Partnerzy

Wyszukiwarka

Biznes
Luksus na wyciągnięcie ręki

Jakość, elegancja, regionalny produkt – rozmowa o sile marki BATYCKI z Aleksandrą Zopoth-Grot, Manufacturing Manager.

Redakcja
2024-07-13
6 minut czytania

Jakość, elegancja, regionalny produkt – rozmowa o sile marki BATYCKI z Aleksandrą Zopoth-Grot, Manufacturing Manager.

Co wyróżnia markę BATYCKI?

Jest to jedna z najstarszych marek, która produkuje galanterię skórzaną w Polsce. Mamy fabrykę na miejscu, w Gdańsku, którą można odwiedzić i na własne oczy przekonać się, jak powstają nasze projekty. Coraz więcej osób docenia produkty wytwarzane w naszym kraju i regionie. Jakość naszych produktów wywodzi się ze starannego doboru komponentów. Większość z nich kupujemy we Włoszech, gdzie dwa razy w roku jeździmy na targi, podczas których wybieramy materiały od najlepszych producentów. Poszukujemy nie tylko materiałów klasycznych, ale również czegoś nowatorskiego, by przyciągnąć oko klientów. Naszym wyróżnikiem jest bursztynowe oczko, od razu kojarzące się z marką. To oraz inne metody ologowania podkreślają jakość i luksus, jakie dajemy naszym klientom.

Jak wygląda produkcja?

Pracownicy, których zatrudniamy, to fachowcy z wieloletnim doświadczeniem, którzy uczą następne pokolenia tego rzemiosła. W Polsce nie ma szkół kaletniczych, więc chcąc mieć wykwalifikowaną kadrę, sami musimy ją wyszkolić. Pasję naszych pracowników widać w naszych wyrobach. To nie są przedmioty seryjnie wyprodukowane, tylko wykonane ręcznie. Jakość jest dla nas najważniejsza. Oddając produkt klientowi, mamy pewność, że przeszedł pełną ścieżkę produkcji i kontroli. Proces powstawania każdego produktu jest inny ze względu na indywidualne podejście. Począwszy od projektu, doboru materiałów, poprzez samą produkcję w manufakturze, czas trwania jest zależny od wielu czynników. Samo projektowanie może trwać od jednego dnia do nawet dwóch tygodni. Do tego należy stworzyć szablony i wytyczne technologiczne. Jest wiele pracochłonnych elementów podczas produkcji, których klienci nie są świadomi. Dlatego z chęcią pokazujemy ten proces, by uświadomić jak wiele pracy wkładamy w finalny efekt. Mamy też opcję „zaprojektuj swoją torebkę”. Pozwala to na pełną personalizację. Kupując taki projekt, klient otrzymuje cały dzień w naszej fabryce, podczas którego może skomponować torebkę marzeń. Następnie produkt jest ręcznie szyty, co trwa zwykle kilka dni. Finalnie do torebki szytej na zamówienie dołącza się też „imiennik”, czyli znacznik z inicjałami osoby zamawiającej. To podkreśla indywidualny charakter produktu.

Czym jest showroom i jak funkcjonuje?

Showroom funkcjonuje przy naszej fabryce na ulicy Litewskiej w Gdańsku. Jest to niewielka odległość od Starego Miasta, z możliwością szybkiego dotarcia autem a nawet spacerem. Stąd można zobaczyć miejsce produkcji i doświadczyć jego atmosfery. Showroom jest kameralnym miejscem na indywidualne konsultacje i zamówienia. Nie ma tu tłumów, jak w galerii. Można przymierzyć i dobrać torebki oraz odnaleźć unikatowe modele w pojedynczych egzemplarzach – „białe kruki”, które nie zostały wypuszczone do szerszej produkcji. W Showroomie odbywają się też spotkania dla zaproszonych grup klientów, na których można nie tylko obejrzeć i kupić nasze produkty i zobaczyć proces ich powstawania, ale też spotkać się w miłej atmosferze, przy dodatkowych atrakcjach. Niedawny event uświetniła Sylwia Kulaszewicz, stylistka modowa, która pomogła klientkom dobrać odpowiednie modele torebek oraz przekazała im wiedzę, jak o nie dbać, by służyły długie lata.

Dla kogo są Państwa torebki?

Mamy wielu klientów z Trójmiasta oraz przyjezdnych. Te osoby, które do nas docierają z różnych zakątków Polski, zazwyczaj wychodzą z pełnymi torbami (śmiech). Mamy modele bardzo luksusowe, pokryte 24karatowym złotem, ale też proste klasyki przystępne cenowo. Wśród osób, które noszą nasze torebki są też tak znane nazwiska jak piosenkarka Justyna Steczkowska, z którą realizujemy właśnie sesję letniej kolekcji. A także aktorki, piosenkarki influencerki modowe: Agata Kulesza, Aneta Kręglicka, Grażyna Szapołowska, Anna Wyszkoni, Natasza Urbańska, Julia Wieniawa, Małgorzata Rozenek-Majdan, Aleksandra Popławska czy Magda Pieczonka.

Jakie są Państwa hity?

Nasza kolekcja jest bardzo szeroka. Od bardzo eleganckich modeli na wyjątkowe okazje po sportowe, wygodne, codzienne torebki. Mamy duży wybór form, kolorów, wytłoczeń. Naszym najbardziej sprzedażowym modelem jest Mamma. To duża torebka typu shoperka, zaprojektowana z myślą o mamach, by pomieściły w niej wszystko, co niezbędne. Drugim sprzedażowym hitem jest duża nerka. Jest to doskonały wybór na spacer, wycieczkę, bieganie po mieście. Oba modele doskonale się uzupełniają i każda kobieta powinna mieć taki zestaw.

Jak wygląda sezonowość w Państwa branży?

Mamy dwie duże kolekcje w roku: zimową i wiosenną oraz mniejsze dropy pod sezonowe okresy. Latem hitem są większe, miękkie torebki ale też niewielkie, eleganckie modele do sukienek na różne okazje, takie jak komunie czy śluby. Przed Bożym Narodzeniem klienci kupują torebki czy portfele  na prezent, z ozdobnym opakowaniem. Sezonowość widać również w kolorystyce. Zimą i jesienią są to odcienie stonowane, spokojne i ciemne. Im bliżej lata, tym jaśniejsze, bardziej kolorowe. Istotne jest to, że nasze produkty są ponadczasową klasyką. Mają w sobie dużo elegancji i prostoty, co sprawia, że są modne przez wiele lat. Kobieta kupując ten produkt, płaci cenę adekwatną do jego jakości i designu. Ma też  świadomość, że posłuży on jej przez wiele lat, w niezmiennej jakości. To inwestycja w styl oraz działanie ekologiczne. Dlatego pewne modele produkujemy od lat. Stają się Ikonami BATYCKI, w kolejnych sezonach pojawiają się w nowej odsłonie z uwzględnieniem trendów, ale zachowując pierwotną formę.

Jakie stawiacie sobie cele?

Naszym celem jest dać klientowi piękny i jakościowy produkt. Na tym opiera się historia naszej marki oraz jej rozpoznawalność. Drugą rzeczą jest konsekwencja naszego designu: elegancja i klasyka. Dlatego też są modele, które produkujemy od wielu lat i będziemy robić to nadal, niezależnie od aktualnych trendów. Chcemy również być kojarzeni z naszym regionem: z Gdańskiem, morzem, bursztynem. Zależy nam, by klienci czuli, że jesteśmy blisko, otwarci na spotkania z nimi.

Firmowy showroom BATYCKI – unikatowe torebki i akcesoria
ul. Litewska 12, 80 – 719 Gdańsk (tuż obok gdańskiej starówki)
czynne: poniedziałek – piątek, godz. 8:00 – 16:00
Rozmawiała: Dorota Lińska-Złoch
fot. Malwina Sulima, Aneta Raciniewska

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl