Miniony rok jest dobrym czasem podsumowania w różnych branżach. Nie inaczej jest w przypadku hoteli, które nie kryją dobrych odczuć po ostatnich 12 miesiącach.
Miniony rok jest dobrym czasem podsumowania w różnych branżach. Nie inaczej jest w przypadku hoteli, które nie kryją dobrych odczuć po ostatnich 12 miesiącach.
Miniony rok jest dobrym czasem podsumowania w różnych branżach. Nie inaczej jest w przypadku hoteli, które nie kryją dobrych odczuć po ostatnich 12 miesiącach.
Bez wątpienia dla branży hotelarskim najważniejszym okresem w roku są wakacje, podczas których wiele obiektów wypoczynkowych ma pełne obłożenie dzięki turystyce. Nie inaczej było w 2024 roku. Według statystyk tegoroczne wakacje były udane dla polskich hoteli ze względu na zanotowanie wyraźnych wzrostów liczby rezerwacji (o 14,3%). Okazuje się też, że najpopularniejszym regionem było Pomorze Zachodnie, gdzie liczba rezerwacji wzrosła o 26%. Choć nieustannie mocną pozycje utrzymało Pomorze. Do tego ważną częścią działalności hoteli jest organizacja różnego rodzaju wydarzeń, czy konferencji. W tym roku w poszczególnych pomorskich hotelach organizowano m.in.: Konferencję Środowiskową, Europejskie Forum Nowych Idei, czy Europejski Kongres Finansowy.
W jakich nastrojach ośrodki hotelarskie na Pomorzu kończą 2024 rok? O to zapytaliśmy kilkoro przedstawicieli tej branży.
– Montownia to obiekt „wyjątkowy”, tak zwykle mówią nasi Goście. W 2024 roku wypracowaliśmy wysokie obłożenie, stając się miejscem częstych odwiedzin turystów jak i mieszkańców Gdańska. Montownia została również odkryta przez przedstawicieli biznesu jako przestrzeń idealna na konferencje i pobyty służbowe – mówi Renata Mojsa-Ossowska, Dyrektor Generalna Montowni Lofts & Experience.
– Kończący się 2024 rok oceniamy bardzo dobrze z perspektywy działalności hotelu Novotel Gdańsk Marina. Zwłaszcza podczas wakacji cieszyliśmy się dużym obłożenie. Do tego sezon eventowy też zapowiedział się równie dobrze. Mamy nadzieję, że kolejny rok będzie przynajmniej tak samo udany. Z optymizmem patrzymy w przyszłość – mówi Sylwia Pikul z hotelu Novotel Gdańsk Marina.
Krystyna Hartenberger-Pater, Dyrektor marketingu i sprzedaży Radisson Blu Sopot
– Ten rok momentami był zaskakujący, czasem nieprzewidywalny, ale też często w tzw. punkt. Dlatego te 12 miesięcy możemy zdecydowanie zaliczyć do tych udanych zarówno pod kątem sektora MICE, jak i gościa indywidualnego. Z pewnością cieszy nas stale rosnąca liczba organizowanych imprez firmowych. Dochodzi do tego cykliczność flagowych wydarzeń branżowych takich jak EFNI czy kongres dermatologii estetycznej IADE. Poszerzyliśmy także funkcje obiektu i stworzyliśmy nowe miejsce spotkań muzyczno – kulinarnych Blugrass, który jeszcze bardziej otwiera nas na mieszkańców Trójmiasta – Krystyna Hartenberger-Pater, Dyrektor marketingu i sprzedaży w Radisson Blu Sopot.
Ewelina Szutta, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu ARCHE Dwór Uphagena Gdańsk
– Mijający rok był dla nas wyjątkowym i rekordowym czasem pod kątem wypracowanych wyników. Zorganizowaliśmy blisko 600 eventów, które na długo pozostaną w pamięci uczestników, a także ponad 20 niekomercyjnych wydarzeń promujących sztukę i literaturę. Wzbogaciliśmy ofertę obiektu o usługi Remedy SPA Wellness Therapy, które cieszy się ogromnym uznaniem naszych gości. Wdrożyliśmy rozwiązania, które bezpośrednio przyczyniają się do minimalizacji wpływu na środowisko naturalne. Z dumą wsparliśmy dzieci powodzian ze Ścinawki Dolnej, organizując im wraz z Fundacją Leny Grochowskiej i licznymi Partnerami niezapomniany, pełen atrakcji pobyt w Trójmieście. Dziękujemy za wspólny rok i z entuzjazmem patrzymy w przyszłość – Ewelina Szutta, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu ARCHE Dwór Uphagena Gdańsk.
Przemysław Schenk
fot. archedworuphagena.pl