównaniu z innymi krajami?
Polskie placówki obecnie oferują zabiegi na bardzo wysokim poziomie. Po pierwsze, lekarze mają bardzo dużo możliwości do rozwijania swojej wiedzy i swoich umiejętności, szkolą się pod okiem polskich i zagranicznych ekspertów. Polscy lekarze aktywnie uczestniczą w kongresach w Polsce i zagranicą, wymieniają się doświadczeniem i biorą udział w warsztatach. Natomiast dystrybutorzy oraz producenci urządzeń i preparatów dbają o to, aby na polskim rynku natychmiast pojawiały się światowe nowości. Niektóre premiery światowe odbywają się właśnie w naszym kraju! Z kolei pacjenci zainspirowani wiedzą, którą serwuje im między innymi nasza platforma, niejako motywują do rozwijania oferty klinik i wprowadzenia nowoczesnych, skutecznych oraz bezpiecznych zabiegów, technologii i produktów.
Wróćmy do Trójmiasta i jego okolic, bo to od tego rejonu zaczął się cały projekt. Jak oceniasz rynek medycyny estetycznej naszego regionu?
Nasze województwo od zawsze było bardzo innowacyjne, większość pomorskich placówek podąża z duchem czasu oraz otwiera się dużo nowych. Mamy wielu świetnych lekarzy medycyny estetycznej, do których przychodzą nie tylko nasi lokalni pacjenci, ale również z innych miast i zagranicy. W naszym regionie odbywają się ponadto ogólnopolskie wydarzenia, które nasza redakcja wspiera nie tylko medialnie, a czasem też organizacyjnie. W Trójmieście gościmy wtedy wielu znakomitych ekspertów. Doskonałym przykładem jest Innowacyjna Akademia Dermatologii Estetycznej iADE, a także Międzynarodowe Targi Turystyki Medycznej i Profilaktyki Zdrowotnej Curatio czy Targi Kosmetyczno-Fryzjerskie URODA.
Czy jako redakcja platformy na temat medycyny estetycznej zauważacie wpływ publikacji na konsumentów? Jakie nieoczywiste efekty swojej działalności zaobserwowaliście?
Pierwotnym założeniem mojego projektu Zatoka Piękna było odczarowanie pojęcia „medycyna estetyczna”, które jeszcze kilka lat temu miało mniej pozytywną opinię jak teraz i było kojarzone z przesadną ilością wypełniaczy na twarzy i zniekształceniem wizerunku. Obecnie panuje trend, aby zachować zdrowy i świeży wygląd, nie zmieniając go. Dlatego na łamach naszego serwisu, jak również kanału na YouTube, opowiadamy o sposobach na wspieranie naszej urody, a nie poprawianiu jej. Oczywiście medycyna estetyczna jest także czymś cudownym, jeżeli chodzi o rekonstrukcję lub rewitalizację po poważnych traumach. To nie jedyne obserwacje, o jakich warto wspomnieć. Wyraźnie widać, że temat medycyny estetycznej coraz bardziej interesuje także mężczyzn. Odsetek mężczyzn czytających nasze materiały wzrósł z 8% do 21%, a na kanale Youtube nawet bardziej, bo stanowią oni już 45%! Współpracujące z nami kliniki potwierdzają, że liczba mężczyzn w ich klinikach dochodzi nawet do 25%. Czasami nasi czytelnicy piszą do nas i proszą o porady w konkretnej sprawie, oczywiście kierujemy ich do odpowiednich ekspertów po porady lekarskie i kosmetologiczne.
Zatoka Piękna nie tylko relacjonuje otwarcia klinik, premiery zabiegów i kongresy, ale również jest patronem medialnym największych polskich kongresów o medycynie estetycznej. W jakim celu?
Jesteśmy medium, które ma za zadanie przekazywać najnowszą wiedzę o rynku medycyny estetycznej, a takie wiadomości najczęściej są dostępne bezpośrednio od lekarzy i dystrybutorów urządzeń i produktów na ogólnopolskich kongresach. Pokazujemy lekarzy, zabiegi, a co najważniejsze, podejście do pacjenta w klinikach z całej Polski. W ten sposób edukujemy i jednocześnie promujemy specjalistów, a szerokie grono zainteresowanych ma pełną wiedzę w zasięgu smartfona czy komputera na kanałach Zatoki Piękna, którymi są strona internetowa Zatokapiekna.pl, Youtube, FB czy Instagram.
W jaki sposób tworzycie treści i materiały?
Wychodzę z założenia, że warto współpracować z profesjonalistami. Oni sprawiają, że to, co robimy jest najlepszej jakości. Potem ważna jest regularność i atrakcyjność tego, co umieszczamy na stronie. Treści muszą być ciekawe, angażujące i na czasie.
Nasi klienci doceniają kreatywność redakcji i zespołów przy tworzeniu materiałów, a także ich jakość, czas realizacji i oczywiście indywidualne podejście do tematu. Działamy na terenie całej Polski i często w różnych miejscach w tym samym czasie. Cieszymy się, że czołowe firmy i kliniki regularnie powierzają nam realizacje różnego rodzaju produktów internetowych.
Treści dostępne na łamach Zatoki Piękna sprawiają wrażenie, że istotą całości jest dbałość nie tyle o urodę, co o swój wizerunek i samopoczucie. Jak ty sama dbasz o swoje zdrowie i wygląd?
Bardzo popularnym wyrazem obecnie jest słowo „holistyczne”, nie używam tego sformułowania, ale staram się poświęcić uwagę wszystkim ważnym dla mnie tematom. Nie eksperymentuję ze swoją urodą, kładę duży nacisk na pielęgnację, poprawne odżywianie, chętnie korzystam z zabiegów rewitalizujących, anti-aging i SPA. A wysokiej jakości usług i nowoczesnych, doskonale wyposażonych klinik w naszym mieście i regionie nie brakuje.
Widzimy cię co chwilę w klinikach w całej Polsce. Jak sobie radzisz z organizacją pracy, skąd bierzesz siły i motywację?
Owszem, prowadzę bardzo aktywny styl życia. Wymaga to ode mnie i całej mojej rodziny pełnej mobilizacji i planowania, a mam dwóch synków, męża i małego pieska. Podoba mi się porównanie Jamesa Pattersona, że życie to żonglowanie 5 piłkami i po jakimś czasie już wiesz, że praca jest gumową piłką – jeżeli ją upuścisz, to ona się odbije i znowu możesz ją kontrolować. Natomiast pozostałe piłki: rodzina, zdrowie, przyjaciele i prawość to piłki szklane, jeśli którąś upuścisz, to na pewno się uszkodzi lub się nawet rozbije na drobne kawałki. A więc nie jest to łatwe, na szczęście mam męża, który jest świetny w planowaniu i prowadzeniu różnych projektów oraz mnie motywuje, co daje siłę do dalszych wyjazdów i realizacji. Staram się, choć jest to czasami bardzo trudne, pogodzić prowadzenie biznesu i pozostały elementy życia.
Rozmawiała: Małgorzata Mrozek Zdjęcia: Olga Kharina Stylizacje: Ismena Studio Makijaż: Izabela Jurczak Makeup Sesja zdjęciowa została zrealizowana we wnętrzach Radisson Blu Hotel Sopot