Partnerzy

Wyszukiwarka

Motoryzacja
Nowe oblicze

Po dwóch latach od debiutu zdecydowano się na lifting modelu Espace Renault. Rezultat wprowadzonych zmian robi wrażenie.

Redakcja
2025-04-09
3 minuty czytania

Po dwóch latach od debiutu zdecydowano się na lifting modelu Espace Renault. Rezultat wprowadzonych zmian robi wrażenie.

Auto w odświeżonej odsłonie otrzymało wiele nowych elementów wyposażenia. Pierwszą zmianą, która od razu rzuca się w oczy, to zupełnie nowy przód. Teraz jest większy i bardziej przypomina coupe SUV-a Rafale. Do tego wiele elementów nadwozia w tym aucie jest nowa, czyli klapa bagażnika, maska, czy tylne światła. Samo auto nadal jest dostępne w dwóch opcjach: pięcio- oraz siedmiomiejscowej.

Jedna opcja napędowa

Ten nowy samochód został wyposażony w napęd Full hybrid E-Tech 200 KM współpracujący z inteligentną wielotrybową automatyczną skrzynią biegów. Dzięki nowemu oprogramowaniu ta skrzynia oferuje krótsze czasy reakcji, płynniejszą zmianę przełożeń. Do tego eliminuje wszelkie wrażenie bezwładności, w szczególności w razie wymuszonej redukcji biegów lub przy przyspieszaniu na wyższych biegach.

Zespół napędowy full hybrid E-Tech 200 KM składa się ze spalinowego, trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego 1,2 l o mocy 130 KM (96 kW) i momencie obrotowym 205 Nm oraz dwóch silników elektrycznych: głównego silnika elektrycznego o mocy 50 kW (70 KM) i momencie obrotowym 205 Nm, zasilanego z akumulatora litowo-jonowego 2 kWh/400 V. Zapewnia on napęd podczas jazdy w trybie elektrycznym. Do tego dochodzi dodatkowy silnik elektryczny pełniący też rolę rozrusznika wysokonapięciowego o mocy 25 KM i momencie obrotowym 50 Nm. Odpowiada za rozruch silnika spalinowego i zmianę biegów.

Kilka poprawek wnętrza i nowość

Teraz kabina Espace Renault zapewnia podróżującym większy komfort jazdy, dzięki m.in.: estety nowej tapicerki, która łączy jakość wykończenia, z atrakcyjnym wyglądem wnętrza oraz bogatym pakietem wyposażenia. Warto zwrócić uwagę też na szklany dach Solarbay, czyli nowość dla tego modelu. Technologia w nim zastosowana pozwala podzielić go na dziewięć pól z możliwością oddzielnego regulowania ich przezroczystości. Zapewnia on maksymalną ochronę przed słońcem, a przy tym nie wymaga obecności żaluzji.

Natomiast poważną nowością stanowi system rozpoznawania kierowcy. Kamera wbudowana w lewy przedni słupek rozpoznaje kierowcę i aktywuje odpowiedni profil użytkownika ze spersonalizowanymi ustawieniami. Do jego uruchomienia niezbędne jest uprzednie utworzenie profilu użytkownika za pośrednictwem ekranu multimedialnego oraz zarejestrowanie obrazu twarzy za pomocą kamery pokładowej. Żadne dane nie są przesyłane do serwera i pozostają zapisane wyłącznie w pamięci komputera pokładowego.

Ponadto obszerny bagażnik Espace Renault jest łatwo dostępny dzięki montowanej w standardzie automatycznie otwieranej klapie. W wersji 5-miejscowej pojemność bagażnika może wynosić do 2224 litrów (od 692 do 2224 litrów w zależności od konfiguracji siedzeń), a  w wersji 7-miejscowej to pojemność mieści się w przedziale od 520 do 2054 litrów (212 litrów w przypadku rozłożonych siedzeń w trzecim rzędzie). Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 8,8 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100 km.

Sprzedaż odświeżonego modelu Espace Renault rozpocznie się na początku lata.

Przemysław Schenk

fot. media.renault.com.pl

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl