Partnerzy

Wyszukiwarka

Biznes
Budowa marki osobistej fundamentem działań

Efektywne wystąpienia publiczne, budowanie marki za pomocą Linkedina, czy rola mentora – takie zagadnienia poruszano podczas zamkniętego spotkania z cyklu „15 lat Razem z Express Biznesu”.

Redakcja
2024-05-25
5 minut czytania

Efektywne wystąpienia publiczne, budowanie marki za pomocą Linkedina, czy rola mentora – takie zagadnienia poruszano podczas zamkniętego spotkania z cyklu „15 lat Razem z Express Biznesu”.

Restauracja Goldwasser była przestrzenią wymiany doświadczeń i ciekawych prelekcji, których głównym motywem przewodnim było Budowanie Marki Własnej w biznesie. Poza sporą dawką przydatnej wiedzy zgromadzeni goście, którymi byli przedstawiciele świata biznesu z wielu branż, mieli okazję też spróbować dań oraz deseru przygotowanych przez Szefa Kuchni Rafaela Dargacza.

Linkedin internetową wizytówką

Pierwszym prelegentem był Marcin Banaszkiewicz, który prowadzi pierwsze w Polsce szkolenia ze Strategii Marki Personalnej – Budowa marki na Linkedin. Jest znany jako Topowy Głos Polskiego Linkedina i działa również jako wykładowca akademicki programu Ambasador Marki Pracodawcy. Podczas wystąpienia analizował, w jaki sposób powinien wyglądać profil na portalu Linkedin, Wskazywał również znaczenie budowania marki osobistej poprzez ten portal, choć prelekcję zaczął od jego definicji.

Marcin Banaszkiewicz

– Obecnie portal Linkedin służy do budowania marki personalnej, czyli stajemy się stykiem dla klienta z biznesem, który stoi za nami. To właściciel portalu zdecyduje, czy będziemy widoczni. Wszystko zależy od nas oraz naszej systematyczności i dostarczaniu wartościowych treści. Choć to składa się na całość, która ma służyć w budowaniu relacji z potencjalnym klientem. Natomiast nie powinniśmy zakładać, że nasi potencjalni klienci wiedzą, czym się zajmujemy. Takie przekonanie jest częstym błędem. Kluczem jest codzienne edukowanie, co dana osoba może zrobić w danym biznesie, w ramach problemu dotyczącego potencjalnych klientów – mówił Marcin Banaszkiewicz. 

Jak mówić z sensem?

Następnie zgromadzeni goście wysłuchali ciekawej prelekcji Lidii Buksak, autorki bestsellerowej książki Szkoła Mówców. Jest specjalistką z zakresu wystąpień oraz prezentacji biznesowych, z 27-letnim doświadczeniem. Przeprowadza szkolenia dla CEO zarządów oraz menadżerów. Opowiadała o skutecznych wystąpieniach publicznych oraz podpowiadała, w jaki sposób przemawiać. Jedną z ciekawostek, która pojawiła się podczas prelekcji Lidii, był fakt, że nawet randka jest wystąpieniem publicznym.

– Jak umawiamy się na randkę, to sumiennie przygotowujemy się do niej, aby uzyskać oczekiwany efekt i żeby coś z tego dalej wynikało. Dokładnie taki sam sens jest w wystąpieniach publicznych. Nieważna jest skala wydarzenia. Jeśli ktoś chce wywrzeć dobre wrażenie oraz osiągnąć efekt finansowy, to z pewnością jest wystąpieniem publicznym, a podczas niego warto mówić z sensem. Statycznie 2/3 dobrych pomysłów biznesowych nie wchodzą w życie, ponieważ ktoś je źle przedstawił. Podstawową zasadą, żeby mówić z sensem, jest określenie celu wystąpienia, natomiast przede wszystkim chodzi o komunikację perswazyjną, czyli wywieranie wpływu. Jeśli zastanawiamy się, w jaki sposób mówić do innych, to trzeba poruszać kwestie, które interesują ludzi – wskazywała Lidia Buksak podczas wystąpienia.

Istotna rola mentora

Ostatnim akcentem wydarzenia było wystąpienie Marka Wikiery, który jest mentorem i powiernikiem firm, zarządów, menadżerów oraz liderów. W codziennej pracy kieruje się mottem: Każdy powinien mieć kogoś, z kim mógłby szczerze pomówić, bo choćby człowiek był nie wiadomo jak dzielny, czasami czuje się bardzo samotny”. Podczas prelekcji Marek Wikiera przedstawiał zgromadzonym korzyści płynące z korzystania z pomocy mentora w biznesie i nie tylko. Przytaczał ciekawe przykłady m.in.: z własnego życia.

– Kiedy sam zacząłem korzystać z pomocy trenera w przygotowaniu do sportowych wyzwań, to oszczędzałem czas na treningach, a byłem szybszy i mocniejszy. Tak samo było w przypadku poczynań biznesowych. Pod okiem mentora poprawiłem profil na Linkedinie i systematycznie na nim działałem. Już po 25 dniach otrzymałem pierwsze zapytanie ofertowe, a pierwszy klient pojawił się po dwóch miesiącach. Dlatego ważne jest, aby zapamiętać jedno motto: Znajdź mentora, który jest tam, gdzie Ty chcesz dotrzeć i poproś go o pomoc – opowiadał Marek Wikiera.

Natomiast atrakcją wieczoru była loteria, w której brali udział wszyscy uczestnicy tego spotkania. Spośród nich wylosowywano szczęśliwców, do których trafiały nagrody przygotowane przez Partnerów organizatora.

Joanna Symeryak, Joanna Głowacka, Piotr Ruszewski

 

Kasper Orkisz, Beata Piosik, Joanna Symeryak

 

Łukasz Stybner i Iwona Mikoś

Fundatorzy nagród w loterii: Weekend z mercedesem- BMG Goworowski, rejs jachtem – Premium Yachting, Vouchery do salonów kosmetycznych i spa: Feliz, Thera Wellnes Spa, Amber Hammam. Vouchery na zakup w perfumerii niszowej Maison. Wszyscy uczestnicy dostali prezenty w gift bagach w tym wizytowniki od firmy Batycki, kilka niespodzianek od firmy Park Handlowy Matarnia i vouchery po 200 PLN na usługi kosmetyczne Feliz.

Joanna Symeryak i Joanna Kaszubowska, Dyrektor Generalna Sofitel Grand Hotel Sopot

Od lewej Cezary Rękas, Katarzyna Korpal, Sylwia Pikul, Karina Duczmal, Kasper Orkisz, Małgorzata Zamyślewska

Partnerami wydarzenia byli: Goldwasser, BMG Goworowski, Premium Yachting, Luxuria Estate, Maison Store, Batycki, Matarnia, Amber Hammam, Thera Wellnes Spa, Loonasky, Feliz.

 

[envira-gallery id="26692"]

fot. Andrzej Basista

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl