Partnerzy

Wyszukiwarka

Biznes
Rekordowa dyskusja o biznesie

Odbyła się VII edycja GFKM Leadership Conference, w której wzięło udział rekordowe 210 osób! Po raz drugi spotkano się na szczycie Olivia Star.

Redakcja
2024-09-26
7 minut czytania


Odbyła się VII edycja GFKM Leadership Conference, w której wzięło udział rekordowe 210 osób! Po raz drugi spotkano się na szczycie Olivia Star.

Tegorocznym tematem przewodnim był „Kierunek Dobrostan”. Podczas wydarzenia rozmawiano o trudnościach związanych z budowaniu szczęśliwych organizacji oraz odpowiedzialności liderów i liderek w dbaniu o dobrostan pracowników.

Czym jest GFKM Leadership Conference?

GFKM Leadership Conference to cykl konferencji, skupiających wokół siebie praktyków i specjalistów biznesu, którzy chcą dzielić się wiedzą, doświadczeniem oraz umiejętnościami. To przestrzeń, w której osoby na co dzień stawiające czoła wyzwaniom biznesowym mogą zmienić punkt widzenia, podzielić się doświadczeniami z partnerami z branży i nawiązać nowe relacje. Każda edycja poświęcona jest przywództwie oraz zarządzaniu w innym kontekście.

Poszukiwanie klucza do dobrostanu

Tegorocznym motywem przewodnim było poszukiwanie klucza do tworzenia szczęśliwych organizacji oraz próba obrania kierunku na dobrostan pracowników. Podczas VII edycji skupiono się na roli liderów i liderek w budowaniu szczęśliwych organizacji dbających o well-being pracowników.

Nie zabrakło także bardziej krytycznej perspektywy wyzwań, trudności i zakresu odpowiedzialności organizacji. Wszyscy uczestnicy otrzymali możliwość wysłuchania opinii ekspertów i praktyków zajmujących się na co dzień tematyką dobrostanu w organizacji. Udało się również organizatorom pobić rekord pod względem liczby uczestników – w konferencji wzięło udział ponad 210 osób! W ostatniej chwili zwiększono przestrzeń konferencyjną w Olivii Star Top, ponieważ zainteresowanie przeszło nasze najśmielsze oczekiwania.

Przebieg wydarzenia

Wydarzenie rozpoczęło się od powitania wszystkich gości przez Prezeskę GFKM Jolantę Szydłowską. Następnie wydarzenie poprowadził Dominik Pieczewski, psycholog, trener i konsultant GFKM, który rozpoczął od „Spojrzenia na dobrostan z szerszej perspektywy”. Odnosząc się do autorskich badań Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów (Rok Lidera 2023) przedstawił, jaki wpływ na zarządzanie w biznesie ma kreowanie poczucia dobrostanu wśród pracowników oraz jego poziom u liderek i liderów.

Pierwszym gościem był Bartłomiej Brach – Doktor nauk o zarządzaniu, antropolog organizacji oraz wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego W wygłoszonym wystąpieniu pokazał, jak w praktyce budować poczucie sensu wykonywanej pracy, które według wyników badań jest często zaniedbywanym wymiarem dobrostanu przez menedżerów i menedżerki. Udowodnił, że pomimo bycia 5 czynnikiem wpływającym na szczęście w pracy, nie może być ono traktowane jako 5 koło u wozu.

W dalszej części konferencji głos zabrała Marzena Grochowska – Trenerka biznesu, odporności psychicznej i dobrostanu, a także Brainolożka oraz Prezeska Europejskiego Instytutu Brainologii. Dzięki jej prelekcji słuchacze dowiedzieli się, dlaczego w jaskini przetrwali najżyczliwsi oraz czemu dobrostan i odporność psychiczną są metakompetencjami przyszłości. Całość została podana w kontekście procesów zachodzących w naszym mózgu, które przekładają się na kluczowe dla przeżycia, zarówno jednostki, jak i organizacji, potrzeby.

Następnie na scenie pojawiła się Małgorzata Jakubicz, ekspertka przywództwa EY Academy of Business, w tym w programie Master Level Leadership oraz wykładowczyni na uczelniach AGH, SGH i Akademii Leona Koźmińskiego w obszarach przywództwa służebnego, autentycznego i cyfrowego. Swoje wystąpienie poświęciła wyjaśnieniu, w jaki sposób humanizm i etyka stają się kluczowymi wartościami w zarządzaniu. Szczególny nacisk położyła na przedstawienie pozytywnych skutków „przywództwa służebnego”, w którym menedżer i menedżerka na pierwszym miejscu stawia swoich pracowników.

Inne spojrzenie na dobrostan

Po krótkiej przerwie skupiono się na spojrzeniu na dobrostan jako wynik. Kolejnymi prelegentami byli Piotr oraz Katarzyna Radii – twórcy nowatorskiej metody diagnozowania systemowego oraz harmonizowania człowieka i organizacji InnerMastering®. W swojej prelekcji przedstawili osiem poziomów dobrostanu oraz sposoby działania, które generują dobrostan jako wynik. Pokazali, że w dzisiejszym świecie BANI Liderzy stają przed wyzwaniem zachowania nie tylko własnej harmonii, ale również budowania harmonii zespołów.

Następnie Ewa Wolska – Dyrektor Customer Experience Managemet w Grupie Pracuj razem z Martą Bryłą-Gozdyrą – Dyrektor Zarzadzajaca w Everbe, pokazały, jak wygląda Employee Experience. Wspólnie przedstawiły to pojęcie najpierw od strony teoretycznej, za pomocą przeanalizowania wyników badań i raportów z tego obszaru, a następnie praktycznej, poprzez podzielenie się swoimi bogatymi doświadczeniami zawodowymi. Dzięki ich wystąpieniu poznaliśmy sposoby, które mogą sprawić, że przywództwo skupione na Employee Experience przekształci kulturę organizacyjną, zwiększając efektywność, dobrostan i satysfakcję pracowników.

Kolejnym gościem był Tomasz Owczarek, który jest psychologiem, certyfikowanym trenerem oraz doświadczonym wykładowcą programu Executive MBA w GFKM. W swojej prelekcji postanowił pokazać, gdzie leży granica ingerowania w dobrostan pracowników organizacji, które mimo wszystko nie posiadają pełnej odpowiedzialności za ich samopoczucie. Spróbował również skonstruować wspólnie z publicznością efektywny modelu biznesowego, który łączy w sobie zysk i autentyczną troskę o dobrostan pracowników.

Po przerwie obiadowej, która była świetną okazją na uzupełnienie zapasów energii oraz networking, swoją prelekcję wygłosiła Agata Pelc – Strateżka, doradczyni, trenerka i dyrektorka zarządzająca Wellbeing Institute. Zaprezentowała ona cztery kluczowe wymiary, które należy wziąć pod uwagę podczas projektowania rozwiązania pro-wellbeingowe: Ja, Zespół, Lidera oraz Organizacje. Podzieliła się także swoją perspektywą na budowanie długoterminowych strategii skupionych na budowaniu poczucia sensu w pracy, które wypracowała na podstawie dobrych praktyk stosowanych w kilkunastu różnych firmach.

Panel dyskusyjny

Po części skupionej na prelekcjach i wzajemnej inspiracji naszedł czas na gwóźdź programu – panel dyskusyjny poprowadzony przez Dominika Pieczewskiego! Wśród panelistów znaleźli się: Iwona Borzym – People Consultant w Nordei oraz propagatorka psychologii pozytywnej i asertywnej komunikacji, Kuba Słowik – Psycholog, trener, diagnosta Neurodiversity, Personality & Youth Expert oraz występująca wcześniej Marzena Grochowska z Europejskiego Instytutu Brainologii. Wśród najważniejszych kwestii, które wspólnie poruszono znalazły się odpowiedzi na te pytania: Czy w czasach kryzysu powinniśmy koncentrować się na dobrostanie, czy raczej na działalności operacyjnej firmy? Czy istnieje kompromis między tymi dwoma podejściami? Czy inwestowanie w dobrostan pracowników się opłaca? Jakie działania są najbardziej skuteczne, by to osiągnąć? Jakie są największe wyzwania i ryzyka związane z promowaniem pracownikocentryzmu? Jakie praktyczne działania mogą podjąć firmy, aby zwiększyć dobrostan pracowników? Jakie innowacyjne praktyki i narzędzia mogą okazać się skuteczne? W jaki sposób pracodawcy powinni wspierać zdrowie psychiczne swoich pracowników? Jak dobrostan lidera wpływa na zdrowe środowisko pracy? Jakie wyzwania stoją przed liderami w kontekście dbałości o wellbeing? Jak znaleźć złoty środek w relacji pracownik-przełożony? Jak nie przesadzić z tym cały dobrostanem? Jakie błędy są najczęściej popełniane przy wdrażaniu programów wellbeingowych?

Po panelu dyskusyjnym koordynator wydarzenia Patryk Wardziński oficjalnie zakończył konferencję i zaprosił wszystkich uczestników do networkingu oraz poszerzenia sieci kontaktów, zdobyciu nowych znajomości z branży i podzielenie się wnioskami z konferencji, doświadczeniem zawodowym, czy wyzwaniami w codziennej pracy.

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl