Efektywne wystąpienia publiczne, budowanie marki za pomocą Linkedina, czy rola mentora – takie zagadnienia poruszano podczas zamkniętego spotkania z cyklu „15 lat Razem z Express Biznesu”.
Efektywne wystąpienia publiczne, budowanie marki za pomocą Linkedina, czy rola mentora – takie zagadnienia poruszano podczas zamkniętego spotkania z cyklu „15 lat Razem z Express Biznesu”.
Efektywne wystąpienia publiczne, budowanie marki za pomocą Linkedina, czy rola mentora – takie zagadnienia poruszano podczas zamkniętego spotkania z cyklu „15 lat Razem z Express Biznesu”.
Restauracja Goldwasser była przestrzenią wymiany doświadczeń i ciekawych prelekcji, których głównym motywem przewodnim było Budowanie Marki Własnej w biznesie. Poza sporą dawką przydatnej wiedzy zgromadzeni goście, którymi byli przedstawiciele świata biznesu z wielu branż, mieli okazję też spróbować dań oraz deseru przygotowanych przez Szefa Kuchni Rafaela Dargacza.
Pierwszym prelegentem był Marcin Banaszkiewicz, który prowadzi pierwsze w Polsce szkolenia ze Strategii Marki Personalnej – Budowa marki na Linkedin. Jest znany jako Topowy Głos Polskiego Linkedina i działa również jako wykładowca akademicki programu Ambasador Marki Pracodawcy. Podczas wystąpienia analizował, w jaki sposób powinien wyglądać profil na portalu Linkedin, Wskazywał również znaczenie budowania marki osobistej poprzez ten portal, choć prelekcję zaczął od jego definicji.
– Obecnie portal Linkedin służy do budowania marki personalnej, czyli stajemy się stykiem dla klienta z biznesem, który stoi za nami. To właściciel portalu zdecyduje, czy będziemy widoczni. Wszystko zależy od nas oraz naszej systematyczności i dostarczaniu wartościowych treści. Choć to składa się na całość, która ma służyć w budowaniu relacji z potencjalnym klientem. Natomiast nie powinniśmy zakładać, że nasi potencjalni klienci wiedzą, czym się zajmujemy. Takie przekonanie jest częstym błędem. Kluczem jest codzienne edukowanie, co dana osoba może zrobić w danym biznesie, w ramach problemu dotyczącego potencjalnych klientów – mówił Marcin Banaszkiewicz.
Następnie zgromadzeni goście wysłuchali ciekawej prelekcji Lidii Buksak, autorki bestsellerowej książki Szkoła Mówców. Jest specjalistką z zakresu wystąpień oraz prezentacji biznesowych, z 27-letnim doświadczeniem. Przeprowadza szkolenia dla CEO zarządów oraz menadżerów. Opowiadała o skutecznych wystąpieniach publicznych oraz podpowiadała, w jaki sposób przemawiać. Jedną z ciekawostek, która pojawiła się podczas prelekcji Lidii, był fakt, że nawet randka jest wystąpieniem publicznym.
– Jak umawiamy się na randkę, to sumiennie przygotowujemy się do niej, aby uzyskać oczekiwany efekt i żeby coś z tego dalej wynikało. Dokładnie taki sam sens jest w wystąpieniach publicznych. Nieważna jest skala wydarzenia. Jeśli ktoś chce wywrzeć dobre wrażenie oraz osiągnąć efekt finansowy, to z pewnością jest wystąpieniem publicznym, a podczas niego warto mówić z sensem. Statycznie 2/3 dobrych pomysłów biznesowych nie wchodzą w życie, ponieważ ktoś je źle przedstawił. Podstawową zasadą, żeby mówić z sensem, jest określenie celu wystąpienia, natomiast przede wszystkim chodzi o komunikację perswazyjną, czyli wywieranie wpływu. Jeśli zastanawiamy się, w jaki sposób mówić do innych, to trzeba poruszać kwestie, które interesują ludzi – wskazywała Lidia Buksak podczas wystąpienia.
Ostatnim akcentem wydarzenia było wystąpienie Marka Wikiery, który jest mentorem i powiernikiem firm, zarządów, menadżerów oraz liderów. W codziennej pracy kieruje się mottem: Każdy powinien mieć kogoś, z kim mógłby szczerze pomówić, bo choćby człowiek był nie wiadomo jak dzielny, czasami czuje się bardzo samotny”. Podczas prelekcji Marek Wikiera przedstawiał zgromadzonym korzyści płynące z korzystania z pomocy mentora w biznesie i nie tylko. Przytaczał ciekawe przykłady m.in.: z własnego życia.
– Kiedy sam zacząłem korzystać z pomocy trenera w przygotowaniu do sportowych wyzwań, to oszczędzałem czas na treningach, a byłem szybszy i mocniejszy. Tak samo było w przypadku poczynań biznesowych. Pod okiem mentora poprawiłem profil na Linkedinie i systematycznie na nim działałem. Już po 25 dniach otrzymałem pierwsze zapytanie ofertowe, a pierwszy klient pojawił się po dwóch miesiącach. Dlatego ważne jest, aby zapamiętać jedno motto: Znajdź mentora, który jest tam, gdzie Ty chcesz dotrzeć i poproś go o pomoc – opowiadał Marek Wikiera.
Natomiast atrakcją wieczoru była loteria, w której brali udział wszyscy uczestnicy tego spotkania. Spośród nich wylosowywano szczęśliwców, do których trafiały nagrody przygotowane przez Partnerów organizatora.
Fundatorzy nagród w loterii: Weekend z mercedesem- BMG Goworowski, rejs jachtem – Premium Yachting, Vouchery do salonów kosmetycznych i spa: Feliz, Thera Wellnes Spa, Amber Hammam. Vouchery na zakup w perfumerii niszowej Maison. Wszyscy uczestnicy dostali prezenty w gift bagach w tym wizytowniki od firmy Batycki, kilka niespodzianek od firmy Park Handlowy Matarnia i vouchery po 200 PLN na usługi kosmetyczne Feliz.
Partnerami wydarzenia byli: Goldwasser, BMG Goworowski, Premium Yachting, Luxuria Estate, Maison Store, Batycki, Matarnia, Amber Hammam, Thera Wellnes Spa, Loonasky, Feliz.
[envira-gallery id="26692"]
fot. Andrzej Basista