Przedstawiciele środowiska naukowego, organizacji pozarządowych czy sektora usług publicznych uczestniczyli w dyskusji, która tworzyła dialog między teorią a praktyką.
Przedstawiciele środowiska naukowego, organizacji pozarządowych czy sektora usług publicznych uczestniczyli w dyskusji, która tworzyła dialog między teorią a praktyką.
Przedstawiciele środowiska naukowego, organizacji pozarządowych czy sektora usług publicznych uczestniczyli w dyskusji, która tworzyła dialog między teorią a praktyką.
W Hotelu REN w Starogardzie Gdańskim odbyła się I Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Zarządzanie w administracji. Teoria i praktyka”, zorganizowana przez Pomorską Szkołę Wyższą. Wydarzenie zgromadziło liczne grono przedstawicieli środowiska naukowego, samorządowego, organizacji pozarządowych, sektora usług publicznych, a także mieszkańców Starogardu Gdańskiego stwarzając wyjątkową przestrzeń do dialogu między teorią a praktyką zarządzania w administracji publicznej.
– W zarządzaniu organizacjami najważniejsze jest dostrzeganie drugiego człowieka. Kluczową rolę odgrywa tutaj lider, którego zadaniem jest budowanie zaufania oraz wspieranie współpracy między zespołami – mówił podczas oficjalnego otwarcia dr Przemysław Ruchlewski, rektor Pomorskiej Szkoły Wyższej.
W ramach wydarzenia odbyły się cztery intensywne panele dyskusyjne z zaproszonymi ekspertami i gośćmi: Polityki publiczne w administracji, Europeizacja edukacji w Polsce, Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej, czy Rola samorządu oczami praktyków.
Eksperci podczas poszczególnych paneli debatowali o m.in.: jakości relacji między administracją a organizacjami pozarządowymi oraz o roli partycypacji obywatelskiej w projektowaniu polityk publicznych, o wpływie reform w szkolnictwie wyższym oraz programów unijnych na jakość edukacji w Polsce i Europie. Poruszono wiele istotnych kwestii, w tym różnice pomiędzy państwami członkowskimi UE w zakresie kształcenia oraz przygotowania specjalistów do potrzeb rynku pracy. Szczególną uwagę poświęcono także relacjom pomiędzy systemem edukacji ukraińskiej a polskim modelem kształcenia.
Jeden z paneli był poświęcony kwalifikacjom kadr samorządowych oraz roli liderów administracji na różnych szczeblach. Głównym tematem dyskusji była próba odpowiedzi na pytanie: w jakie umiejętności i kompetencje należy wyposażyć liderów oraz osoby zarządzające zespołami, aby skutecznie odpowiadać na wyzwania współczesnej administracji. Podczas panelu poruszono kluczowe wyzwania współczesnej administracji, takie jak cyfryzacja usług publicznych oraz deinstytucjonalizacja polityki społecznej. Wśród omawianych zagadnień szczególną uwagę poświęcono dobrym praktykom w zakresie elektronicznego obiegu dokumentów, który uznano za jeden z istotnych czynników wpływających na zwiększenie efektywności obsługi obywateli i usprawnienie pracy urzędów.
Konferencja była nie tylko wydarzeniem naukowym, ale również przykładem praktycznej wymiany doświadczeń. Uczestnicy zyskali dostęp do najnowszej wiedzy w obszarze zarządzania publicznego oraz konkretnych narzędzi usprawniających funkcjonowanie instytucji administracyjnych.
Poruszone tematy dotyczyły m.in. cyfryzacji, jakości usług publicznych, przywództwa oraz kompetencji urzędniczych. Konferencja potwierdziła, że zarządzanie w administracji publicznej wymaga dziś interdyscyplinarnego podejścia, otwartości na dialog i wdrażania nowoczesnych rozwiązań. Uczestnicy wyrazili nadzieję na kontynuację inicjatywy w kolejnych edycjach, podkreślając wysoką wartość merytoryczną i organizacyjną wydarzenia.
materiały prasowe