Odbyła się VII edycja GFKM Leadership Conference, w której wzięło udział rekordowe 210 osób! Po raz drugi spotkano się na szczycie Olivia Star.
Odbyła się VII edycja GFKM Leadership Conference, w której wzięło udział rekordowe 210 osób! Po raz drugi spotkano się na szczycie Olivia Star.
Odbyła się VII edycja GFKM Leadership Conference, w której wzięło udział rekordowe 210 osób! Po raz drugi spotkano się na szczycie Olivia Star.
Tegorocznym tematem przewodnim był „Kierunek Dobrostan”. Podczas wydarzenia rozmawiano o trudnościach związanych z budowaniu szczęśliwych organizacji oraz odpowiedzialności liderów i liderek w dbaniu o dobrostan pracowników.
GFKM Leadership Conference to cykl konferencji, skupiających wokół siebie praktyków i specjalistów biznesu, którzy chcą dzielić się wiedzą, doświadczeniem oraz umiejętnościami. To przestrzeń, w której osoby na co dzień stawiające czoła wyzwaniom biznesowym mogą zmienić punkt widzenia, podzielić się doświadczeniami z partnerami z branży i nawiązać nowe relacje. Każda edycja poświęcona jest przywództwie oraz zarządzaniu w innym kontekście.
Tegorocznym motywem przewodnim było poszukiwanie klucza do tworzenia szczęśliwych organizacji oraz próba obrania kierunku na dobrostan pracowników. Podczas VII edycji skupiono się na roli liderów i liderek w budowaniu szczęśliwych organizacji dbających o well-being pracowników.
Nie zabrakło także bardziej krytycznej perspektywy wyzwań, trudności i zakresu odpowiedzialności organizacji. Wszyscy uczestnicy otrzymali możliwość wysłuchania opinii ekspertów i praktyków zajmujących się na co dzień tematyką dobrostanu w organizacji. Udało się również organizatorom pobić rekord pod względem liczby uczestników – w konferencji wzięło udział ponad 210 osób! W ostatniej chwili zwiększono przestrzeń konferencyjną w Olivii Star Top, ponieważ zainteresowanie przeszło nasze najśmielsze oczekiwania.
Wydarzenie rozpoczęło się od powitania wszystkich gości przez Prezeskę GFKM Jolantę Szydłowską. Następnie wydarzenie poprowadził Dominik Pieczewski, psycholog, trener i konsultant GFKM, który rozpoczął od „Spojrzenia na dobrostan z szerszej perspektywy”. Odnosząc się do autorskich badań Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów (Rok Lidera 2023) przedstawił, jaki wpływ na zarządzanie w biznesie ma kreowanie poczucia dobrostanu wśród pracowników oraz jego poziom u liderek i liderów.
Pierwszym gościem był Bartłomiej Brach – Doktor nauk o zarządzaniu, antropolog organizacji oraz wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego W wygłoszonym wystąpieniu pokazał, jak w praktyce budować poczucie sensu wykonywanej pracy, które według wyników badań jest często zaniedbywanym wymiarem dobrostanu przez menedżerów i menedżerki. Udowodnił, że pomimo bycia 5 czynnikiem wpływającym na szczęście w pracy, nie może być ono traktowane jako 5 koło u wozu.
W dalszej części konferencji głos zabrała Marzena Grochowska – Trenerka biznesu, odporności psychicznej i dobrostanu, a także Brainolożka oraz Prezeska Europejskiego Instytutu Brainologii. Dzięki jej prelekcji słuchacze dowiedzieli się, dlaczego w jaskini przetrwali najżyczliwsi oraz czemu dobrostan i odporność psychiczną są metakompetencjami przyszłości. Całość została podana w kontekście procesów zachodzących w naszym mózgu, które przekładają się na kluczowe dla przeżycia, zarówno jednostki, jak i organizacji, potrzeby.
Następnie na scenie pojawiła się Małgorzata Jakubicz, ekspertka przywództwa EY Academy of Business, w tym w programie Master Level Leadership oraz wykładowczyni na uczelniach AGH, SGH i Akademii Leona Koźmińskiego w obszarach przywództwa służebnego, autentycznego i cyfrowego. Swoje wystąpienie poświęciła wyjaśnieniu, w jaki sposób humanizm i etyka stają się kluczowymi wartościami w zarządzaniu. Szczególny nacisk położyła na przedstawienie pozytywnych skutków „przywództwa służebnego”, w którym menedżer i menedżerka na pierwszym miejscu stawia swoich pracowników.
Po krótkiej przerwie skupiono się na spojrzeniu na dobrostan jako wynik. Kolejnymi prelegentami byli Piotr oraz Katarzyna Radii – twórcy nowatorskiej metody diagnozowania systemowego oraz harmonizowania człowieka i organizacji InnerMastering®. W swojej prelekcji przedstawili osiem poziomów dobrostanu oraz sposoby działania, które generują dobrostan jako wynik. Pokazali, że w dzisiejszym świecie BANI Liderzy stają przed wyzwaniem zachowania nie tylko własnej harmonii, ale również budowania harmonii zespołów.
Następnie Ewa Wolska – Dyrektor Customer Experience Managemet w Grupie Pracuj razem z Martą Bryłą-Gozdyrą – Dyrektor Zarzadzajaca w Everbe, pokazały, jak wygląda Employee Experience. Wspólnie przedstawiły to pojęcie najpierw od strony teoretycznej, za pomocą przeanalizowania wyników badań i raportów z tego obszaru, a następnie praktycznej, poprzez podzielenie się swoimi bogatymi doświadczeniami zawodowymi. Dzięki ich wystąpieniu poznaliśmy sposoby, które mogą sprawić, że przywództwo skupione na Employee Experience przekształci kulturę organizacyjną, zwiększając efektywność, dobrostan i satysfakcję pracowników.
Kolejnym gościem był Tomasz Owczarek, który jest psychologiem, certyfikowanym trenerem oraz doświadczonym wykładowcą programu Executive MBA w GFKM. W swojej prelekcji postanowił pokazać, gdzie leży granica ingerowania w dobrostan pracowników organizacji, które mimo wszystko nie posiadają pełnej odpowiedzialności za ich samopoczucie. Spróbował również skonstruować wspólnie z publicznością efektywny modelu biznesowego, który łączy w sobie zysk i autentyczną troskę o dobrostan pracowników.
Po przerwie obiadowej, która była świetną okazją na uzupełnienie zapasów energii oraz networking, swoją prelekcję wygłosiła Agata Pelc – Strateżka, doradczyni, trenerka i dyrektorka zarządzająca Wellbeing Institute. Zaprezentowała ona cztery kluczowe wymiary, które należy wziąć pod uwagę podczas projektowania rozwiązania pro-wellbeingowe: Ja, Zespół, Lidera oraz Organizacje. Podzieliła się także swoją perspektywą na budowanie długoterminowych strategii skupionych na budowaniu poczucia sensu w pracy, które wypracowała na podstawie dobrych praktyk stosowanych w kilkunastu różnych firmach.
Po części skupionej na prelekcjach i wzajemnej inspiracji naszedł czas na gwóźdź programu – panel dyskusyjny poprowadzony przez Dominika Pieczewskiego! Wśród panelistów znaleźli się: Iwona Borzym – People Consultant w Nordei oraz propagatorka psychologii pozytywnej i asertywnej komunikacji, Kuba Słowik – Psycholog, trener, diagnosta Neurodiversity, Personality & Youth Expert oraz występująca wcześniej Marzena Grochowska z Europejskiego Instytutu Brainologii. Wśród najważniejszych kwestii, które wspólnie poruszono znalazły się odpowiedzi na te pytania: Czy w czasach kryzysu powinniśmy koncentrować się na dobrostanie, czy raczej na działalności operacyjnej firmy? Czy istnieje kompromis między tymi dwoma podejściami? Czy inwestowanie w dobrostan pracowników się opłaca? Jakie działania są najbardziej skuteczne, by to osiągnąć? Jakie są największe wyzwania i ryzyka związane z promowaniem pracownikocentryzmu? Jakie praktyczne działania mogą podjąć firmy, aby zwiększyć dobrostan pracowników? Jakie innowacyjne praktyki i narzędzia mogą okazać się skuteczne? W jaki sposób pracodawcy powinni wspierać zdrowie psychiczne swoich pracowników? Jak dobrostan lidera wpływa na zdrowe środowisko pracy? Jakie wyzwania stoją przed liderami w kontekście dbałości o wellbeing? Jak znaleźć złoty środek w relacji pracownik-przełożony? Jak nie przesadzić z tym cały dobrostanem? Jakie błędy są najczęściej popełniane przy wdrażaniu programów wellbeingowych?
Po panelu dyskusyjnym koordynator wydarzenia Patryk Wardziński oficjalnie zakończył konferencję i zaprosił wszystkich uczestników do networkingu oraz poszerzenia sieci kontaktów, zdobyciu nowych znajomości z branży i podzielenie się wnioskami z konferencji, doświadczeniem zawodowym, czy wyzwaniami w codziennej pracy.