Statystyka w turystyce, marketing miejsc, turystyka kulinarna oraz dostępna i zrównoważona, czy turystyka filmowa – to były główne tematy jednej z najważniejszych konferencji branży turystycznej w Polsce.
Statystyka w turystyce, marketing miejsc, turystyka kulinarna oraz dostępna i zrównoważona, czy turystyka filmowa – to były główne tematy jednej z najważniejszych konferencji branży turystycznej w Polsce.
Statystyka w turystyce, marketing miejsc, turystyka kulinarna oraz dostępna i zrównoważona, czy turystyka filmowa – to były główne tematy jednej z najważniejszych konferencji branży turystycznej w Polsce.
W Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku dyskutowano o najważniejszych wyzwaniach, ale także szansach, które stoją obecnie przed szeroko rozumianą turystyką. Po raz kolejny konferencja Nowe Trendy w Turystyce okazało się organizacyjnym, frekwencyjnym i merytorycznym sukcesem.
Całość rozpoczęła się od przeglądu najważniejszych wiadomości turystycznych, po czym konferencję oficjalnie otworzyła prezydent Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz, wskazując w wystąpieniu, jak ważna jest turystyka dla regionu.
– Branża turystyczna to szansa na jeszcze lepszy rozwój, nie tylko dla naszego miasta. Dlatego cieszę się, że spotykamy się tutaj, aby o tym właśnie porozmawiać – mówiła prezydent. Gości powitał też dyrektor Europejskiego Centrum Solidarności, Basil Kerski.
Gościem specjalnym wydarzenia był znany aktor, Robert Więckiewicz, który grał w takich produkcjach jak: Ślepnąc od Świateł, Odwróceni, Pod Mocnym Aniołem, czy Kos. Podczas konferencji podzielił się własnymi doświadczeniami przy realizacji filmów w różnych miastach.
Pavel Trojan z Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Pradze podczas panelu wskazał, jakie szanse niesie dla Polski wzmożone zainteresowanie Czechów regionem Bałtyku.
– Standard obsługi gości w Polsce jest wysoki, a ceny dostępne. Nic dziwnego, że turyści z Czech odpuszczają powoli tradycyjne wyjazdy do Chorwacji, właśnie na rzecz polskiego wybrzeża – podsumował wystąpienie Pavel Trojan.
Z kolei Łukasz Wysocki, prezes gdańskiej Organizacji Turystycznej, wystąpienie poświęcił zagadnieniu niepełnosprawności w turystyce. Na scenie towarzyszył mu syn Filip, który jest osobą z niepełnoprawnością i porusza się na wózku.
– Osoby z niepełnosprawnościami muszą mieć dostęp do atrakcji, ale przede wszystkim chcą czuć się normalnie, jak każdy z nas. Chcą informacji o obiektach. Tu nie chodzi o żadne przywileje – tłumaczył Łukasz Wysocki.
Ponadto na scenie wystąpili m.in.: Maciej Dobrzyniecki i Per-Olof Berg (Kreowanie destynacji turystycznej przy pomocy narzędzi rankingowych turystyki gastronomicznej), Jarosław Szczygieł (Standardy ekologiczne, jako sposób zdefiniowania turystyki zrównoważonej), czy Maciej Sawicki, który opowiadał o nowych szansach w komunikacji branży turystycznej w obliczu rozwoju sztucznej inteligencji.
Całe wydarzenie poprowadził Michał Zalewski, a wszystkie panele dyskusyjne cieszyły się dużym zainteresowaniem, o czym świadczy obecność 400 uczestników. Konferencja była transmitowana również online.
Turystyczną dyskusję podczas konferencji występem artystycznym urozmaicił TUSE, czyli Piotr Jaworski – znany Trójmiejski artysta muralowy, który stworzył w ciągu zaledwie 15 minut piękną grafikę Gdańska z charakterystycznymi dźwigami. Co ważne, będzie można stać się właścicielem tego obrazu, gdyż trafi on na licytację przyszłorocznej Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Organizatorzy planują już kolejną edycję konferencji, która odbędzie się pod koniec marca 2025.
fot. Visit Gdańsk