Statystyki światowe oraz krajowe pokazują, że klienci premium coraz częściej dokonują zakupów produktów luksusowych. Jednak pojawiają się też nieco pesymistyczne głosy.
Statystyki światowe oraz krajowe pokazują, że klienci premium coraz częściej dokonują zakupów produktów luksusowych. Jednak pojawiają się też nieco pesymistyczne głosy.
Statystyki światowe oraz krajowe pokazują, że klienci premium coraz częściej dokonują zakupów produktów luksusowych. Jednak pojawiają się też nieco pesymistyczne głosy.
Globalny rynek dóbr luksusowych rozwija się dynamicznie, co potwierdzają liczby. Według raportu Bain & Company, w zeszłym roku globalna sprzedaż towarów luksusowych osiągnęła wartość ponad 362 miliardów dolarów, z prognozowanym wzrostem o kolejne 50% do 2030 roku. Najlepiej sprzedającymi się kategoriami luksusowych produktów są odzież i akcesoria – 35% rynku, zegarki i biżuteria – 22% rynku, perfumy i kosmetyki – 20% rynku, buty – 14% rynku, torebki i galanteria skórzana – 9%. Jak to wygląda w polskiej rzeczywistości?
Branża dóbr luksusowych, obejmująca biżuterię, zegarki, ekskluzywną odzież czy drogie alkohole nieustannie rozwija się w Polsce oraz osiąga coraz lepsze wyniki, zgodnie ze światowym trendem. Według KMPG wartość tego segmentu rynku w Polsce wzrosła w 2023 roku o 12,2% rok do roku, osiągając wartość 42,4 mld zł, a prognozy na 2025 rok są równie optymistyczne. Mimo że liczby robią wrażenie, to w samej branży dóbr luksusowych nastroje są różne.
Iwona Mikoś, Maison Store
– Perfumy to nie tylko zapach, ale przede wszystkim emocje i wyjątkowe doświadczenie, które towarzyszy nam na co dzień. Rosnąca popularność luksusowych perfum w Polsce wynika z potrzeby wyrażenia własnej indywidualności poprzez zapach, który odzwierciedla nasze wartości i styl. Klienci premium cenią produkty, które podkreślają ich status, ale jednocześnie są w pełni dopasowane do ich unikalnych osobowości. W Maison Store oferujemy selekcję wyjątkowych zapachów, które stają się prywatnym akcentem w codzienności, pozwalając odkryć świat luksusu na nowo – Iwona Mikoś, Maison Store.
Bartosz Knop, Prezes Balticus Watches
– Obecnie luksus, oczywiście z nielicznymi wyjątkami, traci na prestiżu. Przestał wzbudzać zachwyt i pożądanie, stał się zbyt powszechny i dostępny. To ciągnie za sobą zwiększanie ilości produkcyjnych, czego następstwem jest obniżanie jakości. Do tego część klientów nie chce się obnosić z bogactwem. Marki luksusowe straciły szansę na zbudowanie trwałej emocjonalnej więzi z młodymi pokoleniami. Magia i mistyka prawdziwego luksusu znika, odsłaniając niewygodną prawdę, że większość luksusu jest najzwyczajniej w świecie wykreowaną iluzją, pełną fałszywych. Marki opanowały do perfekcji sztukę sprzedawania przeciętności opakowanej w ładne pudełko, klientom z wyższych sfer wyłącznie w celu uzyskania wygórowanych zysków. Luksus może odzyskać przewagę, atrakcyjność oraz rozwijać się na konkurencyjnym rynku, na którym to klienci, a nie marki dyktują warunki. Czy aktualna sytuacja obudzi marki luksusowe, czy małe, świeże marki będą się nadal dynamicznie rozwijały? Jak to się mówi w branży zegarkowej – „Czas pokaże” – Bartosz Knop, Prezes Balticus Watches.
Aleksandra Zopoth-Grot, Manufacturing Manager Batyck
– Jako producent luksusowych torebek i akcesoriów skórzanych marki BATYCKI, widzimy, że polscy klienci coraz częściej sięgają po produkty wysokiej jakości, które są wyprodukowane w Polsce. Z każdym rokiem odnotowujemy wzrost sprzedaży, co wynika z rosnącej świadomości klientów i ich zainteresowania produktami, które łączą w sobie ponadczasowy design, elegancję, trwałość i lokalne pochodzenie. Nasze torebki są w całości produkowane w Polsce, co nie tylko wspiera rodzimą gospodarkę, ale też pozwala nam ściśle kontrolować każdy etap produkcji. Dzięki temu nasze produkty spełniają oczekiwania najbardziej wymagających klientów, którzy szukają unikatowych, ręcznie wykonanych akcesoriów o najwyższej jakości. Cieszymy się, że ocena wartości rodzimych wyrobów rośnie i coraz więcej osób docenia kunszt oraz trwałość luksusowych polskich towarów. W obecnych, dość trudnych i niespokojnych czasach jest to ważny element wspierania polskiej gospodarki, za co serdecznie naszym klientom z tego miejsca dziękujemy – Aleksandra Zopoth-Grot Manufacturing Manager Batycki.