Na polskim rynku pojawił się kolejny model z gamy marki Hyundai. To dobra propozycja dla klientów preferujących mniejsze gabaryty pojazdu.
Na polskim rynku pojawił się kolejny model z gamy marki Hyundai. To dobra propozycja dla klientów preferujących mniejsze gabaryty pojazdu.
Na polskim rynku pojawił się kolejny model z gamy marki Hyundai. To dobra propozycja dla klientów preferujących mniejsze gabaryty pojazdu.
Najnowszy samochód elektryczny Hyundai INSTER jest najmniejszym autem tego typu w wachlarzu propozycji koreańskiej marki. Ten model z powodzeniem odnajdzie się w miejskiej przestrzeni. Długość nadwozia (382,5 cm) ułatwi bezpieczne zmieszczenie się nawet w niewielkie miejsce parkingowe. Natomiast wnętrze reprezentuje przestrzeń jak z aut o jeden segment większych, czego zasługą jest duży rozstaw osi (258 cm). Począwszy od wersji MODERN, wszystkie siedzenia można złożyć na płasko, w ten sposób można powiększyć przestrzeń bagażnika lub zwiększając jego kosztem przestrzeń na nogi pasażerów siedzących z tyłu.
W tym przypadku moc napędu elektrycznego wynosi 95 lub 115 KM, co przekłada się na takie osiągi, że jeśli przyjdzie klientom pojechać ekspresową obwodnicą miasta, to nie zostaną zepchnięci na sąsiedni pas w poczuciu, że wszystkie pojazdy wokół jadą szybciej. Już w podstawowej wersji INSTER rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,7 s, a w mocniejszej w 10,6 s. To przekłada się na prędkość maksymalną odpowiednio 140 lub 150 km/h.
Każda wersja tego miejskiego samochodu jest przygotowana do ładowania prądem DC. Czas ładowania do 80% na ładowarce o mocy 50 kW wynosi 58 minut, na mocniejszej ładowarce można zejść do 30 minut. Warto wspomnieć, że INSTER jest jednym z najlżejszych samochodów elektrycznych na rynku. Wersja bazowa waży jedynie 1305 kg, co przekłada się na niewielkie zużycie energii: od 14,3 do 15,1 kWh/100 km.
Decydując się na Hyundai INSTER, to będzie można wybrać dogodną opcję spośród 10 dostępnych odmian kolorystycznych. Ponadto będą do wyboru trzy wersje wyposażenia: PURE, MODERN i SMART. Do tego dojdą dwie wersje CROSS i CROSS SMART. Te ostatnie mają stylizację a la crossover, w tym duże plastikowe osłony, relingi dachowe, czy specjalny bagażnik dachowy.
Już bazowa wersja ma automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane i składane lusterka, kamerę cofania i czujniki parkowania, czy system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala. Radio DAB+, system telematyczny Bluelink, nawigacja oraz Android Auto i Apple Car Play też są w INSTERZ-e standardem. Mimo ekranu dotykowego w samochodzie nadal kluczowe funkcje obsługiwane są przyciskami fizycznymi. Wybieranie trybu jazdy odbywa się dźwigienką przy kierownicy.
Warto zaznaczyć, że unikalną cechą tego modelu jest funkcja V2L pozwalająca ładować urządzenia elektryczne o mocy nawet 3600 W. Da się podłączyć do gniazda czajnik elektryczny, suszarkę do włosów, odkurzacz, kosiarkę elektryczną, czy rower elektryczny. Gniazdko 230V dostępne jest również we wnętrzu, co pozwala np. szybko zmienić auto w mobilne biuro.
Pierwsze egzemplarze dotrą do Polski w pierwszym kwartale 2025. Natomiast cena auta rozpoczyna się od 103 900 zł.
Przemysław Schenk/hyundai.news.pl
fot. hyundai.news.pl